Gå til innhold

Posten rotet bort dagpengeutbetaling

Anbefalte innlegg

Gjest sur på posten
Skrevet

Får dagpenger i posten (selv om jeg bad om å få de på konto) på torsdag eller fredager, men denne uka kom de ikke. Posten har rota de bort...

Arbeidskontoret kan ikke gi meg penger før om to måneder.

Jeg får ikke betalt husleie og regninger. Dumme posten, tar pengene mine. Sukk.

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Nå om sommeren er det mange udugelige sommervikarer i posten, jeg lider fortsatt fra sommervikaren i fjord!!!

Det h*n gjorde for meg var at h*n rotet bort en pakke jeg hadde bestillt, plutselig får jeg innkassokrav i posten, uten å ha fått pakkelappen hverken den som er den først eller de de sender ut for påminnelse... Nå klarer jeg ikke å bevise at jeg ikke har fått hentet denne av den grunn, da vedkommende som leverte ut posten da står på sitt og sier jeg har fått den... denne regninga har nå blitt masse mere enn hva tingen jeg bestillte kostet og noensinne har kostet, ja det er snakk om dimensjoner her!

Så nå har jeg levert inn anmeldelse, fordi det er det eneste jeg kan gjøre...

Aetat burde skrive ut et dublat til deg, og før de kan gjøre det må du spore brevet, noe posten kan hjelpe deg med, så må du bevise at du ikke har hentet de ut...dette vet aetat om du har eller ikke, så må du om de ikke finner brevet anmelde saken, fordi dette blr krevet!!!

Tung vei å gå, men også en av de eneste måtene å gjøre det på!

Skrevet

For mange år siden hadde jeg en ganske fattig leieboer. En gang ventet han noen penger i posten, men de dukket ikke opp. Lenge etterpå viste det seg at pengene var havnet hos en navnebror i en av nabokommunene! Jeg kommer på det hver gang jeg ser bilde av navnebroren i avisen, han er nemlig blitt en ganske kjent millionær.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Nå om sommeren er det mange udugelige sommervikarer i posten, jeg lider fortsatt fra sommervikaren i fjord!!!

Det h*n gjorde for meg var at h*n rotet bort en pakke jeg hadde bestillt, plutselig får jeg innkassokrav i posten, uten å ha fått pakkelappen hverken den som er den først eller de de sender ut for påminnelse... Nå klarer jeg ikke å bevise at jeg ikke har fått hentet denne av den grunn, da vedkommende som leverte ut posten da står på sitt og sier jeg har fått den... denne regninga har nå blitt masse mere enn hva tingen jeg bestillte kostet og noensinne har kostet, ja det er snakk om dimensjoner her!

Så nå har jeg levert inn anmeldelse, fordi det er det eneste jeg kan gjøre...

Aetat burde skrive ut et dublat til deg, og før de kan gjøre det må du spore brevet, noe posten kan hjelpe deg med, så må du bevise at du ikke har hentet de ut...dette vet aetat om du har eller ikke, så må du om de ikke finner brevet anmelde saken, fordi dette blr krevet!!!

Tung vei å gå, men også en av de eneste måtene å gjøre det på!

Kan ikke posten vise til at du har kvittert ut pakken er det de som sitter med problemet. Det er jo en grunn til at vi skal kvittere for pakker vi får.

Skrevet

Kan ikke posten vise til at du har kvittert ut pakken er det de som sitter med problemet. Det er jo en grunn til at vi skal kvittere for pakker vi får.

Det er visst ikke så enkelt, fordi de som har sendt pakken vil jo ha pengene sine (komplett.no) om jeg nå har mottatt den eller ei!

Og posten ja de verner om de annsatte:)

Det var faktisk flere brev som ble borte den sommeren der, og jeg vet grunnen da, iogmed at jeg var nabo med bestekompisen til postmannen, så såg jeg at han var der hele dagen, satt der og røyka (pipe), forså å levere ut posten 3-4 timer for sent hver en eneste dag...

