Gå til innhold

Anbefalte innlegg

terningkast6
Skrevet

Systemkortbios og skjermkortbios er eldre enn 2 år gammel, oppdater om nødvendig. Dette får jeg når jeg kjører programmet Everest home edition.

Hvordan oppdaterer man dette? Kjøper nye komponenter? Bytter ut kortene?

Fortsetter under...

Skrevet

Først må du vite *NØYAKTIG* hvilket hovedkort du har - merke, modell, nummer. Så må du gå på produsentens hjemmesider og laste ned BIOS-flash for akkurat din hovedkortmodell. Vær veldig nøye på at du får riktig BIOS-oppdatering, prøver du å oppdatere med feil BIOS vil du mest sannsynlig bli nødt å bytte ut hele hovedkortet.

Følg instruksjonene på produsentens hjemmesider for å installere BIOS. Noen lar deg installere fra Windows, de fleste må du boote med diskett og installere. Men det er noen år siden sist jeg gjorde dette, så det er kanskje blitt vanligere med Windows-programmer nå.

Skrevet

Først må du vite *NØYAKTIG* hvilket hovedkort du har - merke, modell, nummer. Så må du gå på produsentens hjemmesider og laste ned BIOS-flash for akkurat din hovedkortmodell. Vær veldig nøye på at du får riktig BIOS-oppdatering, prøver du å oppdatere med feil BIOS vil du mest sannsynlig bli nødt å bytte ut hele hovedkortet.

Følg instruksjonene på produsentens hjemmesider for å installere BIOS. Noen lar deg installere fra Windows, de fleste må du boote med diskett og installere. Men det er noen år siden sist jeg gjorde dette, så det er kanskje blitt vanligere med Windows-programmer nå.

Hold tungen beint i munnen når du gjør dette. Går noe galt har du fort en dyr bokstøtte.

petter smart
Skrevet

Som regel kan en jo flashe tilbake til den opprinnelige bios'en dersom noe går galt.

Skrevet

Som regel kan en jo flashe tilbake til den opprinnelige bios'en dersom noe går galt.

Mulig man kan det med nyere maskiner, som oftere har "skyggebios", men med litt eldre maskiner får man som regel ikke gjort dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...