Gå til innhold

Hva betaler du pr. mnd. på utgifter til bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inkl bensin, årsavgift, veiavgift, forsikring (skriv hvilken årsmodell du har).

Jeg tenker å kjøpe en bil på rundt 30 000,- og prøver å kartlegge hva slags månedlige utgifter jeg vil få.

Er det best å ta opp billån (går det på en bruktbil til kr 30 000,-?) eller bruke av huslånet?

Gjest dyrt med bil
Skrevet

Kunne dere spart godt og kjøpt den kontant om en stund? Billån er dyrt, anbefales ikke. Dyrt med bil, dere kan spare mye om dere klarer å kjøpe den kontant. Spar alt dere kan!!

Skrevet

Hvis du kan ta opp 30 000 ekstra på husånet uten at renten øker (at du går over grensen på 60% eller 80% av boligens verdi osv), så er det mye rimeligere enn å ta opp billån, disse har generelt høyere rente enn huslånet.

Så får du heller prøve å betale inn litt ekstra på lånet.

Gjest LailaG
Skrevet

Hei!

Når vi kjøpet bil sa vi bare til banken at vi skulle "pusse opp", men brukte pengene på bil.

Da merkes ikke det på huslånet(var snakk om 50 000).

Ellers bruker vi en ca 700-800 kr på bensin i mnd, så har du veiavgift,forsikring og vedlikehold.

Men vi har en veldig billig når det gjelder vedlikehold, en 91 mod.

Men akkurat hva alt koster det vet samboer,jeg bare kjører jeg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...