Endag da jeg var på fest, møtte jeg postmannen og konfronterte posten med ham, og han sa at han ikke kunne garrantere at posten kom frem, også lo han.... han var full og jeg var full, så det blir ord mot ord!!!

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det er visst ikke så enkelt, fordi de som har sendt pakken vil jo ha pengene sine (komplett.no) om jeg nå har mottatt den eller ei!

Det var faktisk flere brev som ble borte den sommeren der, og jeg vet grunnen da, iogmed at jeg var nabo med bestekompisen til postmannen, så såg jeg at han var der hele dagen, satt der og røyka (pipe), forså å levere ut posten 3-4 timer for sent hver en eneste dag...

Endag da jeg var på fest, møtte jeg postmannen og konfronterte posten med ham, og han sa at han ikke kunne garrantere at posten kom frem, også lo han.... han var full og jeg var full, så det blir ord mot ord!!!

Så be om kvittering for at pakken er mottatt! Send brev til postsjefen i distriket ditt der du ber om at vedkommende viser til kvittert mottak.

En annen ting: Pakker fra komplett.no har sendingsnummer. Det skal ligge på data at pakken er kvittert ut, og av hvem.

Skrevet

Posten gav meg skriftlig en gang i tiden at de ikke garanterte at posten kom frem.

Det hjalp desverre ikke i en forliks-sak mellom meg og de som påsto at de hadde sendt regning ..

For i loven står det desverre at det som er sendt HAR kommet frem.

Punktum.

Gjest sur på posten
Skrevet

Posten gav meg skriftlig en gang i tiden at de ikke garanterte at posten kom frem.

Det hjalp desverre ikke i en forliks-sak mellom meg og de som påsto at de hadde sendt regning ..

Punktum.

Det gjelder dagpengene også? Vet du det?

Skrevet

Så be om kvittering for at pakken er mottatt! Send brev til postsjefen i distriket ditt der du ber om at vedkommende viser til kvittert mottak.

En annen ting: Pakker fra komplett.no har sendingsnummer. Det skal ligge på data at pakken er kvittert ut, og av hvem.

Jeg har nå strevet med dette i snart et år, det er papirer på papirer, telefoner på telefoner osv osv...

Komplett no, nekter å godta at jeg ikke har mottatt noe lapp, og dette kan jeg ikke bevise... iogmed at vedkommende sier han har levert lappen til postkassa mi (noe jeg vet ikke har blitt gjort)

Jeg har gitt opp saken og overlatt den til politiet, og så lenge det er sak på den så går ikke renter og sånt, selv om den har blitt en dimensjon større!!! JEG har gitt opp, fordi jeg ikke kommer noen vei, og tro meg jeg har prøvd!

Skrevet

Punktum.

Regninger fra posten kommer ikke alltid frem de heller. Men purringene kommer merkelig nok fram! En gang jeg ringte om en faktura vi (på jobben) ikke hadde fått, sa de at vi var ikke alene, telefonene hadde stått i kø den dagen. Posten var også den eneste av våre forbindelser som lot en faktura gå til inkasso i sommerferien i fjor.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jeg har nå strevet med dette i snart et år, det er papirer på papirer, telefoner på telefoner osv osv...

Komplett no, nekter å godta at jeg ikke har mottatt noe lapp, og dette kan jeg ikke bevise... iogmed at vedkommende sier han har levert lappen til postkassa mi (noe jeg vet ikke har blitt gjort)

Jeg har gitt opp saken og overlatt den til politiet, og så lenge det er sak på den så går ikke renter og sånt, selv om den har blitt en dimensjon større!!! JEG har gitt opp, fordi jeg ikke kommer noen vei, og tro meg jeg har prøvd!

Det er forsåvidt forståelig at Komplett ikke godtar at du ikke har fått noen hentelapp. Det er vanlig å sende ut duplikatmelding når pakken ikke er hentet innen så og så mange dager. At begge hentelappene skal forsvinne er vel lite sansynlig. Jeg går ut fra at det Komplett krever er gebyret for ikke avhentet forsendelse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...