Gå til innhold

Avslørt: Rumsfeld sa ja til bruk av hund

Anbefalte innlegg

Gjest QuePasta
Skrevet

De aller fleste av disse metodene brukes da også i norske fengsel/av norsk politi?

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

34

• Grip

18

• flisa

8

• MsSophie

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er mulig at du bare er elendig i geografi, men faktum er at det er "vi" som er i Irak, og ikke Irak som okkuperer Vesten...

Jeg tenker generelt på islamsk terror som gjør hverdagen utrygg for millioner av mennesker over hele den vestlige verden (samt en rekke andre steder).

Skrevet

Nei, det er faktisk ikke argumentasjon i det hele tatt.

Nettopp. Så hvorfor presenterer du det?

Skrevet

De aller fleste av disse metodene brukes da også i norske fengsel/av norsk politi?

"Tidligere fanger forteller at de fikk hetter over hodet, at de ble slått og kledd nakne, og at de ble holdt våkne over lange perioder.

- Mishandlingen i Afghanistan var ikke noe mindre sjokkerende enn den i Abu Ghraib, men fordi det ikke ble tatt noen bilder - i hvert fall ikke det vi vet - har den ikke fått nok oppmerksomhet, sier den demokratiske senatoren Patrick Leahy."

Kilde: Aftenposten

Skrevet

I den grad det er noen "krig", så er det en krig mellom de av oss som vil ha en rettsstat, demokrati, ingen tortur, Menneskerettigheter, osv, på den ene siden...

..og dere (Rumsfeld, Bush, bin Laden, deg) som ikke respekterer demokratiske og rettslige idéer, men aksepterer bruk av tortur.

Igjen viser du at du står på samme side som Bin Laden.

Det blir bare surrete å sammenligne bin Laden med Bush, lederen for verdens viktigste og mektigste demokrati.

At du nevner denne skriver i samme slengen, er nok å overvurdere min betydning.

Skrevet

Jeg tenker generelt på islamsk terror som gjør hverdagen utrygg for millioner av mennesker over hele den vestlige verden (samt en rekke andre steder).

Så det berettiger liksom at vi også skal stille i terrorist-klassen?

Du beviser igjen og igjen at du er på SAMME side som terroristene; du er imot en rettsstat, Menneskerettigheter og demokrati. At terroristene OGSÅ er det, gjør IKKE din posisjon noe bedre.

Annonse

Skrevet

Det blir bare surrete å sammenligne bin Laden med Bush, lederen for verdens viktigste og mektigste demokrati.

At du nevner denne skriver i samme slengen, er nok å overvurdere min betydning.

Nei, så lenge de bedriver tortur, så er sammenligningen absolutt berettiget.

At man er et demokrati lovliggjør selvsagt ikke tortur, slik du forfekter.

Skrevet

Så det berettiger liksom at vi også skal stille i terrorist-klassen?

Du beviser igjen og igjen at du er på SAMME side som terroristene; du er imot en rettsstat, Menneskerettigheter og demokrati. At terroristene OGSÅ er det, gjør IKKE din posisjon noe bedre.

Det blir helt ute av proporsjoner å sammenligne vestlige lands opptreden med bin Laden.

Man må knuse noen egg for å lage en omelett. Rabiate al qaida-soldater bør man heller knerte før de kommer så langt som i fengsel. Killed in action.

Spør de etterlatte etter terroraksjoner over hele verden om de synes 12 år på hvite laken er passende.

Skrevet

Å bagatellisere slikt er idioti, Flisa.

På samme måte kan du jo bagatellisere det som skjedde med mannen fra Korea: "det var tross alt kun én person som ble drept."

Så lenge ikke "vi" har vårt på det tørre, kan vi ikke kritisere Kina eller andre for brudd på MR.

Med vennlig hilsen

Mulig jeg er en idiot da.

At én mann ble drept er tragisk - men jeg syns likevel at de ikke kan innfri kravene fra terroristene.

Skrevet

"Tidligere fanger forteller at de fikk hetter over hodet, at de ble slått og kledd nakne, og at de ble holdt våkne over lange perioder.

- Mishandlingen i Afghanistan var ikke noe mindre sjokkerende enn den i Abu Ghraib, men fordi det ikke ble tatt noen bilder - i hvert fall ikke det vi vet - har den ikke fått nok oppmerksomhet, sier den demokratiske senatoren Patrick Leahy."

Det er jo ikke det samme som står på den "godkjente" listen. Det er ikke akesptabelt at enkelte hevngjerrige fangevoktere går utover sine mandater.

Skrevet

Jeg mener at kald lunsj bør være et tillatt virkemiddel for å få slutt på halshugging.

