Gå til innhold

Hvor ofte krangler dere?

Anbefalte innlegg

Gjest ja,si det?
Skrevet

Hvor ofte er det vanlig å krangle, når man er i et forhold? Altså, når forelskelse-fasen er over, og man kommer til seg selv igjen, og har vært lenge nok sammen, til å finne ut de negative sidene med partneren.

Hvor ofte krangler dere?

(postet også på samliv)

Skrevet

Vi krangLET ett par ganger i uka før..

Men nå er det ett par ganger i måneden bare.... vært sammen i 5 år..

Gjest ja,si det?
Skrevet

Vi krangLET ett par ganger i uka før..

Men nå er det ett par ganger i måneden bare.... vært sammen i 5 år..

Hvordan klarte dere å "minske" kranglingen?

Gjest krafs
Skrevet

Når den totale passivitet og likegyldighet inntreffer, så minsker kranglingen. Garantert.

Skrevet

Har vært sammen i snart 8 mnd'er og aldri krangla.. selv om nyforelsket-fasen er over.. Og min eks-samboer og jeg krangla heller aldri. Kanskje jeg minnes en gang, men det blir mer som en heftig diskusjon som ender med latter..

Tror det har noe med meg som person å gjøre. Krangle er ikke tingen for meg, så jeg styrer unna som best jeg kan. Og det funker kjempefint :)

Monstertruck
Skrevet

Når den totale passivitet og likegyldighet inntreffer, så minsker kranglingen. Garantert.

Uffda... He-he, kjenner meg jo igjen der.

Skrevet

Har vært sammen i snart 8 mnd'er og aldri krangla.. selv om nyforelsket-fasen er over.. Og min eks-samboer og jeg krangla heller aldri. Kanskje jeg minnes en gang, men det blir mer som en heftig diskusjon som ender med latter..

Tror det har noe med meg som person å gjøre. Krangle er ikke tingen for meg, så jeg styrer unna som best jeg kan. Og det funker kjempefint :)

Er nyforelsket fasen over allerede? ;-)

Gjest Pricilla
Skrevet

Vi har sjelden seriøse krangler.. Bare irritasjonskrangler om f.eks at han ikke tørker vekk sukker og smuler fra kjøkkenbenken, eller andre små "huslige" ting... Men det blir bare at jeg sier i fra med kanskje en irritert stemme hvis det har vært mye sånt i det siste og jeg er sliten, og han blir sur fordi jeg "maser".

Før krangler vi hele tiden om sånne små uvesentlige ting. Nå skjer det kanskje to ganger i mnd. Hvordan vi fikk kutta ned på var at vi snakket sammen om hvordan vi ville ha det i fremtiden, og bestemte oss for å snakke til hverandre på en måte som vi ville bli snakket til.. Da er det lettere å slenge usaklige kommentarer. Så bestemte vi oss for å lære oss å akseptere at vi faktisk er to personer med forskjellige oppfatninger og meninger om ting, og at vi skulle lære å respektere det.. Og i stedet for å skrike ut i sinne så snakket vi sammen på en normal måte og sa i fra hva vi ikkelikte at den andre gjorde osv.

Vi møttes rett og slett på halvveien, lærte oss å forstå at hvis forholdet skal være bra og med minst mulig krangling, må vi slakke litt opp på våre egne meninger om hvordan ting skal være.. jeg f.eks. er veldig ryddig og støv på hjrnen mer eller mindre, han er også ryddig, men mener jeg er ekstrem. Jeg har sluttet å klage på småting han gjør, ikke skifter dorull føeks. men gjør det selv... i det siste har jeg fatisk sagt i fra at dorullskrifting IKKE bare er min jobb! ; ) men jeg sniker meg ofte unna søpla.. Og han sier ikke noe på det.. Vi prøver å leve med hverandre på godt og vondt uten å krangle om nødvendige ting.-

Gjest Klodriken
Skrevet

Er nyforelsket fasen over allerede? ;-)

Ja, det skulle jeg til å si også. Det var kort....veldig kort....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...