Gjest mor i sep Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 vi skal male bad og kjøkken, hvilke farger er best? rommene er nå lys,lys blå noe jeg syntes var helt uhamslig å leve i. er det noen gode tips å få? det er åpen kjøkken løsning til stuen og stuen er 1/2 hel panel og 1/2 hvit mur. hvis noen klarer å se dette for seg så passer ikke denne lys,lys blåfargen inn i bildet. hjelp! 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Vi tenker på å ha grønt på kjøkkenet. Ei lys gul/grønn litt syrlig farge. Hvis du tenker sitrus... Men vi har ikke funnet AKKURAT den vi ønsker enda, så gi gjerne tips tilbake :-) 0 Siter
Gjest mor i sep Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Vi tenker på å ha grønt på kjøkkenet. Ei lys gul/grønn litt syrlig farge. Hvis du tenker sitrus... Men vi har ikke funnet AKKURAT den vi ønsker enda, så gi gjerne tips tilbake :-) synntes grønnt bad er fint også og jeg har vurdert det sterkt, men så finnes det så utrolig masse grønnt å velge også!! på kjøkkenet så jeg for meg en beige farge kanskje. kanskje sette inn en bård også?? (har svart/grå benk plate og lysgrå skapdører) passer beige inn her mon tro? liker ikke helpanel så jeg tenkte å kanskje kalke det og male muren i en lys grå farge.. står liksom helt blank og er åpen for alt. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Skygge er en veldig fin farge - den er beige-aktig, med mye fargespill - og passer svært godt til de fleste tresorter og til hvitt. Jeg har vegger i skygge med karmer og lister i hvitt i store deler av huset. 0 Siter
Lurveline Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Flügger.no har et program hvor du kan se hvordan forskjellige farger virker - alene og i forhold til andre farger. 0 Siter
nynne Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 Vi tenker på å ha grønt på kjøkkenet. Ei lys gul/grønn litt syrlig farge. Hvis du tenker sitrus... Men vi har ikke funnet AKKURAT den vi ønsker enda, så gi gjerne tips tilbake :-) Bare et lite tips til når du skal velge farge, til f.eks kjøkken. Ta med deg en skapdør til farvehandleren. Farger forandrer seg vanvittig utifra hva de settes ved siden av. Jeg har valgt et rom i huset i grønt, men for at det skulle harmonere, tok det lang tid å finne den rette. Den ene grønnfargen ble regelrett grå da vi satte farvene ved siden av hverandre. Så dersom du har anledning til å ta med deg noe av det du har i huset fra før, høre om du får kjøpt en prøveboks, og så maler en sponplate el. lign med det, så får du sammenlignet skikkelig. Farver oppfører seg veldig forskjellig fra den fargeprøven du ser på fargekartet og på veggen din. Hva slags type lys har du f.eks. Skarp morgensol, gul ettermiddagssol eller rødlig kveldssol. Farvevalg er ikke lett nei. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 synntes grønnt bad er fint også og jeg har vurdert det sterkt, men så finnes det så utrolig masse grønnt å velge også!! på kjøkkenet så jeg for meg en beige farge kanskje. kanskje sette inn en bård også?? (har svart/grå benk plate og lysgrå skapdører) passer beige inn her mon tro? liker ikke helpanel så jeg tenkte å kanskje kalke det og male muren i en lys grå farge.. står liksom helt blank og er åpen for alt. Ikke grått og beige sammen, nei. *grøsser* 0 Siter
Gjest mor i sep Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 Ikke grått og beige sammen, nei. *grøsser* har du noen bedre forslag? i forhold til utebelysningen som kommer inn vinduet så blir det ganske lyst på dette kjøkkenet. er åpen for alt bare ikke skikkelige mørke dystre farger eller skrik farger 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 har du noen bedre forslag? i forhold til utebelysningen som kommer inn vinduet så blir det ganske lyst på dette kjøkkenet. er åpen for alt bare ikke skikkelige mørke dystre farger eller skrik farger Jeg har alltid fått høre at jeg har sær smak. Liker godt sterke, klare farger. For noen blir det lett for mørkt. Har f.eks kjøkken i kongeblått med hvit innredning. Lys grått passer nok til mye, men ikke farger med brunt i, sånn som beige. Så kommer det an på om gråfargen er tonet i grønt eller blått. Hva med kremhvitt? Eggeskallsfarge el.l? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.