Gå til innhold

Aldri før har verden opplevd flere terrorhandlinger

Anbefalte innlegg

Gjest QuePasta
Skrevet

Du innleder: "Vi må hvertfall slutte å støtte terroristene."

Hvem er det her, som støtter terrorister?

Med tanke på at USA unektelig bryter diverse konvensjoner, mener du da USA er en terroriststat?

For "vi andre" er nemlig imot terrorisme og brudd på MR.

Med vennlig hilsen

"Hvem er det her, som støtter terrorister?"

Du gjør det, indirekte. Men det har vi snakket om før.

"Med tanke på at USA unektelig bryter diverse konvensjoner, mener du da USA er en terroriststat?"

Nei. Like lite som jeg mener Norge er det. (Norge anklages også med jevne mellomrom for brudd på menneskerettighetene).

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• Mr Kahn

7

• Grip

5

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Hvem er det her, som støtter terrorister?"

Du gjør det, indirekte. Men det har vi snakket om før.

"Med tanke på at USA unektelig bryter diverse konvensjoner, mener du da USA er en terroriststat?"

Nei. Like lite som jeg mener Norge er det. (Norge anklages også med jevne mellomrom for brudd på menneskerettighetene).

Så å oppfordre nasjoner til ikke å bruke tortur, ikke fengsle folk uten lov og dom, og å påpeke at Genève-konvensjonen alltid gjelder er å "støtte terrorisme"?

Skrevet

Israel er lovlig opprettet, men det gir dem selvsagt ingen rett til å okkupere naboenes land ulovlig, ei heller massiv terrorisme mot befolkningen.

Er det slik da, sør, at enhver som starter en angrepskrig og taper, automatisk har krav på å få igjen arealer de har tapt i sin aggressive krigføring?

Skrevet

Er det slik da, sør, at enhver som starter en angrepskrig og taper, automatisk har krav på å få igjen arealer de har tapt i sin aggressive krigføring?

Det er slik at denne saken er opplest og vedtatt av FN, og uansett om du er enig eller ei, så må du bare konstatere at ikke en eneste nasjon er uenig i at palestinerene skal ha deres egen stat.

Gjest QuePasta
Skrevet

Så å oppfordre nasjoner til ikke å bruke tortur, ikke fengsle folk uten lov og dom, og å påpeke at Genève-konvensjonen alltid gjelder er å "støtte terrorisme"?

Nei, det er ikke det jeg mener, men denne diskusjonen har vi hatt før.

Og nettopp det illustrerer til fulle poenget til "klarte ikke dy meg".

Skrevet

Nei, det er ikke det jeg mener, men denne diskusjonen har vi hatt før.

Og nettopp det illustrerer til fulle poenget til "klarte ikke dy meg".

Du skriver: "Nei, det er ikke det jeg mener"

Hva du da mener vites ikke, ettersom det jeg skriver her går på å unngå tortur, osv.

Har du sett noen støtte for terrorisme?

Skrevet

Nok en runde åndssløvt rør fra sørs side.

Bush ble valgt i november 2000, og hadde knapt rukket å gjøre en muslimist fortred da det smalt den 11. sept. 2001.

Al-qaida og muslimske støttetropper hater Vesten uavhengig av hvem som er president i USA. Skal man blidgjøre al-qaida, må det innføres sharialover.

....

Bush tok selvsagt affære etter 11.sept. og jager muslimske terrorister verden over, til glede for de fleste av oss.

At sør med sine papegøyer blir sure når terroristene jages nådeløst, er ikke annet enn man må forvente.

Dessuten er jo Bush kjærkommen prügelknapbe, så slipper de å hunse jødene hele tiden.

Latterlig, sør, historieløst og patetisk. Ta med deg de andre femtekolonistene og flytt til Iran eller noe.

Forskjellen på "resten av verden" og Bush, er at "resten av verden" - allerede har GLEMT 11.september. Bush kan ikke glemme, fordi det er hans oppgave å ikke å glemme, og det er så klart upopulært å ikke "tilgi og forstå". Det er vi nordmenn verdensmestere på.

Jeg husker godt timene etter det smalt,- vi var mange da som tenkte; "verden kommer aldri mer til å bli slik den var!" - men for oss, så har den det,- akkurat som Vincent sa til meg - vi har snart andre viktige overskrifter i VG å henge oss opp i.

Vi siver bare rundt og har det sabla godt, smeller av noen halvt gjennomtenkte gloser i lunsjen, for ikke å fremstå som aldeles hjernedød - men EGENTLIG tenker vi mest på om vi skulle ha stoffa båten, eller klippet plenen......Bush har sikkert egne folk til sånt...

Skrevet

Jeg er helt enig i det du skriver,og dette skjønte jeg ville skje da Bush gikk til krig mot Irak.

hvorfor sa du det ikke til han? :)

Skrevet

hvorfor sa du det ikke til han? :)

I din verden burde det vel holde med tankeoverføring?

Skrevet

I din verden burde det vel holde med tankeoverføring?

I min verden finnes det noe som heter realisme.

Skrevet

Hvorfor ikke legge skylden på de som faktisk begår disse terrorhandlingene?

Å legge skylden på Bush blir alt for enkelt og naivt - og ikke minst en ren ansvarsfraskrivelse for de som utfører dette.

Legg skylden der skylden hører hjemme - på fundamentalistiske muslimer. Og gi de svar på tiltale, for det er det eneste språk de forstår.

Vi aner ingen ting om hvordan situasjonen til nå og på sikt ville vært, hvis USA mm ikke stillt opp mot disse fanatikerene.

Selv er jeg også uenig i mye av det som er gjort, men ikke fordi USA mm har gått for hardt til verks. Tvert om synes jeg at man burde gått enda hardere til verks, men mer målrettet og personfokusert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...