Gå til innhold

Er dette billig??

Anbefalte innlegg

Bente831365380491
Skrevet

Tenkte å kjøpe noen brukte mamma-klær. 2 dongeri selebukser fra HM, skjorte fra HM, t-skjorte fra HM, shorts fra HM, bukse fra HM, piratbukse fra HM, annen bukse fra HM, bukse fra lindex, helt ny selebukse fra lindex, dongeribukse fra HM, 2 svarte strikkejakker fra HM og svart genser fra HM.

Skulle få alt for 700 kr. Brukt i ca 3 måneder. Det er vel ganske billig, er det ikke??

Skrevet

Jo, det syns jeg det er. Du kan jo prute det ned til 600, f eks, men hvis det ikke går, er det ikke noe krise. Jeg hadde kjøpt det til 700 (men det er alltid lurt å foreslå en litt lavere pris, du kan jo være heldig ;) )

Bente831365380491
Skrevet

Jo, det syns jeg det er. Du kan jo prute det ned til 600, f eks, men hvis det ikke går, er det ikke noe krise. Jeg hadde kjøpt det til 700 (men det er alltid lurt å foreslå en litt lavere pris, du kan jo være heldig ;) )

Ho sa at den ene selebuksa va helt ny. Hadde prislappen på enda, og kosta 400 kr, så det e vel et godt kjøp....E det ikke litt slemt å prute??

Skrevet

Ja, det syns jeg var billig.

Personlig ville jeg kjøpt alt bortsett fra selebuksene, og fått det til en lavere pris. Men hvis du har lyst til å gå gravid i selebukser kan du jo kjøpe de og...

Bente831365380491
Skrevet

Ja, det syns jeg var billig.

Personlig ville jeg kjøpt alt bortsett fra selebuksene, og fått det til en lavere pris. Men hvis du har lyst til å gå gravid i selebukser kan du jo kjøpe de og...

synes selebukser er fint, til en viss grad. Trenger neppe 3 stykker da....Jeg får tenke litt på det. Noe av klærne var brune også, er ikke så veldig glad i brunt...

Skrevet

Ho sa at den ene selebuksa va helt ny. Hadde prislappen på enda, og kosta 400 kr, så det e vel et godt kjøp....E det ikke litt slemt å prute??

Nei, det er ikke slemt. Du spør med et smil, og godtar med en gang hvis hun sier nei, eller drar på det. Hvis hun ikke vil gå ned i pris, kan du jo si at det er helt greit med 700, men at det jo er lov å prøve seg ;)

Jeg skjønner hva du mener, og liker ikke egentlig å prute jeg heller, men har skjønt at det kan lønne seg. Og hvis du gjør det på en hyggelig måte, hvor det er helt åpent og greit for selgeren å si nei til ditt tilbud, så blir dere ikke uvenner av den grunn.

Hvis jeg hadde solgt, og fått pruteforslag på en hyggelig måte, hadde jeg enten sagt det var greit, eller foreslått en pris mellom der igjen, eller sagt at jeg ikke vil selge for mindre.

Det er mye måten det sies på :)

Bente831365380491
Skrevet

Nei, det er ikke slemt. Du spør med et smil, og godtar med en gang hvis hun sier nei, eller drar på det. Hvis hun ikke vil gå ned i pris, kan du jo si at det er helt greit med 700, men at det jo er lov å prøve seg ;)

Jeg skjønner hva du mener, og liker ikke egentlig å prute jeg heller, men har skjønt at det kan lønne seg. Og hvis du gjør det på en hyggelig måte, hvor det er helt åpent og greit for selgeren å si nei til ditt tilbud, så blir dere ikke uvenner av den grunn.

Hvis jeg hadde solgt, og fått pruteforslag på en hyggelig måte, hadde jeg enten sagt det var greit, eller foreslått en pris mellom der igjen, eller sagt at jeg ikke vil selge for mindre.

Det er mye måten det sies på :)

Hvordan spør man om det på en hyggelig måte da??

Skrevet

Jeg er ram til å prute selv, hvis jeg skal kjøpe brukte ting :)

Det er ikke alle som er like glad i akkurat det, selv om man bare kommer med en pris. Noen blir også fornærmet - men dem om det.

Men her syntes jeg du får mye for pengene, så jeg vet ikke helt om jeg hadde villet styre med å prute på den summen.

Skrevet

Hvordan spør man om det på en hyggelig måte da??

F eks. "Hm, hva sier du til 600 for alt? Så kjøper jeg det her og nå." Med hyggelig stemme og et smil, og parat til å si noe sånt som "men det er helt greit med 700 også" dersom du ser at hun ser veldig tvilende ut. :)

Men altså, det _er_ billig med 700 også, så du trenger jo ikke å prute på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...