Gå til innhold

Kommunikasjon mellom pc og mobiltelefon

Anbefalte innlegg

Gjest Helphelp
Skrevet

Er det noen som har erfaring med softwaren Pc-suite, et program for kommunikasjon mellom PC og mobiltelefon?

Jeg fikk dette programmet med min Nokia 7610 forleden, men får ikke installert det. Alt går tilsynelatende greit i starten av installasjonen, men like før den er ferdig spretter det fram 4-5 dos-vinduer med feilmeldinger.

Og programmet fungerer dermed ikke.

Meldingen jeg får i vinduene som spretter fram er som følger:

C:/WINDOWS/System32/regsvr32.EXE

the NTVDM cpu has encountered an illegal instruction ..........(masse tall...) ...chose 'close' to terminate.

Går ut fra at dette er en eller annen windowsfeil (bruker XP pro), men dette sier meg ingenting. Og jeg føler at jeg har forsøkt det meste nå.

Noen som kan fortelle meg hva dette betyr og hva jeg kan gjøre for å få installert programmet sånn at jeg kan kommunisere mellom mobiltelefon og PC?

Skrevet

Vet ikke om det vil hjelpe, men du kan forsøke å høyreklikke på programmet i startmenyen og gå inn i innstillingene, og velge å kjøre det i kompatibilitetsmodus, f.eks for Win98.

Gjest helphelp
Skrevet

Vet ikke om det vil hjelpe, men du kan forsøke å høyreklikke på programmet i startmenyen og gå inn i innstillingene, og velge å kjøre det i kompatibilitetsmodus, f.eks for Win98.

Jeg fikk nå beskjed av supporten til Nokia at problemet sannsynligvis skyldes at jeg når jeg installerte XP la det over win98.

Løsningen på problemet sannsynligvis ville være at jeg gikk inn på en annen maskin med XP og kopierte filen som ligger under system32 og heter "command", og erstattet min "command"-fil med den.

Så nå har jeg forsøkt det, men denne filen lar seg ikke lagre på diskett. Dvs, noe legger seg der (plass blir brukt), uten at jeg kan se filen. Derfor klarer jeg ikke å legge den inn på min maskin.

Har du noen forklaring på det her?

Gjest Morsk
Skrevet

Jeg fikk nå beskjed av supporten til Nokia at problemet sannsynligvis skyldes at jeg når jeg installerte XP la det over win98.

Løsningen på problemet sannsynligvis ville være at jeg gikk inn på en annen maskin med XP og kopierte filen som ligger under system32 og heter "command", og erstattet min "command"-fil med den.

Så nå har jeg forsøkt det, men denne filen lar seg ikke lagre på diskett. Dvs, noe legger seg der (plass blir brukt), uten at jeg kan se filen. Derfor klarer jeg ikke å legge den inn på min maskin.

Har du noen forklaring på det her?

Du må åpne for å kunne se skjulte filer og mapper.

Start utforsker, deretter verktøy-mappealternativer-vis og sett kryss på "vis skjulte filer og mapper".

Gjest helphelp
Skrevet

Start utforsker, deretter verktøy-mappealternativer-vis og sett kryss på "vis skjulte filer og mapper".

Det hjalp ikke.

Jeg kan fortsatt ikke se innholdet på disketten.

Gjest Helphelp
Skrevet

Glem det.

Klarte å finne filen nå, og fikk limt den inn.

Det hjalp dog ikke en dritt.

Gjest Morsk
Skrevet

Det hjalp ikke.

Jeg kan fortsatt ikke se innholdet på disketten.

Hmm. Det er en annen sjekkboks der også: "skjul beskyttede operativsystemfiler".

Prøv å fjerne krysset der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...