BettyBlue Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Inkl bensin, årsavgift, veiavgift, forsikring (skriv hvilken årsmodell du har). Jeg tenker å kjøpe en bil på rundt 30 000,- og prøver å kartlegge hva slags månedlige utgifter jeg vil få. Er det best å ta opp billån (går det på en bruktbil til kr 30 000,-?) eller bruke av huslånet? 0 Siter
Gjest dyrt med bil Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Kunne dere spart godt og kjøpt den kontant om en stund? Billån er dyrt, anbefales ikke. Dyrt med bil, dere kan spare mye om dere klarer å kjøpe den kontant. Spar alt dere kan!! 0 Siter
Gjest tips Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Hvis du kan ta opp 30 000 ekstra på husånet uten at renten øker (at du går over grensen på 60% eller 80% av boligens verdi osv), så er det mye rimeligere enn å ta opp billån, disse har generelt høyere rente enn huslånet. Så får du heller prøve å betale inn litt ekstra på lånet. 0 Siter
Gjest LailaG Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Hei! Når vi kjøpet bil sa vi bare til banken at vi skulle "pusse opp", men brukte pengene på bil. Da merkes ikke det på huslånet(var snakk om 50 000). Ellers bruker vi en ca 700-800 kr på bensin i mnd, så har du veiavgift,forsikring og vedlikehold. Men vi har en veldig billig når det gjelder vedlikehold, en 91 mod. Men akkurat hva alt koster det vet samboer,jeg bare kjører jeg:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.