Gå til innhold

Bil / Ansvars forsikring for 19-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen om billig bilforsikring for 19-åring som har fått sin første bil? Skal kun ha ansvars-forsikring! Gi tips om selskap eller andre smarte muligheter.

Skrevet

Bilforsikring for en 19-åring er ikke billig.

Skrevet

Vil være vanskelig å få tak i billig forsikring til en 19 åring, ja. Forsøk ENTER, VESTA, TRYGGHANSA...

Gjest sjøløve
Skrevet

Å forsikre en bil for en persom som er under 23 år, er bare skikkelig svindyrt.

Alternativet er at bilen kan registreres på noen av foreldrene, men da opparbeides ikke bonus for den som egnetlig eier bilen.

Enkelte forsikringsselskap vil da også vite om bilen skal kjøres av noen som er under 23 år.

Min datter har forsikret sin Opel Corsa i IF, og bare trafikkforsikringen beløper seg til 4700,- kr året (for 12 tusen km)

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Tror nok du må ut med ganske så mange penger for en bilforsikring til en 19 åring:(

Hadde følgt rådet til sjøløve hadde jeg vært deg.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Tror nok du må ut med ganske så mange penger for en bilforsikring til en 19 åring:(

Hadde følgt rådet til sjøløve hadde jeg vært deg.

Man tar da ikke råd fra noen som forsikrer bilen til en under 23 år i If. De var rundt 60 000 kroner dyrere enn Gjensidige på en fire år gammel Nissan Primera til en 19 åring i familien.

Bente831365380491
Skrevet

Det kommer til å bli j*vlig dyrt!!! Tror du skal få en av foreldrene dine til å ta bilen på seg. Sørg for å stå som medeier!

Vi har forøvrig bilen vår i IF. Men forsikringen står på svigerfaren min. Betaler ca 7000 i året med full bonus. Dette med full kasko!

Skrevet

Man tar da ikke råd fra noen som forsikrer bilen til en under 23 år i If. De var rundt 60 000 kroner dyrere enn Gjensidige på en fire år gammel Nissan Primera til en 19 åring i familien.

Jobber du i gjensidige eller?

Er kansje litt forskjeller i fra plass til plass!

Jeg vet ikke hvor dyrt det er, da jeg aldri har hatt råd til egen bil...

Nå må du slutte å rakke ned på folk bare fordi de velger andre løsninger enn deg!

Skrevet

Vil være vanskelig å få tak i billig forsikring til en 19 åring, ja. Forsøk ENTER, VESTA, TRYGGHANSA...

Mye vits i å ramse opp de desidert dyreste da...

Trygg Hansa forsikrer ikke biler med eiere under 28 år engang.

Skrevet

Takk til alle som har svart.

Problemet var 3-delt: Eieren var under 23 år. Eieren har ikke opparbeidet bonus. Bilen er litt rånete. Det ble fort premier i 20000 kr-klassen.

Løsningen blir den som er antydet av flere. Far må trå til og ta over forsikringen og det betyr at bilen antagelig også må registreres på far.

Ved å ta forsikringen i samme selskap som familiebilen fikk man samme bonus (50%)på bilene. Far må flytte forsikringen fra If til Gjensidige for å oppnå det gunstigste tilbudet. Med lav kjørelengde ble årspremien på litt over 4000, og det kan vi vel leve med !

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jobber du i gjensidige eller?

Er kansje litt forskjeller i fra plass til plass!

Jeg vet ikke hvor dyrt det er, da jeg aldri har hatt råd til egen bil...

Nå må du slutte å rakke ned på folk bare fordi de velger andre løsninger enn deg!

Trodde satsene til hvert enkelt selskap var de samme uavhengig av hvor du bor.

Trenger ikke jobbe i et forsikringsselskap for å finne ut hva ting koster, det er bare å ta en ringerunde.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Problemet var 3-delt: Eieren var under 23 år. Eieren har ikke opparbeidet bonus. Bilen er litt rånete. Det ble fort premier i 20000 kr-klassen.

Løsningen blir den som er antydet av flere. Far må trå til og ta over forsikringen og det betyr at bilen antagelig også må registreres på far.

Ved å ta forsikringen i samme selskap som familiebilen fikk man samme bonus (50%)på bilene. Far må flytte forsikringen fra If til Gjensidige for å oppnå det gunstigste tilbudet. Med lav kjørelengde ble årspremien på litt over 4000, og det kan vi vel leve med !

Bare vær obs på at dere ikke krysser av for at bilen ikke skal kjøres av noen under 25 (eller er det 23?) sånn at dere sitter i klisteret om uhellet er ute.

Bente831365380491
Skrevet

Husk å stå som medeier på bilen!!!!

Skrevet

Trenger ikke jobbe i et forsikringsselskap for å finne ut hva ting koster, det er bare å ta en ringerunde.

Ok, nå gidder ikke jeg bruke penger på å ringe rundt da det ikke er meg som skal ha forsikring...

Skrevet

Det er store forskjeller på premiene etter hvor man har adresse. Et eksempel på på den aktuelle bilen er en premie på 19000 hvis eier bodde i Kongsvinger mens det var 29000 hvis han bodde i Oslo.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det er store forskjeller på premiene etter hvor man har adresse. Et eksempel på på den aktuelle bilen er en premie på 19000 hvis eier bodde i Kongsvinger mens det var 29000 hvis han bodde i Oslo.

Jøss, det visste ikke jeg. At det er forskjell på forsikring etter hvor man bor, atså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...