Gå til innhold

Er det noen som har greie på ferie og sykemelding?

Anbefalte innlegg

Gjest ferie og sykemeldt
Skrevet

Har jobbet i en bedrift i 10 år. Jeg ble imidlertid sykemeldt i fjor (september)På jobben min skal jeg jo egentlig ha ferie i 5 uker. Hva skjer med disse ferieukene? Skal jeg ha de utbetalt eller? Jeg kommer ikke tilbake i denne jobben da jeg i sept går over på attføring og er sykemeldt frem til da. Noen som vet om disse reglene?

Skrevet

Er det ikke slik at du får 12 ukers feriepenger hvis du har vært sykemeldt hele tida?

Bente831365380491
Skrevet

Du får dem nok ikke utbetalt nei. Siden du har vært sykemeldt, så har du heller ikke arbeidet deg opp slik at du kan få betalt ferie. For skal man ha det, så får man kun feriepenger i juni, og full lønn under ferie. Lønnen som man har tjent inn i mai, kommer altså først når man får ferie. Litt kronglete forklart, men håper du skjønner...

Bente831365380491
Skrevet

Er det ikke slik at du får 12 ukers feriepenger hvis du har vært sykemeldt hele tida?

Fra trygdekontoret ja. Og hun vil jo få utbetalt de feriepengene hun tjente i fjor før hun ble sykemeldt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...