Gå til innhold

skal du handle hos Lidl?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvorvidt Lidl sine merker er gode gjenstår å se. Men jeg kommer helt klart til å sjekke det ut når Lidl åpner her 1. august.

Skrevet

Kommer garantert til å stikke innom ja. Om det er bra eller ikke, gjenstår å se.

Skrevet

Har handlet på Lidl i Tyskland og Spania. Kan love deg at du ikke har hørt om merkene deres før, og det er vel den viktigste grunnen til at de er billige. Veldig enkel innredning i butikkene, Rema 1000 er luksus i forhold.

Men jeg skal selvfølgelig sjekke ut varene og prisene deres her i Norge også, forutsatt at det kommmer en butikk i nærheten.

Gjest Mr Papp
Skrevet

Kommer ikke til å sette min fot i noen Lidlbutikk.

Gjest Morsk
Skrevet

Selvsagt. Ethvert tiltak for å få ned de skyhøye norske matprisene ønsket velkommen, selv om et kraftig oppgjør med den griske norske bondestand hadde vært å foretrekke.

Skrevet

Lidl er vel butikken for dem som kjører mil for å spare noen ører på hvetemel og havregryn...på palle.

Det er den samme gjengen med svære plastsekker med dasspapir du ser i kassekøen, når slikt er på tilbud.

Men for all del; Det er et greit tilbud for slike, som jo er en ganske stor gruppe. Dessuten vil Lidl virke prisregulerende også på andre butikker/kjeder. Konkurranse er bra og vi ønsker Lidl velkommen, selvsagt.

Gjest en annen
Skrevet

Nei. Utvalget og kvaliteten på varene i kjeder som Rema og Rimi er allerede for dårlig som det er. Det er nå engang slik at man gjerne må betale for kvalitet og utvalg, og mat er i utgangspunktet billig i Norge (bortsett fra prisene på frukt og grønnsaker).

Gjest Big Mac
Skrevet

Ja, det gjør jeg nok. Noen av disse er kurante merker i utlandet, men de fleste har jeg aldri hørt om. Spennende å se hva det er for noe!

Gjest ikke signatur
Skrevet
  Morsk skrev (På 29.6.2004 den 13.25):

Selvsagt. Ethvert tiltak for å få ned de skyhøye norske matprisene ønsket velkommen, selv om et kraftig oppgjør med den griske norske bondestand hadde vært å foretrekke.

Du altså.. bøndene er da ikke griske! Og kvaliteten på de norske varene er mye bedre! En "vanlig" bonde må faktisk ha jobb ved siden av gården for å klare seg økonomisk. Om gården er passe stor.. Trist.

Skrevet

Kommer det en butikk i nærheten, stikker jeg nok innom, for å se om de har noe spennende, eller om de har ting jeg sakner i andre butikker her i utkantstroka.

Gjest vil ikke bo i by
Skrevet
  fresja skrev (På 29.6.2004 den 13.54):

Kommer det en butikk i nærheten, stikker jeg nok innom, for å se om de har noe spennende, eller om de har ting jeg sakner i andre butikker her i utkantstroka.

Hvor bor du, i nord?

Gjest Morsk
Skrevet
  ikke signatur skrev (På 29.6.2004 den 13.52):

Du altså.. bøndene er da ikke griske! Og kvaliteten på de norske varene er mye bedre! En "vanlig" bonde må faktisk ha jobb ved siden av gården for å klare seg økonomisk. Om gården er passe stor.. Trist.

Hehe, ja noen kan få vrengt på det..

Enhver som har vært lenger syd enn Svinesund vet at norsk mat i sær kjøtt og fjærkre er noe av det mest usmakelige som finnes.

Bøndene har tid til å ha to yrker skriver du..så sant så sant. Og det er det jeg og mange andre vil til livs og som er problemet her til lands. Små dønn innefektive bruk.

Skrevet
  fresja skrev (På 29.6.2004 den 13.54):

Vest.

Gjest papirtiger
Skrevet

Lidl er billig og elendig. Var innom butikken i Tyskland, kommer IKKE til å handle der.

Gjest '!-o-!'
Skrevet
  Morsk skrev (På 29.6.2004 den 14.15):

Hehe, ja noen kan få vrengt på det..

Enhver som har vært lenger syd enn Svinesund vet at norsk mat i sær kjøtt og fjærkre er noe av det mest usmakelige som finnes.

Bøndene har tid til å ha to yrker skriver du..så sant så sant. Og det er det jeg og mange andre vil til livs og som er problemet her til lands. Små dønn innefektive bruk.

Og hvor stor del av det maten koster får bonden, tror du? Du har tydeligvis ikke greie på det du uttaler deg om.

Gjest Morsk
Skrevet
  '!-o-! skrev (På 29.6.2004 den 15.34):

Og hvor stor del av det maten koster får bonden, tror du? Du har tydeligvis ikke greie på det du uttaler deg om.

Svar: Ca det dobbelte av hva en svensk bonde får, og det tredobbelte av en dansk

+ enorme inntekter fra de bondeeide landbrukssamvirkene som Garterhallen, Gilde, div. meierier osv.

Gjest gleder meg til Lidl kommer
Skrevet

elsker Lidl. Det er velkomment med litt andre merker og noen nye produkter i det ellers traurige norske og dyre utvalget, synes nå jeg.

Gjest kvalitet teller
Skrevet
  gleder meg til Lidl kommer skrev (På 29.6.2004 den 16.06):

elsker Lidl. Det er velkomment med litt andre merker og noen nye produkter i det ellers traurige norske og dyre utvalget, synes nå jeg.

Men bryr meg ikke om billig skvip..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...