Gå til innhold

rot på pcen min

Anbefalte innlegg

Gjest maiklive
Skrevet

Har masse rot på pcen min og har tenkt å gjennopprette alt på nytt. Har da lagt all data jeg trenger på disk D og E, nå finner jeg ikke gjennopprettnings cden ... kan jeg da bruke en annen en den som er ment for min maskin? Har pc merket : panasonic. Min datter har cinet og hun har en cd , men kan jeg bruke den???

Skrevet

Nei, sannsynligvis ikke. Det går som regel ikke med ulike modeller fra samme produsent engang.

Gjest maiklive
Skrevet

Nei, sannsynligvis ikke. Det går som regel ikke med ulike modeller fra samme produsent engang.

det som er feilen på pcen min er følgende: Jeg kommer ikke inn på noen nettsider på nett, dvs siden plopper opp for så å bli blank. Vi har to pcer i huset og på den andre pcen kommer jeg inn på alle nettsidene. ergo må det være feil på denne maskinen.. hva kan det være?

Skrevet

det som er feilen på pcen min er følgende: Jeg kommer ikke inn på noen nettsider på nett, dvs siden plopper opp for så å bli blank. Vi har to pcer i huset og på den andre pcen kommer jeg inn på alle nettsidene. ergo må det være feil på denne maskinen.. hva kan det være?

Ikke godt å si.. har du forsøkt en annen nettleser? Prøv f.eks Opera eller Firefox. Hvis de funker er det Internet Explorer det er noe galt med, hvis det samme problemet er der ligger problemet dypere.

Gjest maiklive
Skrevet

Ikke godt å si.. har du forsøkt en annen nettleser? Prøv f.eks Opera eller Firefox. Hvis de funker er det Internet Explorer det er noe galt med, hvis det samme problemet er der ligger problemet dypere.

Jeg formulerte meg vist litt feil. Jeg kommer inn på de fleste nettsider foruten noen få... 3-4 sider. på min datters pc som er i ett annet rom kommer jeg lett inn på de samme sidene.

Skrevet

Jeg formulerte meg vist litt feil. Jeg kommer inn på de fleste nettsider foruten noen få... 3-4 sider. på min datters pc som er i ett annet rom kommer jeg lett inn på de samme sidene.

Aha, det er jo en annen sak. Mest sannsynlig er det noe galt med innstillingene i nettleseren eller brannmuren. Det kan også skyldes feil MTU-verdi, dette er noe du må inn i registeret for å fikse, og bør helst gjøres av en som vet omtrent hva han gjør :) Har du tilfeldigvis ADSL fra Telenor? I så fall er det ikke uvanlig med MTU-problemer, pga den tekniske løsningen de har valgt.

Skrevet

Aha, det er jo en annen sak. Mest sannsynlig er det noe galt med innstillingene i nettleseren eller brannmuren. Det kan også skyldes feil MTU-verdi, dette er noe du må inn i registeret for å fikse, og bør helst gjøres av en som vet omtrent hva han gjør :) Har du tilfeldigvis ADSL fra Telenor? I så fall er det ikke uvanlig med MTU-problemer, pga den tekniske løsningen de har valgt.

Her fant jeg forresten grei info om endring av MTU: http://zerblatt.org/?cat=3&page=ngt-faq - søk etter mtu i søkefeltet. Som du ser kan du laste ned et program for å enkelt endre størrelsen.

Gjest maiklive
Skrevet

Her fant jeg forresten grei info om endring av MTU: http://zerblatt.org/?cat=3&page=ngt-faq - søk etter mtu i søkefeltet. Som du ser kan du laste ned et program for å enkelt endre størrelsen.

Tusen takk cityen:O)

jeg lasta ned opera og da kom alle de 3 siden opp som jeg har hatt problemer med... HURRA

petter smart
Skrevet

Det bør fungere. Har selv brukt opprettings cd'er til en annen maskin enn den aktuelle.

Det er jo bare å prøve. Du har ikke noe å tape.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...