Gå til innhold

Hva nå?

Gjest Cesto77

Anbefalte innlegg

Gjest Cesto77

Hei. Har akkurat fått svar på en blodprøve kalt Latex. Legen min forteller at denne ble tatt i forbindelse med at jeg har hatt / har leddplager og at denne er noe forhøyet. Desverre fikk jeg bare pratet med ham på telefon og han hadde ikke så mye tid å forklare meg hva dette vil innebære for meg. Har vært en del plaget med utslitthet. Noen dager skal det ikke mer til enn å gå opp en trapp. Kan noen ganger bli svimmel i slike sammenhenger. Dette er problemer jeg har hatt "av og på" de siste årene. Har ikke gått til lege med det da jeg regnet med det var så difust at det ville være vanskelig å gi meg noe svar på hva dette er.. Kan dette ha noen sammenheng med det svaret prøven gav? Hva bør jeg gjøre nå? Er det andre prøver jeg bør ta? Noe forebyggende jeg kan gjøre i forhold til utslitthet og stive ledd? Jeg er 27 år og har en krevende jobb med ungdom med rus og atferdsproblemer og det er viktig for meg å gjøre det jeg kan for å ha overskudd.. Hadde vært takknemlig for svar.

- Cesto77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

trener1365380399

Er dette Latex som i gummi eller er det noe annet. Søkte på Latex her på dol og da kommer kun latex gummi opp. kan du ha skrevet feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cesto77

Er dette Latex som i gummi eller er det noe annet. Søkte på Latex her på dol og da kommer kun latex gummi opp. kan du ha skrevet feil?

Har også søkt etter dette på nettet, men det var latex det stod i brevet fra legen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-Cesto.

Hva en pos. Latex prøve forteller alene, er ikke lett å si. Men finner vi den forhøyet er det rimelig å ta ett sett nye prøver for å se om noe indikerer en reumatisk sykdom eller beslektede såkalte autoimmunsykdom.

Hvis dette viser seg å bli resultatet, kan det være en forklaring på at du ikke føler deg i form. Men som du forstår, alt dette bør undersøkes grundigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...