Gå til innhold

Mer om pakker..(og pus)

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Det kommer an på hvor nært forhold jeg har til husdyret og den egentlige giveren.

Fra nære venner og familiemedlemmer er det bare hyggelig. Fra fjernere krets er det teit.

:-)

Ja, sånn svigermor og arbeidskolleger og sånn får IKKE fra pus. Han signerer heller ikke på komf-kort eller brylluppsgaver og slikt.

Men utover det kjøper han tilalle kjente som JEG kjøper til, så sant de har vært hjemme hos meg noen ganger og kjenner ham.

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

33

• Åsemor

4

• thinkerbell

4

• shandy

3

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Skal vi se...

Her i gården blir det gitt julepakker fra fjøsnissen, donissen (har en diger nisse i full størrelse som sitter på gamledassen nesten hele året, kommer kun ut i adventa og jula) og julenissen. Ellers i året er det jo en _grunn_ til at vi har kjæledyr i tillegg til kosen med dem. Så både katten og marsvinene gir pakker, ja.

Godt å høre at vi er flere..:-)

laguna1365380434
Skrevet

Selvfølgelig er det helt greit.

Dessuten er det tanken som teller.

Bra!:-)

Så du ville ikke fått helt kattefrøken-vibber om du mottok pils og sigar fra katten til venninna di? ;)

laguna1365380434
Skrevet

Brødrene mine får julepresang av julenissen også, de...;)

Skrevet

Kattene (tidligere hundende også, måtte de hvile i fred) er en del av familien!

Klart deres navn skal på julekortet og på "fra"-linja på pakkelappen!

I alle fall når det er snakk om pakker til ungene og til folk som har truffet/klødd de firbente bak øra.

Noe annet blir jo eh.. diskriminering...?

laguna1365380434
Skrevet

Synes det er greit at barn får gaver fra dyrene sine, men ellers synes jeg at det blir for teit!

Vi har bestandig fått det mens vi var små (nå er det de 2 minste som får det).

Vi gir ikke gave til dyrene. Det blir for dumt!

Men det er bare min mening!

Ser du deler den med flere! :-o

Men mange synes jo det er hyggelig også.. Jeg får plukke frem denne tråden her og tenke litt på det neste gang pus tenker seg på handletur..;)

laguna1365380434
Skrevet

Synes det er helt greit jeg :)

Fikk dårlig samvittighet julaften i fjor da jeg hadde glemt å kjøpe gave til hunden vår :)

Bra..:)

Skjønner hva du mener. På julaften skal liksom alle ha en liten oppmerksomhet enten de skjønner at det er jul eller ikke..;)

Gjest god sommer
Skrevet

I alle fall når det er snakk om pakker til ungene og til folk som har truffet/klødd de firbente bak øra.

Over til noe annet... Hvilket nick hadde du før? (Jada, er nysgjerrig..).

laguna1365380434
Skrevet

Nei, helt ærlig talt laguna...jeg synes ikke det er teit.

Det er jo klart det er litt rart at det flommer av pakker fra både de med fjør og pels...og noen ganger kan det sikkert gå over alle kosteskaft...

men tross alt så er det jo gjort i god mening så da blir det for dumt å slakte det tross alt, synes nå jeg da.

Vi burde ikke lage negativt ut av ting som i bunn og grunn er positivt kanskje ?

Her i huset får iallefall alle dyra julepakke av oss iallefall, selv om de kun er med på korta til tantebarna når de har bursdag.

:)

Det er bra at du ser sånn på det, hyggelig! :-)

Dette er noe jeg bare alltid har gjort uten å reflektere særlig over det..Så jeg tenkte jeg skulle lodde stemningen litt..

Er nok litt arvelig belastet,da min mor alltid har en pakke på lur fra husnisser og fra diverse kjæledyr vi har hatt..;)

Skrevet

Over til noe annet... Hvilket nick hadde du før? (Jada, er nysgjerrig..).

Har nå hatt dette nicket siste halvåret i alle fall...?

Tenker du på et spesielt nick? (Like nysjgerrig..)

laguna1365380434
Skrevet

Nemlig! Det er litt sånn jeg har tenkt også..Pus må jo være med han og, liksom..

