Gå til innhold

ekkle slimette kryp i hagen min..

Anbefalte innlegg

Gjest jummie
Skrevet

Snigler.... Og de spiser opp staudene mine :(

Noen her med "grønne fingre" som har gode tips/råd om hvordan jeg kan holde de borte??

P:S

Jeg går ikke ut og deler de i to, eller plukker de opp...

Skrevet

Jeg leste i en eller annen avis i dag at man skulle samle dem ved å legge ut bananskall/frukt. Derette skulle man strø masse salt over. *grøsser*

Eller så jeg at VG har noe om det (sjekk web-siden deres).

Skrevet

De er noen drukkenbolter, så gi dem øl, de drukner og dør.

Problemet er at du ikke blir kvitt dem, når de først har kommet. Men du kan begrense antallet.

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg leste i en eller annen avis i dag at man skulle samle dem ved å legge ut bananskall/frukt. Derette skulle man strø masse salt over. *grøsser*

Eller så jeg at VG har noe om det (sjekk web-siden deres).

Det leste jeg også. Det ble bare en slimklump igjen av det, sto det! Iiiiiiik! Skulle gjerne visst hvor en skulle gjøre av den slimklumpen. Æsj og dobbeltæsj!

Skrevet

Dersom du ikke plukker dem blir problemet verre og verre.

Det absolutt enkleste og mest renslige du kan gjøre er å investere i pølseklype, matpinsett eller lignende redskap - utstyr deg så med en liten plastpose med salt i bunnen. Plukk opp alle sniler du ser, knyt, kast i søpla. Dette hjelper garantert på antallet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...