Gå til innhold

B-vitaminer for hud/hår som ikke gir matlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt på å begynne å ta b-vitaminer for hårets skyld. Jeg snakket med en alkis her om dagen som får b-sprøyter. Han har fått veldig fine negler og bra hårvekst og matlysten har økt veldig.

Jeg kunne godt tenke meg de to første virkningene, men ikke det siste. Hva slags b-vitaminpreparat bør jeg bruke. Det er jo mange typer b-vitamin. Får i meg folat gjennom Omega3 med folat, da.

Er det noen vitaminer/mineraler eller stoffer man må ha i seg for at kroppen skal ta opp b-vitamin?

Fortsetter under...

Skrevet

Du får kjøpt B12 tabletter i Sverige, 1000 mg.

Gjest hellesofie
Skrevet

Gir B-vitaminer økt matlyst altså? Har det noe å gjøre med at de er litt anti-depressive i virkningen, tro?

Selv tar jeg B-stress. Får alle vitaminene (B) i meg, da, samt de derre typiske kvinnelige (magnesium, kalsium etc)

Syns de er veldig ok. Hår og hun er veldig bra, og humør øker jo lenger jeg går på dem.

Gjest Shira12
Skrevet

Det med matlysten kan jo ha noe med at han var alkis og kanskje ikke spiste normalt? Og at han nå spiser normalt? Det kan jo hende at vitaminen virker annerledes på han.

Jeg har gitt samboeren min B-vitamin,men har ikke merket noe forskjell på matlysten.

Du kan jo prøve og heller stoppe etter en tid?

Var ikke så dum ide med bedre negler og hår, tror jeg skal begynne og ta jeg også..

Ha en fin dag!

Mvh

Skrevet

Du får kjøpt B12 tabletter i Sverige, 1000 mg.

Er de tablettene de mest suverene?

Ble ikke noe av den forrige svensketuren, får ta det snart!

Skrevet

Gir B-vitaminer økt matlyst altså? Har det noe å gjøre med at de er litt anti-depressive i virkningen, tro?

Selv tar jeg B-stress. Får alle vitaminene (B) i meg, da, samt de derre typiske kvinnelige (magnesium, kalsium etc)

Syns de er veldig ok. Hår og hun er veldig bra, og humør øker jo lenger jeg går på dem.

B-stress?

Hvor kjøper du det?

Dyrt?

Vet du hvilke b-vitaminer som er i det?

Har hørt at B-vitamin er bra for psyken og det kan hende det er derfor man får matlyst,ja. Tror det er mest folat som er bra for psyken, usikker på hvilket nr folat har.

Annonse

Skrevet

B-vitaminer gir økt matlyst. Vet ikke grunnen, kan godt hende det er noen psykiske virkninger som gjør det.

Jeg brukte å ta B-tonin i perioder da jeg hadde spiseforstyrrelser, for å overhode få lyst på noe mat. Det virket slik at jeg ihvertfall begynte å få lyst på noe, og dermed kom inn i en god sirkel igjen.

Skrevet

Er de tablettene de mest suverene?

Ble ikke noe av den forrige svensketuren, får ta det snart!

Det er B12 som er bra som du må til legen for å få resept og sprøyter her

Skrevet

Det er B12 som er bra som du må til legen for å få resept og sprøyter her

Han alkisen jeg snakka med fikk sprøyte, så det var kanskje b12. Jeg skal nok kjøpe det neste gang jeg er i Sverige, men får jeg økt matlyst så er det nok ikke noe for meg.

*gleder meg til taco*

Skrevet

Det snakkes en del om trioBe for tiden. Inneholder B6, B12 og folsyre. Reseptpliktig, men sikkert ikke vanskelig å få resept på.

Skrevet

Han alkisen jeg snakka med fikk sprøyte, så det var kanskje b12. Jeg skal nok kjøpe det neste gang jeg er i Sverige, men får jeg økt matlyst så er det nok ikke noe for meg.

*gleder meg til taco*

Jeg har fått sprøyter med B12 for å øke matlysten. Det hjalp ikke. Og så fikk jeg ikke sove om kvelden.

Jeg blir ikke sulten av pillene og sover, ja det gjør jeg som du vet hehe

Skrevet

*gleder meg til taco*

Jeg trekker tilbake det med matlysten, jeg har lagt på meg 3 kg. Har akkurat vært å veid meg. Tenkte jeg ikke skulle gi deg feil opplysninger.

Legger jeg på meg et par kg til kan du få resten av mine :o)

Skrevet

Det snakkes en del om trioBe for tiden. Inneholder B6, B12 og folsyre. Reseptpliktig, men sikkert ikke vanskelig å få resept på.

Det er kanskje noe for meg. Skal høre med fastlegen.

Skal det være godt for humørsyke og nordisk hår? Høres ut som noe for meg :P

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...