Gå til innhold

Fordeling av utgifter i spleiselag...

Anbefalte innlegg

Gjest uenig ang utgifter....
Skrevet

Enig - flaut å ha med 2 navn på samme sum som en "stakkars" singel. Det er jo den single som betaler dobbelt - om de som er par betaler halvparten, rart at innleggskriveren ikke ser det slik.

Godt poeng! En har vel lettere for å se ting fra sitt eget ståsted...

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

10

• morsan

9

• laguna1365380434

8

• Dorthe

6

Skrevet

Godt poeng! En har vel lettere for å se ting fra sitt eget ståsted...

men så er jeg utrolig klok også da! :) - - - og litt fattig...hehe

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Enig - flaut å ha med 2 navn på samme sum som en "stakkars" singel. Det er jo den single som betaler dobbelt - om de som er par betaler halvparten, rart at innleggskriveren ikke ser det slik.

Enig med deg der flisa...

det er alltid kjiip å spleise når resten må bare betale for en, da må som oftest de single betale det dobbelte...

Skrevet

Ja, for om begge i et par jobber - og skal betale f.eks 100,- hver (200 til sammen), er det jo synd på en stakkars single som skal betale 200, -

Et par er jo tross alt to enkeltindivider.....

Men, et annet perspektiv, det FORVENTES at mitt navn skal være med som del av et par. Hvis ikke blir det sett på som sært. Likevel, KJENNER jeg ikke mottakeren.

mil1365380270
Skrevet

Vi kjøper dyrere gave fordi vi er to, og skal vi spleise med single, er det en selvfølge at de bare betaler for en.

Skrevet

men så er jeg utrolig klok også da! :) - - - og litt fattig...hehe

Og single også kanskje...? :-)

Jeg ser at det er noen hull i teorien min... Men er likevel ikke enig i måten ting blir gjort på.

Unner uansett mottakeren denne fine gaven. Og vi har jo absolutt råd til å betale. Det er prinsippet jeg prøver å få tak på her....

Skrevet

Men, et annet perspektiv, det FORVENTES at mitt navn skal være med som del av et par. Hvis ikke blir det sett på som sært. Likevel, KJENNER jeg ikke mottakeren.

Da må du jo også betale....ellers ville jeg ikke blitt med på kortet.

Skrevet

Og single også kanskje...? :-)

Jeg ser at det er noen hull i teorien min... Men er likevel ikke enig i måten ting blir gjort på.

Unner uansett mottakeren denne fine gaven. Og vi har jo absolutt råd til å betale. Det er prinsippet jeg prøver å få tak på her....

Nei - gudameg, jeg er godt gift - men ser på meg selv som en selvstendig person likevel. .)

petter smart
Skrevet

Alle som kjenner personen bør jo være med på gaven. Om disse tilfeldigvis bor sammen så skal de ikke slippe unna med halvparten. De som ikke kjenner vedkommende betaler ikke, men kommer heller ikke med på kortet.

mil1365380270
Skrevet

Hvis du føler det forventes at ditt navn skal stå der, er det ditt problem. Da får du bestemme deg for om du vil stå der eller ikke.

Skrevet

Er det forresten et selskap man er buden i - selv om man ikke kjenner jubilanten, så bør man i ALLE fall være med på gaven. I bryllup kan det jo f.eks være mange som er ukjente for hverandre - bor langt unna, har nye forhold etc. har likevel ikke hørt om at man gæpper i seg mat og kaker og hjemmebrenten og ikke er med på gave, fordi man ikke kjenner bruden,,,,,:)

Skrevet

Nei - gudameg, jeg er godt gift - men ser på meg selv som en selvstendig person likevel. .)

Ok... Beklager min urettmessige antakelse...

Takk for ditt bidrag i diskusjonen! Spennende at så mange slenger seg med :-)

Skrevet

Ok... Beklager min urettmessige antakelse...

Takk for ditt bidrag i diskusjonen! Spennende at så mange slenger seg med :-)

*så rart at man ikke kjenner meg* :)))))

mil1365380270
Skrevet

Er det forresten et selskap man er buden i - selv om man ikke kjenner jubilanten, så bør man i ALLE fall være med på gaven. I bryllup kan det jo f.eks være mange som er ukjente for hverandre - bor langt unna, har nye forhold etc. har likevel ikke hørt om at man gæpper i seg mat og kaker og hjemmebrenten og ikke er med på gave, fordi man ikke kjenner bruden,,,,,:)

Helt enig! Og synes også gaven bør stå i stil med kalaset man skal i.

Skrevet

Helt enig! Og synes også gaven bør stå i stil med kalaset man skal i.

hehe, da kan man jo bare kjøpe noe på nille, og si, veeeldig blid og overrasket: "trudde det ble en skikkelig drittfest, jeg!"

mil1365380270
Skrevet

hehe, da kan man jo bare kjøpe noe på nille, og si, veeeldig blid og overrasket: "trudde det ble en skikkelig drittfest, jeg!"

;-)

Skrevet

Jeg mener det samme som deg. Utgiftene bør deles pr.husholdning.

Jeg og mannen min kjøper ikke noe dyrere gave til f.eks en bursdag fordi om vi er to stykker.

Hadde jeg vært dere,hadde trukket meg ut av denne fellesgaven og kjøpt egen presang.

Hvorfor gjør dere ikke det da? Du sier at dere har god råd. Jeg har dårlig råd og jeg er ikke interessert i betale det dobble av det du betaler.

Godt vi ikke spleiser på presanger ;o)

Skrevet

*så rart at man ikke kjenner meg* :)))))

alle kjenner da deg, flisa *trøster*

Gjest per pers...
Skrevet

Det blir da kanskje veldig urettferdig for single også da, som betaler like mye som et par tilsammen?

Hadde i alle fall jeg følt. Et par tjener da også mer, og har delte utgifter til å bo sammenlignet med en singel.

Så jeg syns det hadde vært naturlig å betale per pers.

Skrevet

alle kjenner da deg, flisa *trøster*

Det var litt godt også! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...