Gå til innhold

Diskopprydding???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt glemt å kjøre diskdefragmentering og diskopprydding siden jeg fikk den omtrent (6mnd) Igår fant jeg ut at det burde jeg jo gjøre. Diskdefragmenteringen gikk greit og tok naturlig nok sin tid......MEN diskopprydding skjønner jeg ikke noe av her.

De første gangene jeg trykket på det valget kom det opp en liten boks hvor det stå at den skulle gjør det (HE;HE) den stoppet på tre grønne merker og jeg slo den av etter en stund. Nå i sted gjorde jeg det igjen og ingenting skjedde.

Plutselig blir maskinen sirup og på cpu brukes 99% av noe som heter cleanmgr.exe Dette er altå den diskoppryddingen fant jeg ut da jeg søkte på google (med laptoppen siden den andre ikke funker - timing kalles det)

Altså - hvor lang tid tar dette her, og hvis jeg klikker etter tre dager hvordan slår jeg den av? Kan jeg velge avslutt prosess på oppgavebehandling? (det pleier jo å stå at hvis du avslutter en prosess så kan noen programmer ikke virke skikkelig eller noe i den duren.)Den står ikke på oppgavebehandling som et program som kjører heller . Den eneste måten jeg ser det på er å trykke på cpu og se at cleanmgr.exe bruker 99%. Med andre ord, maskinen er ikke brukenes så lenge den går slik

Er det en vennlig sjel her med et godt råd

Skrevet

Ja, du kan avslutte prosessen. Om maskinen skulle bli ustabil i etterkant er det bare å omstarte den. Har opplevd lignende problemer med diskopprydding.

Skrevet

Ja, du kan avslutte prosessen. Om maskinen skulle bli ustabil i etterkant er det bare å omstarte den. Har opplevd lignende problemer med diskopprydding.

Tusen takk da gjør jeg det. Skal jeg bare la være å kjøre diskopprydding da?

Skrevet

Tusen takk da gjør jeg det. Skal jeg bare la være å kjøre diskopprydding da?

Hvis den gjør dette hver gang, så. Eventuelt kan du prøve å ikke krysse av for alle tingene når du kjører diskopprydding.

Skrevet

Hvis den gjør dette hver gang, så. Eventuelt kan du prøve å ikke krysse av for alle tingene når du kjører diskopprydding.

Krysser aldri av for noe. Velger programmer-tilbehør-systemverktøy-diskopprydding. Da kommer det opp denne lille boksen hvor det står at den (husker ikke ordrett)gjør seg klar til opprydding - og så skjer det ikke mere....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...