*lol*

...ja, og å bli avkledd kan man jo også oppleve på Svinesund, om man har gått berserk på Systemet :)

Skrevet

Det er jo ikke det samme som står på den "godkjente" listen. Det er ikke akesptabelt at enkelte hevngjerrige fangevoktere går utover sine mandater.

Flisa - det er IKKE snakk om "enkelte fangevoktere", men om dokumenter fra Rumsfeld!

Å påstå at det var "enkelte fangevoktere" som fant på dette, er som å påstå at det var "enkelte fangevoktere" som torturerte under Saddam (uten hans kjennskap) - det er åpenbart løgn og bortforklaring.

Skrevet

Du skriver: "Det er nå engang slik at brutal makt i noen tilfeller må møtes med brutal makt."

Hvilken side snakker du om nå?

"Argumentet" ditt gjelder jo like mye for bin Laden som for USA - begge påstår jo de andre er "brutal makt" og at de har rett.

Du reduserer "oss" til terroristenes nivå!

Du er nok født i vektens tegn - som meg....man klarer ikke å velge side, det er litt ryggradløst i grunnen. Tror man må velge side jeg.....men gjør jeg det? - tja, - ja - vel, -jo

Annonse

Skrevet

Mulig jeg er en idiot da.

At én mann ble drept er tragisk - men jeg syns likevel at de ikke kan innfri kravene fra terroristene.

Jeg har ikke påstått at de skal innfri kravene fra terroristene. Det er ikke poenget her.

Poenget her er at så lenge "vår side" er skyldig i tortur og brudd på MR så får vi ordne opp i egne rekker først, FØR vi kritiserer andre.

Skrevet

Jeg har ikke påstått at de skal innfri kravene fra terroristene. Det er ikke poenget her.

Poenget her er at så lenge "vår side" er skyldig i tortur og brudd på MR så får vi ordne opp i egne rekker først, FØR vi kritiserer andre.

De ordner da opp etterhvert som de får vite om det, er i alle fall mitt inntrykk.

Skrevet

*lol*

...ja, og å bli avkledd kan man jo også oppleve på Svinesund, om man har gått berserk på Systemet :)

Ja, bagatellisering av tortur er det samme som Saddam gjorde.

Det er ganske utrolig at du skal ta så lett på tortur, Flisa.

Skrevet

I krig gjelder regler som avviker fra nedfelte menneskerettigheter.

Gjest QuePasta
Skrevet

Den lista du nevne trekker ikke "demokratiet ned i gjørmen" som du påstår, og er ikke "et knefall for terroristene". Metodene som brukes er heller ikke terroristenes metoder. Alt dette er åpenbart.

Samtidig er det også åpenbart at noen av fangene har vært skandaløst behandlet. Det er bra det har kommet fram i lyset. Det virker som om det har satt en effektiv stopper for denne praksisen.

Hvordan får vi stoppet en organisasjon som vil drepe alle "vantro", uavhengig av rase, kjønn og nasjonalitet?

Skrevet

Flisa - det er IKKE snakk om "enkelte fangevoktere", men om dokumenter fra Rumsfeld!

Å påstå at det var "enkelte fangevoktere" som fant på dette, er som å påstå at det var "enkelte fangevoktere" som torturerte under Saddam (uten hans kjennskap) - det er åpenbart løgn og bortforklaring.

Men kjære deg da - det som står på den godkjente lista kan vel for svarte ikke kalles tortur? - det vi så på nyhetene om seksuelle overgrep og plaging er tortur. Du kan da ikke si at det sto mellom linjene på den lista eller noe?

Hva står i instruksene til en politimann? - husker du han som ble drept i Mysen, pga av et nakkegrep? Politiet har faktisk lov til å benytte seg av slike ting som vi "vanlig folk" ville syns var stygt på ei liste. At mannen døde er jo grusomt,- også for politimannen, men som han sa; "det var han eller meg" .- han hadde fått en ledning rundt halsen av avdøde (før han døde, om noen skulle henge seg opp i det)

Min far hadde en soldat-bok fra militæret som jeg elsket å bla i da jeg var liten, der stod det hvordan man skulle drepe fienden med kniv, underfra og opp.....det står mye stygtnår det gjelder krig og makt, men det er nødvendig.

Skrevet

Ja, bagatellisering av tortur er det samme som Saddam gjorde.

Det er ganske utrolig at du skal ta så lett på tortur, Flisa.

Det var da svært som du besværer deg over bikkjeglam?

Jeg kan ikke huske noe tilsvarende bekymring fra din side da tusenvis av mennesker ble drept i terroraksjoner ganske nylig. Så vidt jeg minnes var du mest opptatt av å skyve ansvaret over på de angrepne...og det lenge før både Afghanistan og Irak var angrepet.

Din agenda er lett gjennomskuelig. "Menneskerettigheter...", my ass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...