Gå til innhold

Pris på EU-kontroll

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn
Skrevet

Hvor mye har dere betalt for kontroll? Det varierer vel fra sted til sted, men hva ligger det på sånn cirka? Hvor mye betalte du sist du tok den?

Skrevet

Det pleier ligge et sted mellom 300 og 600 kr, men jeg har sett det på tilbud for 250 kr.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Selve EU-kontrollen koster lite, men de finner jo alltid noe som må fikses. Da vi ikke har bilsakkyndige her i kommunen, lar jeg alltid vårt lokale bilverksted sjekke den.

Gjest Morsk
Skrevet

Jeg har ved to tilfeller erfart at det å vise bilen på merkeverksted er som å plassere havresekken hos bukken.

I det ene tilfelle dreide det seg om en gammel Hi-Ace som jeg fikk beskjed om at det ville koste 20 000,- å få godkjent. Sjekklista var full av feil.

Bestilte så ny kontroll hos biltilsynet og fikk kun påpekning for et slitt vindusviskerblad. Skiftet det og sparte drøyt 19 000,-

Gjest Lily Bracegirdle of Hardbottle
Skrevet

Vi hadde bilen inne til eu-kontroll på mandag, og da betalte vi 400 for det..

Så måtte vi få i ny styre kule (?) og det kosta 500.

Mannen min og han far fiksa det, hadde nok kanskje blitt dyrere hvis verkstedet skulle fikse...

Bente831365380491
Skrevet

Jeg har ved to tilfeller erfart at det å vise bilen på merkeverksted er som å plassere havresekken hos bukken.

I det ene tilfelle dreide det seg om en gammel Hi-Ace som jeg fikk beskjed om at det ville koste 20 000,- å få godkjent. Sjekklista var full av feil.

Bestilte så ny kontroll hos biltilsynet og fikk kun påpekning for et slitt vindusviskerblad. Skiftet det og sparte drøyt 19 000,-

Merkeverkstedene har en tendens til å finne feil som faktisk ikke er der! Sleipinger!!!!!

Gjest Morsk
Skrevet

Merkeverkstedene har en tendens til å finne feil som faktisk ikke er der! Sleipinger!!!!!

Ja, det er helt vilt å vise bilen hos folk som har økonomisk gevinst av å finne feil.

Biltilsynet eller en NAF teststasjon er de eneste nøytrale.

Skrevet

505 kroner hos Biltilsynet på onsdag.

Hadde aldri i livet levert den til kontroll på et verksted, det er det mange som har brent seg på...

Skrevet

Jeg leverte inn på merkeverksted (*dukker for alle advarslene*), men betalte noe sånn omtrentlig det som er skrevet her.

De påpekte hva som måtte fikses, og gjorde ingenting før de hadde snakket med meg.

Jeg er heldig og har en bror som jobber på bilverksted, og han fikset både bremseskivene og tipset om hvem som kunne fikse frontruta som hadde fått en skade. Så slapp jeg å skifte hele ruta, og betalte ingenting for det. Betalte kun for delene han brukte til å skifte bremsegreiene.

:)

Bente831365380491
Skrevet

Jeg leverte inn på merkeverksted (*dukker for alle advarslene*), men betalte noe sånn omtrentlig det som er skrevet her.

De påpekte hva som måtte fikses, og gjorde ingenting før de hadde snakket med meg.

Jeg er heldig og har en bror som jobber på bilverksted, og han fikset både bremseskivene og tipset om hvem som kunne fikse frontruta som hadde fått en skade. Så slapp jeg å skifte hele ruta, og betalte ingenting for det. Betalte kun for delene han brukte til å skifte bremsegreiene.

:)

Så lenge man kjenner noen som kan fikse ting og tang som må repareres, og som jobber innenfor det, så er det greit. Sambo er biloppretter, og han har fikset det som har måttet fikses på vår bil, og han skaffet deler (billig) til søskenene sine når de hadde vært med sine biler, og fikset det for dem.

Uansett, kjenner man ingen selv, så er det greit å kjenne noen som kjenner noen...alltids noen som har rabatter rundt omkring....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...