Gjest mor i juni Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Har en pakke saltvannsdråper, sånne engangsampuller av merket Miwana. Dette er altså nesedråper, men kan jeg dryppe det i øynene? Er jo valig fysiologisk saltvann, 0,9% NaCl, fri for konserveringsmidler. Men på innholdsdeklarasjonen står det også dinatriumfosfatdihydrat og kaliumdihydrogenfosfat (puh!) - så, er det greit å dryppe øynene med det? (Jada - kan kjøpe øyedråper, får bare ikke gjort det i dag. ;-) 0 Siter
nynne Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Som du sier- det er jo bare saltvann- så jeg hadde prøvd meg jeg. 0 Siter
Åsemor Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Jeg ville ikke gjort det, det man har oppi nesa pleier jo å være endel sterkere enn det man har i øynene. Men, det er jo bare saltvann... 0 Siter
nynne Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Jeg ville ikke gjort det, det man har oppi nesa pleier jo å være endel sterkere enn det man har i øynene. Men, det er jo bare saltvann... Når det gjelder Miwana, skal det være vanlig fysiologisk saltvann som mij skriver. Altså 0.9% som er helt standard. 0 Siter
Elis31 Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Jeg har gjort det, og mener jeg har spurt lege eller apotek om det var ok. Det var det. 0 Siter
Gjest Naturbarn Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Bare saltvann går bra:-) Ellers kan morsmelk brukes til det meste! Amming...selvfølgelig,men også som skylling av nese, øyne og ører. Dessuten er morsmelk supert til sår stump! Vask forsiktif først og sprut på!La det tørke før du legger på bleie:-) 0 Siter
tiliti Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Apoteket jeg var på sist hadde ikke inne noe for øynene engang, de solgte bare nese-greiene til alt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.