twg76 Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Hei Jeg har jobbet som vikar for et forpleinings-selskap i nordsjøen. Det fungere som følgende, de ringer meg og spør om jeg kan reise ut, de bestille flybilletter og jeg reiser ut i nordsjøen, jeg skriver da under en kontrakt på en uke, som regel blir denne kontrakten forlenget etter en uke, så totalt er en tur på to uker, der jeg da jobber 12 timer pr dag, 84 timers uke (168 timer på to uker) når jeg så da kommer på land igjen melder jeg meg til aetat igjen som arbeids-søker, men jeg får ikke arbeidsledighetstrygd før etter at jeg har "avspasert" 21 dager på land, pga at jeg har jobbet så mye ute den tiden jeg var ute. Problemet nå at jeg er gravid, og pga dette ble jeg sykemeldt mens jeg var på disse "avspaseringsdagene" og jeg lurer nå på hvor mye jeg har krav på i sykepenger. Er jeg fremdeles og annse som ansatt i nordsjøen og skal ha dette som sykepengegrunnlag? eller skal de regne på dagpenge-grunnlaget? Mener selv det vil være feil og bruke dagpenge-grunnlaget siden jeg ikke mottar dagpenger på sykemeldings-tidspunktet. Forskjellen vil jo bli utrolig stor for meg da nordsjø-grunnlaget er ca 35000,- brutto i mnd, mens dagpenge-grunnlaget er på ca 9000,- pr mnd. Jeg fikk også et tilbud om å reise ut igjen dagen før jeg ble sykemeldt (Det var grunnen til at jeg sykemeldte meg, siden jeg ikke hadde greid jobben der ute) men dette nekter nå bedriften på siden jeg ikke har noe skriftlig (kontrakten blir som sagt underskrevet først når jeg kommer ut på plattformen) Jeg har ikke fått noe "svar" fra trygdekontoret enda på hvor denne saken havner, men tenkte jeg skulle spørre noen som har peiling (Deg!) sånn at jeg står litt sterkere om det skulle bli noe problemer. Makter ikke noe stor krangel på trygdekontoret heller siden jeg er gravid og ikke har mer overskudd enn til å gå igjennom dagene. Håper derfor du eller andre som har vært i samme situasjon (vikar-jobber) kan gi meg et svar Mvh Eks vikar/kommende mamma 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.