Gjest til bunns Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 I de tilfeller hvor kvinner/jenter ikke bruker neglelakk, benytter dere allikevel en blank lakk? Hvorfor? Beskytter den neglene på noe vis? Hvor ofte påfører man denne? Hvor vanlig er det? 0 Siter
Åsemor Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Jeg bruker svært sjelden neglelakk. Har i perioder lakkert med blank neglelakk, men lakken blir stygg etter 3-4 dager uansett, iallefall på mine negler, så da må jeg ta på på nytt. Stort sett er jeg alt for lite forfengelig til å gidde det. 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Jeg bruker veldig sjelden neglelakk med farge,men det hender seg at jeg bruker blang når jeg skal ut på noe. Neglene ser finere ut, og noen av de blanke gjør sånn at neglene blir hardere og ikke flises så lett opp. 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Jeg benytter blank lakk fordi det virker velstelt med blanke negler, og fordi det ikke synes når den begynner å flasse. Flassende farget lakk er bare pyton. Og farget lakk holder toppen et par dager på mine negler, så slikt har jeg ikke tid til å holde på med. 0 Siter
Gjest Menst jeg venter på sommeren Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Bruker ikke neglelakk, da jeg er overbevist om at dette tørrer ut neglene(blir jo et sinnsykt press på neglen når det er på) det er så masse mineraloljer at jeg ikke gidder å smøre dritt på neglene for å si det sånn... Dessuten så skader neglefjerner neglene og negelbåndene og gjør dem gulere... *jøss å jeg har lest* Ergo jeg bruker ingenting, og her friske og fine negler som både holder og knekker alt etter som hva jeg roter med;) 0 Siter
modesty Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Jeg bruker nesten bestandig neglelakk. Sjelden med en sterk farge, som oftest bruker jeg lys rosa eller hvit. Kan også bruke blank. Isåfall bruker jeg det fordi jeg syns det ser penere ut med blanke negler enn matte (altså uten neglelakk) negler. Jeg tror ikke det er usunt eller farlig av noe slag (som noen påstår under her) med neglelakk. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Neglene mine blir tørre og fliser seg hvis jeg bruker neglelakk, til og med slik blank neglelakk som reklamerer med at de styrker neglene. Det skjer selv om jeg ikke bruker neglelakkfjerner. Så jeg bruker ikke neglelakk i det hele tatt. 0 Siter
Kvinna Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Næh. Bruker sjelden neglelakk. Føler at fingrene ikke får "puste". Av og til pynter jeg meg litt, og da bruker jeg blank eller lys neglelakk. Mørk er utelukket siden fingra mine er stutte ;-) Ellers er de rene, pene og filet i (kort)fasong. 0 Siter
molli Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Jeg bruker ikke neglelakk lenger, for uansett hvilken farge du har på lakken (blank eller ei) så gulner den neglene noe veldig. Det er skikkelig stygt lenge, for gulningen sitter til den har vokst ut igjen. Jeg brukte blank neglelakk før, men sluttet av ovenfornevnte grunner. 0 Siter
Lurveline Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Jeg bruker ikke neglelakk lenger, for uansett hvilken farge du har på lakken (blank eller ei) så gulner den neglene noe veldig. Det er skikkelig stygt lenge, for gulningen sitter til den har vokst ut igjen. Jeg brukte blank neglelakk før, men sluttet av ovenfornevnte grunner. Sikker på at det ikke er blank overlakk du har brukt? Den blir neglene gule av. 0 Siter
Gjest til bunns Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Sikker på at det ikke er blank overlakk du har brukt? Den blir neglene gule av. Blank overlakk, er det meningen den skal brukes oppå vnalig neglelakk? 0 Siter
Lurveline Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Blank overlakk, er det meningen den skal brukes oppå vnalig neglelakk? Ja det er det.Det finnes èn til underlakk og èn til overlakk. 0 Siter
Gjest til bunns Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Ja det er det.Det finnes èn til underlakk og èn til overlakk. Kan det skje at man bruker den til overlakk istedet for blank ved en feiltagelse? Hva er mest sannsynlig: at man bruker den til overlakk fordi man tar feil av flaskene, eller fordi man ikke har mer igjen av blank og tenker: jeg prøver denne i stedet? Hva skjer hvis man bare bruker den til underlakk? 0 Siter
Lurveline Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Kan det skje at man bruker den til overlakk istedet for blank ved en feiltagelse? Hva er mest sannsynlig: at man bruker den til overlakk fordi man tar feil av flaskene, eller fordi man ikke har mer igjen av blank og tenker: jeg prøver denne i stedet? Hva skjer hvis man bare bruker den til underlakk? Undelakken er jo ment for å hindre at negelen blir gul.Overlakk er ment for å styrke den fargede lakken. 0 Siter
Gjest til bunns Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Undelakken er jo ment for å hindre at negelen blir gul.Overlakk er ment for å styrke den fargede lakken. Ok. Men når er det mest sannsynlig at man tar feil og bruker overlakk i stedet for blank lakk? 0 Siter
Lurveline Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Ok. Men når er det mest sannsynlig at man tar feil og bruker overlakk i stedet for blank lakk? Når man er så drita full at man ikke greier å lese hva som står på flaska! 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Jeg bruker blank neglelakk, fordi jeg synes blanke negler er penere enn matte. Jeg tar på lakk, og steller negler, ca hver 3-4 dag om jeg er forfengelig og jålete, og myye sjeldnere når jeg sjusker.. Det skal en virkelig festelig anledning til for at jeg skal vurdere knallfarger på neglene. Glitter og rødt og sånn forekommer oftest til jul. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Bruker ikke neglelakk men har prøvd blank noen ganger. Neglene mine brekker lettere med neglelakk å da brekker de langt innpå neglen,uten neglelakk brekker de lengre ut og det blir mindre smertefullt. Jeg har lange negler og tør derfor ikke bruke neglelakk da de brekker så lett. 0 Siter
modesty Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Jeg bruker ikke neglelakk lenger, for uansett hvilken farge du har på lakken (blank eller ei) så gulner den neglene noe veldig. Det er skikkelig stygt lenge, for gulningen sitter til den har vokst ut igjen. Jeg brukte blank neglelakk før, men sluttet av ovenfornevnte grunner. Jeg har brukt neglelakk i mange år, og har aldri fått gule negler. Kusinen min fikk det en periode, men da brukte hun bare billig-lakker fra Nille o.l. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.