Gå til innhold

Skattefritt i juni - Imidlertidig ufør -

Anbefalte innlegg

Gjest Takker så mye for svar
Skrevet

Jeg har et spørsmål til dere som får ytelsen imidlertidig uførestønad angående skattetrekk i junimåned...

I forrige måned trakk dem ca. 3600kr i skatt av meg.. Da jeg fikk penger i denne måneden, fikk jeg bakoversveis, fordi jeg fikk nesten 2500kr mer i denne måneden

Derfor spør jeg dere som har litt peiling om det er skattefritt denne junimåneden eller om vi bare må betale 1/2 skatt siden det er sommerferie når vi har midlertidig ufør?

Er det vanlig å betale full skatt, eller å få trukket fra halvparten av skatten eller å få helt skattefri utbetaling i juni når man har midlertidig uføretrygd?

Ønsker gjerne et kjapt svar på dette..

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er når man er midlertidig ufør, men er man varig ufør betaler man vanlig skatt i juli og ingen skatt i desember.

Skrevet

Jeg tror man skatter som ved attføring når man er midlertidig ufør og ser tiliti sier at det ikke er skatt på attføring i juni.

Vi som har varig ufør, skatter som Soria sier vanlig i juni.

Gjest Takker så mye for svar
Skrevet

Jeg tror man skatter som ved attføring når man er midlertidig ufør og ser tiliti sier at det ikke er skatt på attføring i juni.

Vi som har varig ufør, skatter som Soria sier vanlig i juni.

Takk for svar begge to!

Ble bare litt usikker da jeg så at det hadde kommet inn ca.12000kr på kontoen min i natt...Det var ca.2.500kr mer inn enn det var i forrige måned...

Har midlertidig ufør, og lette etter reglene for skattefradrag for sommer, men fant ingenting...

Da jeg gikk på attføring i fjor, trakk dem bare skatt av oss i desember, men det har visst kommet noen nye regler etter det...

Kjæresten min som er varig ufør, måtte betale vanlig skatt...

Det ville ha vært fint om dere kunne hjelpe meg å finne nærmere ut av dette med å bli trukket i skatt når man har midlertidig ufør i sommer

Skrevet

Takk for svar begge to!

Ble bare litt usikker da jeg så at det hadde kommet inn ca.12000kr på kontoen min i natt...Det var ca.2.500kr mer inn enn det var i forrige måned...

Har midlertidig ufør, og lette etter reglene for skattefradrag for sommer, men fant ingenting...

Da jeg gikk på attføring i fjor, trakk dem bare skatt av oss i desember, men det har visst kommet noen nye regler etter det...

Kjæresten min som er varig ufør, måtte betale vanlig skatt...

Det ville ha vært fint om dere kunne hjelpe meg å finne nærmere ut av dette med å bli trukket i skatt når man har midlertidig ufør i sommer

Les lenger ned på trygdeforum om skatt i juni. Dataen min er helt på jordet så jeg kan ikke finne noen linker for tiden.

Skrevet

Les lenger ned på trygdeforum om skatt i juni. Dataen min er helt på jordet så jeg kan ikke finne noen linker for tiden.

Hvilken mail leser du for tiden?

Annonse

Skrevet

Hvilken mail leser du for tiden?

Begge, både hotmailen og den vanlige onlineadressen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...