Gå til innhold

Müsli til frokost....1000 kcal!!

BettyBlue

Anbefalte innlegg

Har nettopp spist müsli med blåbær og skummet melk til frokost. Det var så godt at jeg måtte ha en liten porsjon til.. Men så begynte jeg å regne kcalorier - og kom frem til at jeg idag har spist müslifrokost på 1000 kcal!

(Müsli m blåbær: 450 kcal/100g)

:-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres mye ut, trodde ikke melvarer hadde så mye kalorier, med mindre de inneholder mye fett (smuløtringer).

Mel er veldig kaloririk, ja...

Også en av grunnene til av lav-karbo dietter funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokostblandinger kan være tilsatt mye sukker for at folk skal like det bedre...

Denne inneholdt 16 gram fett.

Møe!

Også plenty med sukker ja.

Men knasandes god da...pokker ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mye ut, trodde ikke melvarer hadde så mye kalorier, med mindre de inneholder mye fett (smuløtringer).

Frokostblandinger er generelt sett tilsatt svært mye sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp 4-korn eller andre "rene" müsli-produkter som ikke er tilsatt sukker. Det er ikke så mange av dem, men du må bare lese på pakningene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sorimori

Denne inneholdt 16 gram fett.

Møe!

Også plenty med sukker ja.

Men knasandes god da...pokker ass!

Skal jo helst være litt usunt hvis det skal være godt da. Tydeligvis... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp 4-korn eller andre "rene" müsli-produkter som ikke er tilsatt sukker. Det er ikke så mange av dem, men du må bare lese på pakningene...

Ja, jeg vet, men denne så så fristende ut. Kjøpte den i Sverige. Det er Müsli, "American type", så det er ikke rart den er søt og fettete! Men veldig god da...

:-I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet, men denne så så fristende ut. Kjøpte den i Sverige. Det er Müsli, "American type", så det er ikke rart den er søt og fettete! Men veldig god da...

:-I

Du får heller kjøpe lettsyltetøy eller en sånn stor pose med frosne bær å bruke sammen med en sunnere müsli-variant, kan bli veldig godt det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får heller kjøpe lettsyltetøy eller en sånn stor pose med frosne bær å bruke sammen med en sunnere müsli-variant, kan bli veldig godt det også :-)

Ja, men får å få den smaken, tror jeg jeg må ha i litt smelta smør også....

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...