Gå til innhold

bok tips

Anbefalte innlegg

Gjest maiklive
Skrevet

Noen som har en bra bok å anbefale?

Liker bonderomaner,Sanne historier og krim. Helst lettleste da jeg ikke vil vri hodet nu i ferien:O) Vil bare kose meg med en lett bok.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• Bente831365380491

6

• Gemini

3

• thinkerbell

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest bare et tips
Skrevet

Jeg vil anbefale en trilogi av Gunnar Staalesen. Den første boken heter 1900 (med en undertittel som jeg ikke husker), den andre 1950 og den tredje 1980. Kjempespennende, i og med at man får med seg masse som har skjedd, og som man vet har skjedd, samt at det er en kriminalroman! Det er en sånn type bok man bare ike kan legge fra seg!

Skrevet

Gå i en bruktforretning og se etter forfatteren Joy Fielding. Hun er akkurat passe hjernetom og spennende. Jeg liker henne veldig godt :o)

thinkerbell
Skrevet

Gå i en bruktforretning og se etter forfatteren Joy Fielding. Hun er akkurat passe hjernetom og spennende. Jeg liker henne veldig godt :o)

"Hun er akkurat passe hjernetom og spennende." *lol*

Skrevet

"Hun er akkurat passe hjernetom og spennende." *lol*

Jeg har lest alle og de er så spennende og lettleste. Men ikke verdt å kjøpe til full pris. Det er slike Hjemmets bokklubbøker som man egentlig skammer seg for å ha i bokhylla enda man vet at alle liker dem :o)

thinkerbell
Skrevet

Jeg har lest alle og de er så spennende og lettleste. Men ikke verdt å kjøpe til full pris. Det er slike Hjemmets bokklubbøker som man egentlig skammer seg for å ha i bokhylla enda man vet at alle liker dem :o)

*flirer* :)

Annonse

Skrevet

*flirer* :)

Har du noen å anbefale da? Av samme sorten mener jeg ;o)

Skrevet

Lasso rundt fru luna av Agnar Mykle eller Prosessen av Franz Kafka, kannskje ikkje akkurat bonderomaner (??) men meget gode og lettleste attpåtil.

De to beste bøkene eg noengang har lest, meget vanskelig å legge fra seg...

Gjest malun
Skrevet

Ja, Joy Fielding er super "brain candy"!

thinkerbell
Skrevet

Har du noen å anbefale da? Av samme sorten mener jeg ;o)

Jeg kan ikke fordra bonderomaner, så på det området er jeg helt blank. Men krim derimot.. der finnes det mange gode.. men jeg klarer ikke komme på en eneste tittel just nu.

*senil*

Skrevet

Jeg vil anbefale en trilogi av Gunnar Staalesen. Den første boken heter 1900 (med en undertittel som jeg ikke husker), den andre 1950 og den tredje 1980. Kjempespennende, i og med at man får med seg masse som har skjedd, og som man vet har skjedd, samt at det er en kriminalroman! Det er en sånn type bok man bare ike kan legge fra seg!

Åja! Kjempebra historie! En av mine favoritter.

Skrevet

Ja, Joy Fielding er super "brain candy"!

Det er godt flere tør å innrømme det :o)

Vet du om flere?

Bente831365380491
Skrevet

Åja! Kjempebra historie! En av mine favoritter.

Jeg brukte de 2 første bøkene som særemne på vgs. Skulle egentlig bare lese de 2, men var nødt til å lese den siste også! Fikk jo ikke vite hvem morderen var!

Annonse

Gjest malun
Skrevet

Det er godt flere tør å innrømme det :o)

Vet du om flere?

Marian Keyes (er det ikke det hun heter, tro) med Vannmelon.

Og Hanne-Vibeke Holst med trilogien om Therese (Thereses tistand, Det virkelige livet og En lykkelig kvinne).

Liza Marklund.

Og gode, gamle Sidney Sheldon, som du selvsagt kjenner fra Hjemmets bokklubb... ;o)

Skrevet

Marian Keyes (er det ikke det hun heter, tro) med Vannmelon.

Og Hanne-Vibeke Holst med trilogien om Therese (Thereses tistand, Det virkelige livet og En lykkelig kvinne).

Liza Marklund.

Og gode, gamle Sidney Sheldon, som du selvsagt kjenner fra Hjemmets bokklubb... ;o)

Å jeg skal notere ned.

Jo Sidney Sheldon er også spennende.

Skrevet

Jeg brukte de 2 første bøkene som særemne på vgs. Skulle egentlig bare lese de 2, men var nødt til å lese den siste også! Fikk jo ikke vite hvem morderen var!

Jo... eh... lenge siden jeg leste dem nå, men jeg mener da bestemt at vi fikk vite det. Sønnen eller var det sønnesønnen... til politimannen som hadde en affære med den lettsindige fikk jo vite det av faren sin på dødsleiet... men hvem var det?? :-D Hmmm... Var det ikke.... eh...

Skrevet

Bonderoman- Odel av Anne Karin Elstad.

Krim: Et eller annet av Karin Fossum.

Fjerde november (tror jeg den heter) er bra.

Bente831365380491
Skrevet

Jo... eh... lenge siden jeg leste dem nå, men jeg mener da bestemt at vi fikk vite det. Sønnen eller var det sønnesønnen... til politimannen som hadde en affære med den lettsindige fikk jo vite det av faren sin på dødsleiet... men hvem var det?? :-D Hmmm... Var det ikke.... eh...

Fikk vite det i den tredje boken ja. Men jeg hadde i utgangspunktet kun ment å lese 2 av dem...men ble pent nødt til å lese den siste og.

Skrevet

Skriver hun krim?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...