Gjest 123nick Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei! Jeg har i flere måneder hatt masse belegg/smuss både på penishode og på pungen. Jeg har vært hos lege og tatt prøver av belegget, men det ble ikke funnet noe sopp/bakterier eller lignende. Jeg fikk beskjed om at det var "vanlig hudflora". Men jeg kan ikke helt forstå at dette skal være normalt???! Det er veldig plagsomt fordi det er ganske mye belegg både på penishodet og på pungen som bl.a. fører til nedsatt følsomhet i de erogene soner. I tillegg til belegget er det en ganske unaturlig sterk rødfarge på pungen og dessuten en del små "prikker" på penishodet... Kan dette virkelig bare være normal hudflora??? Er det normalt og ha slikt belegg HELE TIDEN (har hatt det i over et halvt år konstant hele tiden!) Er det ingenting jeg kan gjøre for å bli kvitt det????! Er det mulig at prøven var feil, at jeg likevel har en sopp/bakterie infeksjon???!For jeg har bl.a. prøvd å bruke canesten og lamisil mot sopp og synes det hjalp litt, ble kvitt en del av belegget/smusset, men det kommer tilbake igjen etterhvert selv om jeg fortsetter behandlingen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150884-vanlig-hudflora/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Belegget kan skyldes forskjellige ting. Sterk utsondring fra talgkjertlene forekommer, uten at årsaken til dette er helt klart i mange tilfeller. Infeksjon, som du er inne på, kan også være medvirkende, ikke minst infeksjon med soppen Candida. Jeg vet ikke om det er blitt undersøkt på dette i ditt tilfelle. At det blir bedre under behandling med Canesten kan også peke i denne retningen. Rød farge kan også være tegn på infeksjon. Jeg tror at det er vanlig erfaring at hyppig og nøye hygiene med daglig, kanskje flere ganger daglig, vask med vann eller sepevann hjelper ofte. Forsøk med et annet sopp preparat hvis ikke dette hjelper og bruk dette for lemger tid (2-3 uker minst). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150884-vanlig-hudflora/#findComment-963046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.