Gå til innhold

espressomaskin!!

Anbefalte innlegg

Gjest litt grønne....
Skrevet

Vi bor i Oslo, noen som vet hvor det lønner seg å kjøpe? Har vært på det store el. forhandlerende og kikket litt...

Er det noe spesielt vi bør tenke på når vi skal kjøpe? Hva er bra kvalitet? Hvilke funksjoner bør vi ha med osv?

Vi tenker i prisklassen mellom 2500-4500...

Det haster litt, håper noen vil ta seg tid til å hjelpe oss...

Skrevet

Kan ikke så mye om det. Min er en billigere variant- men sabla god, bare ikke så fancy.

Men det dere _skal_ være obs på er hvor mange bar maskinen har. Bar er trykk, og en god maskin på ha min. 9 bar.

Mer enn det vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg elsker espresso, men er ingen ekspert på mespressomaskiner, for vi bruker sånn espessokanner i stedet. Vi har tre stykker. En til 2 kopper, en til 6 kopper og en til 12 kopper. Eneste forskjellen fra maskin er at man ikke får dette skummet på kaffen. Kaffen er minst like god, kommer jo an på hvilken kaffe man kjøper.

Vi hadde espressomaskin, men solgte den fordet var så irriterende at man bare fikk 2 kopper av gangen, og man måtte lade den på nytt og på nytt. Dessuten hadde vi nok instrumenter på kjøkkenbenken.

Med 12 kopperen så klarer vi å lage espresso til mange gjester på en gang, og slipper å ta to og to kopper slik at gjester får kaffen etter tur... Mulig nyere maskiner er kjappere og har noen nye vrier, men jeg har aldri følt behov for å kjøpe ny maskin. Melkeskummer kan man jo også kjøpe manuell av.

Men mulig noen andre har noen gode råd til deg. Lykke til med valget!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...