Gå til innhold

Sengetøy, billig eller dyrt?

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur
Skrevet

Mye skal byttes ut i hjemmet nå. Har tidligere hatt kun ganske billige sengesett. Og de har jo holdt ganske bra, synes jeg.

Men så sett i dag som kostet 600 kr pr. sett. Altså 1200 for ei dobbeltseng for to dynetrekkog to putevar. Er det verdt det liksom?

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. Har jo egentlig ikke grunnlag for å uttale meg, siden jeg aldri har kjøpt det. Men jeg styrer unna de til under hundrelappen, de er tynne og er nesten utslitt etter kort tids bruk.

Et par-trehundre bør man iallefall bruke syns jeg.

Gjest fantasiløs...
Skrevet

Kanskje fint å ønske seg til jul eller bursdag eller noe?

Tror ikke jeg hadde brukt så mye penger på sengesett.

Kommer vel an på hvor mye penger en har å bruke på sent tenker jeg :-)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. Har jo egentlig ikke grunnlag for å uttale meg, siden jeg aldri har kjøpt det. Men jeg styrer unna de til under hundrelappen, de er tynne og er nesten utslitt etter kort tids bruk.

Et par-trehundre bør man iallefall bruke syns jeg.

Også kan de ha lett for å farge av hvis det er sterke farger... De billigste holder ofte ikke fargen særlig godt.

Skrevet

Jeg ville aldri ha betalt så mye for det, men så har ikke jeg så mye penger å bruke på sånt heller.

Gjest Pricilla
Skrevet

Har kjøpt sengetøy til den prisen, men på halv pris! ; ) de holder mye bedre i vask i hvert fall på fargene. De "billige" sengesettene blir fortere blasse i fargene og revner fortere i sømmen nåe man skal tre det på dyna.

Har du penger til det er det verdt det, men jeg villle nok ikke brukt 1200 på sengetøy. Kjøp heller hvis du kommer over et tilbud. Ofte tilbud på dyre sengesett. Har noen IKEA sengesett og de holder i maasevis, men de holder ikke like lenge som de dyre.. Mamma har et sengesett som er 26 år (!!!) gammelt og like fin i fargene.. Kjøpt på Hansen og Dysvik til en mindre billig penge.

Gjest Uglemor
Skrevet

Har kjøpt to par sengesett til en billig penge på IKEA, jeg syns kvaliteten er bra selv om det er billig. Jeg gidder ikke bruke mye penger på sengetøy, håndklær og sånt.

Skrevet

Verd det og verd det.. jeg spanderte på meg slikt sengetøy nå til jul - og må innrømme at jeg føler meg som ei dronning i det sengetøyet.:o) Det har også holdt seg meget pent til tross for hyppig maskinvask.

Når det er sagt, så koser jeg meg like mye i flanellssengesettet jeg kjøpte billig samtidig - men det ser da også atskillig mer brukt ut.

mvh

serendipity
Skrevet

Har kjøpt sengetøy til den prisen, men på halv pris! ; ) de holder mye bedre i vask i hvert fall på fargene. De "billige" sengesettene blir fortere blasse i fargene og revner fortere i sømmen nåe man skal tre det på dyna.

Har du penger til det er det verdt det, men jeg villle nok ikke brukt 1200 på sengetøy. Kjøp heller hvis du kommer over et tilbud. Ofte tilbud på dyre sengesett. Har noen IKEA sengesett og de holder i maasevis, men de holder ikke like lenge som de dyre.. Mamma har et sengesett som er 26 år (!!!) gammelt og like fin i fargene.. Kjøpt på Hansen og Dysvik til en mindre billig penge.

26-år gamelt, ja da er det vel helt "in" i fargene. Knall farger med stort mønster. Er jo masse sånn retro i butikkene nå. Selv om det igjen alt for fort begynner å tippe mot pasteller.

Skrevet

Jeg ville ikke brukt så mye penger på et sengesett. Jeg kjøper nesten aldri sengetøy, bare en sjelden gang når jeg faller for et fint, billig sett i en katalog. Jeg får rikelig med sengetøy i gaver til fødselsdag/jul.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Jeg kjøper kun Høie sengetøy. De holder i 30 år. Dermed er det verdt det.

Skrevet

Jeg har nok også fremdeles noen av sengesettene jeg fikk/kjøpte i 1970-åra. Bruker de bare når alt annet er skittent eller jeg har bruk for mange i forbindelse med mye gjester.

Skrevet

Jeg har pleid å kjøpe Høie, men her om dagen falt jeg for et denim-sett på Kid interiør.

Nedtur av dimensjoner. Jeg vasket det selvfølgelig før bruk, og allerede da jeg skulle henge det til tørk, så jeg at ca. 10 cm av sømmen hadde gått opp på hvert dynetrekk.

Jeg fant ut at det var mindre arbeid å dra frem symaskinen og reparere, enn å dra og bytte, men hvis resten av kvaliteten er tilsvarende, kjøper jeg ikke billig-sett igjen.

Mamma-til-2
Skrevet

Et tips, har både høie og billigmerker, og merker klar forskjell. Høie holder seg bedre i vask, og føles nyvasket lenger...

...alltid en fordel!! ;)

Skrevet

Det er stor forskjell i kvaliteten på billig og dyrt. Har kjøpt billig på Jysk som revner etter første vask og har Høie som varer vask etter vask i årevis... dessverre :-) Har jo ikke samvittighet til å bytte de ut..

Skrevet

Å bruke 1200 kr er helt uaktuelt for meg iallfall.

Jeg kjøper alltid sengesett på salg, og da kjøper jeg Høie.

Da får man noe slitesterkt for en relativt billig penge, og man har sengetøy i mange år.

Jeg ender nesten alltid opp med noe blått...hmmmm....

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes det var åndsvakt dyrt. Det kunne ikke ramle meg inn å bruke så mye penger på sengetøy! Jeg har helt fint senge tøy som koster ca 200 kr pakken.

Men hver sin lyst. så klart.

hare1365380455
Skrevet

Det var da dyrt! Du kan få godt sengetøysett til 200 kroner pr. stk.

Gjest Sniff
Skrevet

At det er verdt det har jeg vanskelig for å forestille meg,ja...

Gjest Sniff
Skrevet

Jeg kjøper kun Høie sengetøy. De holder i 30 år. Dermed er det verdt det.

Jo, men Høie har jo ikke bare veldig dyre sett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...