Gå til innhold

Bruker dere helskostpreparater ? Hvilke ?

Anbefalte innlegg

Gjest labbetussa
Skrevet

Selv kjøper jeg vitaminer, fettsyrer og te i helsekosten.

Fortsetter under...

Skrevet

Har nettopp begynt med omega3 med folat.

Multivitaminer. Halspastiller. Før kjøpte jeg vegetarburgere og diverse soyaprodukter og bønnepostei hos helsekostforetninger, men nå får jeg tak i det på dagligvarebutikken like ved der jeg bor (kjempestort utvalg)

Gjest Saigon
Skrevet

Jeg kjøper nattlysolje, sink, b-vitaminer og multivitaminer på helsekost butikk. Fungerer helt utmerket mot PMS humør.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Rosiner. (no kiddin')

Annonse

Skrevet

barneprodukter, sånn som salver og såper og sånn fra Babyline. Og vitaminer.

Skrevet

Multivitaminer. Halspastiller. Før kjøpte jeg vegetarburgere og diverse soyaprodukter og bønnepostei hos helsekostforetninger, men nå får jeg tak i det på dagligvarebutikken like ved der jeg bor (kjempestort utvalg)

Eye-q, fettsyrer.

Skrevet

Korallsand, Omega3, te. Har kjøpt diverse annet som Omega6, Lyprinol.

Skrevet

Ett par tre ganger i året tonidren og te (eneste teen jeg liker)

Gjest uten signatur
Skrevet

Krystalldeo. Det eneste som hjelper mot fortsvette!

Efamol. Det eneste som hjelper mot PMS.

(Dette er bare egen erfaring. Så er det sagt.)

Masse gode teer. Mmmmmm.

AloeVera-gele. MÅ ha i huset til bruk på solbrent hud og brannskader ellers i året. Gjør også godt på hemoroider, så er det sagt! Virker som det lindrer smerten litt. Har ikke de største plagene, men dog.

Samt sporadisk andre produkter som aromaoljer, såper, leppebalsam, kremer, shampoo mm mm.

Skrevet

Bruker Breakthrogh - Immuno Plex - for å styrke immunforsvaret - etter 6 lungebetennelser siden juli i fjor...

Har nedsatt imm. forsvar etter en cellegiftkur for x antall år siden.

Håper det hjelper for det smaker "yaki" :o)

Annonse

Skrevet

Bruker Breakthrogh - Immuno Plex - for å styrke immunforsvaret - etter 6 lungebetennelser siden juli i fjor...

Har nedsatt imm. forsvar etter en cellegiftkur for x antall år siden.

Håper det hjelper for det smaker "yaki" :o)

Neimen Gregga, er du her også. Lenge siden sist :o)

Skrevet

Tomater og brokkoli :)

Vitaminer: Ester - C og Bertelsen levetamin B. Disse to er vannløselige og overskuddet tisser man rett og slett ut. Tar det ikke hver dag, men i rapptusser.

Man skal være litt forsiktig med fettløselige vitaminer - de lagrer seg i leveren, og det kan rett og slett være farlig. Noen tror jo mer, jo bedre, men det er helt feil.

Som regel får man i seg det man trenger i vanlig kosthold, og gjør man ikke det, så skal man ikke putte i seg alt mulig rart og tro at alt er bra. Da går man til legen og tar blodprøver å ser om det eventuellt er noe som mangler.

Jern skal man også være forsiktig med - for et barn f.eks kan det være dødelig å spise 10-15 tabletter. Vær obs på dette å ikke dytt i dere mest mulig av ALT mulig - det er ikke bra.

Ta en legesjekk hvis dere føler slapphet, eller at noe annet er galt.

De eneste vitaminene som ikke får gjort noe galt, er som sagt C og B, dette fordi overskuddet kommer ut av seg selv via urinen.

Hvor mange ganger har jeg skrevet dette på dol tro. Hmmm......

Gjest malun
Skrevet

Tomater og brokkoli :)

Vitaminer: Ester - C og Bertelsen levetamin B. Disse to er vannløselige og overskuddet tisser man rett og slett ut. Tar det ikke hver dag, men i rapptusser.

Man skal være litt forsiktig med fettløselige vitaminer - de lagrer seg i leveren, og det kan rett og slett være farlig. Noen tror jo mer, jo bedre, men det er helt feil.

Som regel får man i seg det man trenger i vanlig kosthold, og gjør man ikke det, så skal man ikke putte i seg alt mulig rart og tro at alt er bra. Da går man til legen og tar blodprøver å ser om det eventuellt er noe som mangler.

Jern skal man også være forsiktig med - for et barn f.eks kan det være dødelig å spise 10-15 tabletter. Vær obs på dette å ikke dytt i dere mest mulig av ALT mulig - det er ikke bra.

Ta en legesjekk hvis dere føler slapphet, eller at noe annet er galt.

De eneste vitaminene som ikke får gjort noe galt, er som sagt C og B, dette fordi overskuddet kommer ut av seg selv via urinen.

Hvor mange ganger har jeg skrevet dette på dol tro. Hmmm......

Men riktige ting kan ikke gjentas for ofte!

Skrevet

Men riktige ting kan ikke gjentas for ofte!

Takk. Det er sant malun, man får bare håpe at noen tar det til seg :-)

Er det bare oss to som sitter å svimer oppe tro. Jeg har litt trøbbel med søvnen, men så er det på en måte deilig at guttungen og dama har lagt seg, samt sambo. Jeg liker litt helt fred og ro - musestille :-)

Gjest malun
Skrevet

Takk. Det er sant malun, man får bare håpe at noen tar det til seg :-)

Er det bare oss to som sitter å svimer oppe tro. Jeg har litt trøbbel med søvnen, men så er det på en måte deilig at guttungen og dama har lagt seg, samt sambo. Jeg liker litt helt fred og ro - musestille :-)

Jeg er ekstremt dårlig til å legge meg. Sliter med innsovning, og liker i tillegg å sitte oppe alene.

Men jeg la meg med en bok i natt, og sovnet ganske fort. Kanskje ikke så mye å skryte av når klokka er halv fire, men.. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...