Samtidig er jeg litt redd for å bli stemplet som sånn eksentrisk, tunfiskluktende, kattefrøken;-)

Skrevet

Nemlig! Det er litt sånn jeg har tenkt også..Pus må jo være med han og, liksom..

Samtidig er jeg litt redd for å bli stemplet som sånn eksentrisk, tunfiskluktende, kattefrøken;-)

Kattetante blir du ikke før det er mer enn sju kattenavn på lappen ;)

laguna1365380434
Skrevet

Kattetante blir du ikke før det er mer enn sju kattenavn på lappen ;)

Puh! Godt å høre! :-)

Gjest Sniff
Skrevet

Klart dyrene her i huset gir (og får) gaver.. Det er jo litt mer OK å gi en ekstragave (ikke så kostbar) fra dyrene synes jeg :-)

Men det blir jo feil å sammenligne dine (og mine) deilige katter og hunder med fuglen til tanta, hva? (*dukker meg for fulgeleiernes råtne tomater*)

Gjest Sniff
Skrevet

Godt det bare var litt da.;) Jeg er litt redd sånn kattedame-stempel. Du vet sånne med femten katter, og søte pusekalendre på veggen, som mener at katten har et mer avansert sjels&tankeliv enn noe annet. Du vet sikkert hva jeg mener..;)

Vel, det er vel ikke det verste man kan bli....

Skrevet

Det kommer an på hvor nært forhold jeg har til husdyret og den egentlige giveren.

Fra nære venner og familiemedlemmer er det bare hyggelig. Fra fjernere krets er det teit.

Enig! :-)

Og jeg tror nesten jeg vil si at en gave fra fuglen til tanta til en voksen dame er nokså teit! :-)

Men da jeg var barn fikk vi alltid gave fra hunden! Skulle bare mangle!

Og hunden fikk gave fra oss, men av og til var det bare gamle leker som hadde vørt gjemt bort en stund, og som kom til heder og verdighet. Det morsomste var likevel å rive istykker papiret! Hunden var helt i ekstase hver julaften! *S*

Og besteforeldre ga gjerne en ekstra gave med hilsen fra julenissen - lenge etter at vi sluttet å tro på ham!

Skrevet

Klart dyrene her i huset gir (og får) gaver.. Det er jo litt mer OK å gi en ekstragave (ikke så kostbar) fra dyrene synes jeg :-)

Men det blir jo feil å sammenligne dine (og mine) deilige katter og hunder med fuglen til tanta, hva? (*dukker meg for fulgeleiernes råtne tomater*)

Jeg er helt enig i det! En fugl er ikke så "personlig" (har hatt både fugler og hun jeg!), og ihvertfall ikke hvis den er tanta sin, da!

Gjest god sommer
Skrevet

Har nå hatt dette nicket siste halvåret i alle fall...?

Tenker du på et spesielt nick? (Like nysjgerrig..)

Bare vet du hadde et annet før, men lurer fælt på hvilket... Så?:)

Skrevet

Noe smårart å kjøpe pakker til voksne folk fra pus, kanin, fugl, bikke, eller hva det nå måtte være :)

Men til unger er det greit, det blir på en annen måte, og de syntes det er stas å få pakke fra kjæledeggen sin - selv om de selvsagt vet at kjæledeggen deres ikke har vært å handlet :-), men at voksne står bak.

Dyra får jo også gjerne pakker fra ungene.

Det var slik hos oss også, at barna sto for gavene til hunden! Og så fikk vi gaver fra hunden, men vi skjønte selvsagt hvem som sto bak! *he he*

Men hunden ble ganske gammel - vi hadde den fra jeg var ca 7 til ca 22, og jeg mener å huske at jeg fikk gaver "fra" hunden" helt til den døde.

Men hadde moren min anskaffet seg hun nå og begynt å gi gaver fra den til hennes voksne barn, hadde jeg syntes det var litt snålt! :-)

Og undulatene våre verken fikk eller ga gaver! *S*

Skrevet

Bra! Tanken er jo at det skal være koselig å få også:-)

Men er litt redd kattefrøken stigmataet her, altså..;-)

Jeg må innrømme at dyrene mine får pakke da selv om de ikke gir :) Jeg liker å kjøpe ting til dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...