Gjest Schung Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Jeg mener at jeg har lest et sted at det er en ny metode innen gastroskopi. I stedet for slangen som føres ned i halsen, så er det en "tablett" med kamera , som man svelger. Så kan legene føkge med på en skjerm...? Noen andre som har hørt om det? Vet dere hvor det står noe om denne "tabletten" i såfall? Takk. 0 Siter
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Dette høres helt vilt ut. Har da gjort dette et par ganger, første gangen på 80-tallet da de brukte "ordentlig" dimensjon på slangen, uansett - dette er ikke noe å kvi seg for. Det er mye verre hos tannlegen. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Har ikke hørt om noen tablett. men jeg svelgte slangen en gang i tenårene, og det var ikke så fryktelig ille :---) 0 Siter
Lill Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Les mer her: http://www.helse-bergen.no/forskning/temakatalog/kamera_i_pilleform/kamera_i_pilleform.htm Dette er så vidt jeg har skjønt ikke istedetfor gastroskopi, men i tillegg til gastroskopi. Etter flere år med blødninger i mage/tarm skulle sønnen min gjennom denne undersøkelsen, men først tok de både gastroskopi og endoskopi. Heldigvis sluttet det omsider å blø, så det ble aldri noe av den undersøkelsen, og jeg kan derfor ikke si noe om hvordan den gjennomføres. Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.