katr Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hei! Jeg begynner å bli rimelig oppgitt og vet snart ikke hva jeg skal finne på. For 4 år siden skadet jeg kneet etter en kraftig vridning. Ble operert ca 3 mnd senere pga av rift i menisken. Kneet ble ikke bedre etter det og ble sendt på MR. Den viste ingenting annet enn at det var tegn på betennelse på innsiden av kneet. For et år siden ble jeg på nytt operert siden kneet ikke var blitt spesielt bedre. De kunne ikke se noe galt, bortsett fra at det var betent. Så nå er jeg like langt. Hva gjør jeg??? Smertene sitter i første rekke foran kneet til daglig. Like under kneskålen (tror jeg). Men de er ikke like intense hver dag. Kommer litt an på hva jeg har holdt på med. Ofte kommer det kneppelyder når jeg bøyer det og når jeg legger hånda over kneskålen kjennes det ut som det er sandpapir inne i kneet. Og gå på ski er rett og slett pyton, Lange flate strekninger er helt grusomt å gå. Om kvelden kan smerten sitte på oversiden av kneet. Tror kanskje det er i overgangen sene, muskel på låret. Det kommer speseilt på dager hvor jeg har vært svært aktiv. Kan heller ikke ligge på siden slik at det andre kneet hviler over det som er vondt. På innsiden kan jeg av og til ha smerter fra oversiden av kneet til et godt stykke ned på leggen. Og av og til kan det kjennes ut som jeg flytter på leggbeinet i forhold til kneleddet. Da jeg ble operert sist gang, trodde legene at korsbåndet hadde røket, men det hadde det jo ikke. Er som mange andre veldig glad i fysisk aktivitet, spes fotball, volleyball og telemark. Og jeg driver aktivt med disse idrettene selv om det gjør fryktelig vondt. I utgangspunktet skulle det jo ikke være noen grunn til det siden det ikke er påvist skader i kneet. Hva gjør jeg når alle sier at det ikke er noe galt med kneet? Har vurdert å ta kontakt med rosenborgklinikken, men for det første vet jeg ikke hvordan jeg får tak i dem og for det andre så har jeg fått beskjed om at alt er normalt. Hva gjør jeg??? Har også et spørsmål til. Sliter med et håndledd som av og til slår seg vrang. Når jeg vrir det med belastning el bare så enkelt som tørker hendene. Kjennes det noen ganger ut som det går litt ut av ledd. Det gjør vondt å bøye albuen og i det hele tatt røre fingrene. Hvis noen klemmer og drar forsiktig over håndrota, klikker det og da er alt helt normalt igjen. Går ikke det så lar jeg bare armen henge og til slutt er alt greit. Hva kan dette være? Det er ikke så ofte det skjer, men veldig ubehagelig når det skjer. Kan det gjøres noe med?? Mvh Katrine 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 -katr. Etter en kneskade og atroscopi som retter opp selve skaden, kan vi fra tid til annen se at det oppstår en nærmest kronisk irritasjonstilstand i leddhinnene. Dette får man verifisert ved artroscopi, slik det ble gjort hos deg. Men andre ting må selvsagt utelukkes og en undersøkelse på Rosenborg-klinikken er en god ide. Sansynligis får du en time bare ved å ringe selv, eller få en henvisning av fastlegen din. Når det gjelder håndledd og albueleddet, få dette nærmere undersøkt på MR-rtg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.