Gå til innhold

Hvordan reagerer du.....

Anbefalte innlegg

Gjest Hva mener du?
Skrevet

hvis du er å handler, og hun som sitter i kassa sier masse rart, og kommenterer det du handler?? F.eks. hvis du kjøper flere forskjellge hårfarger, så spør hun om du ikke klarer å bestemme deg for hvilken farge du har på håret, og legger til i samme slengen at hun lenge har tenkt på å farge sitt...Eller hvis du kommer i kassa, nybakt mamma, og det første hun sier, er at hun må få gratulere som nybakte foreldre, og at hun bryter ut at faren hennes forlot mora og fant seg ei som var 10 år yngre?? Osv osv osv. Kunne sikkert ramset opp i det uendelige!

Vi har nemlig ei sånn på jobb, og det er kino å høre på henne. For hun sier så mye rart! Men personlig, så blir jeg irritert hvis kassadama sier masse rart. Aller helst så skal de bare holde kjeft, og spørre etter medlemskort og si hvor mye jeg skal betale. Jeg er ikke interessert i å ha en samtale med noen som jeg overhodet ikke kjenner, og som jeg ikke er interessert i å bli kjent med heller....

Er det bare meg, eller??

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• laguna1365380434

5

• Zarine

3

• Babette

2

Skrevet

Jeg smiler og sier ja og ha,og tenker at hun der var rar,men snill.

Skrevet

Kassadama synes nok hun kjenner de kundene som handler nesten hver dag...

De har også fått beskjed om å være hyggelige mot kundene.

Skrevet

Hehe,reagerer med små svetteperler i panna,dette er jeg utsatt for hver gang jeg benytter meg av post i butikk på senteret ved der jeg bor:-)

Her får jeg innblikk i kassadamens familieliv,hva som har skjedd i strøket der hun bor i det siste,samt full oppdatering på hennes søken etter halv uføretrygd.

Tross alt ikke greit å jobbe fulltid når man er revmatiker og det ene barnebarnet har lærevansker og.....hjælp

Skrevet

Hmm, koselig at de snakker litt. Men da synes jeg det bør være om "vær og vind".

Jeg synes iallefall ikke noe om at de kommenterer hva vi kjøper!! Da kan jeg ble litt flau. De skal ikke kommentere hva folk kjøper tror jeg.

Vennlig hilsen,

laguna1365380434
Skrevet

Hmf.. Føler meg litt truffet..;)

Jeg jobber i butikk, og har jeg en blid og sprudlende dag,pludrer jeg gjerne litt med kundene jeg altså..:-o

Jeg bretter ikke ut privatlivet mitt akkurat,men jeg mener gjerne at det og det var et godt valg, og sånne ting.. Anbefaler mer av samme artist osv, osv..Eller sånne generelle ting somom at det var da faen til vær,eller hvorfor er det så mye folk i gata akkurat nå? skjer det noe?

Jeg går heller ikke av veien for å komplimentere en kul genser eller sveis, eller en søt, fersk unge..Er det så galt da?

De fleste ser ut til å like en liten snakk om løst og fast, og vind og vær..

Men jeg ser det jo selvsagt litt an..Enkelte er mere buisnessminded og rett på sak enn andre igjen..Men sånn som hovedsak prøver jeg nå å være søt og blid mot kundene,og det innebærer jo, synes jeg,ørlitt prat..

:-)

Skrevet

Takk og pris, sånne har eg aldri vore borti.

Hadde det vore ein slik ekspeditør der eg vanlegvis handlar, hadde eg nok vald andre kasser kvar gong...

Ekspeditørane har da ingenting med å kommentere det kundane handlar, eller legge ut om livshistoria si? Det nærmaste eg har kome, er ein kommentar på eitt eller anna eg har handla "den der er kjempegod! prøvde den i går" eller v bleietilbud "bra m tilbud, da min eldste brukte bleier pleide pakkene å koste 79 kroner"... Men da er det slike ekspeditørar vi småprater med iblant og "kjenner" også...

Gjest ler meg skakk!
Skrevet

Hmm, koselig at de snakker litt. Men da synes jeg det bør være om "vær og vind".

Jeg synes iallefall ikke noe om at de kommenterer hva vi kjøper!! Da kan jeg ble litt flau. De skal ikke kommentere hva folk kjøper tror jeg.

Vennlig hilsen,

Det blir jo litt flaut da hvis noen f.eks. kjøper både graviditetstest og flere pakker med kondomer....tenk de kommentarene hun kunne komme med da.....

Skrevet

Jeg jobber i butikk, og har jeg en blid og sprudlende dag,pludrer jeg gjerne litt med kundene jeg altså..:-o

Jeg bretter ikke ut privatlivet mitt akkurat,men jeg mener gjerne at det og det var et godt valg, og sånne ting.. Anbefaler mer av samme artist osv, osv..Eller sånne generelle ting somom at det var da faen til vær,eller hvorfor er det så mye folk i gata akkurat nå? skjer det noe?

Jeg går heller ikke av veien for å komplimentere en kul genser eller sveis, eller en søt, fersk unge..Er det så galt da?

Men jeg ser det jo selvsagt litt an..Enkelte er mere buisnessminded og rett på sak enn andre igjen..Men sånn som hovedsak prøver jeg nå å være søt og blid mot kundene,og det innebærer jo, synes jeg,ørlitt prat..

Eg syns småprat er koseleg :-)

Men for mange formeiningar om det eg har kjøpt - og kvifor eg har kjøpt det, det vil eg ha meg frabedt. Det er ikkje ekspeditøren sin business, eller andre eg ikkje kjenner for den saks skuld. Men det er jo snakk om å ha normale sosiale antenner også, da.

;-)

Gjest Pricilla
Skrevet

Synes hun høres en smule snål ut.. Tror jeg nok ville rynka litt på nesa, smilt og svart - pakka posene så fort som mulig og tatt en annen kasse neste gang.

men når jeg er i klesbutikker synes jeg det er ålreit at de som jobber der kommer bort å prater, men ikke om personlige ting, men om klærne og størrelser.. En hyggelig setning som ikke omhandler klær er koselig, men ellers synes jeg personlige samtaler bør spares til folk jeg faktisk kjenner og ser igjen.

Gjest Hva mener du?
Skrevet

Men altså, når du jobber på en matbutikk....det er litt annerledes å arbeide i en annen forretning, der man ikke bare er i kassen. Her sitter man i kassen og kjører varer gjennom! Du hadde nok fått deg en god latter du også hadde du hørt alt hun sier på en dag! det er helt utrolig!

Og hvis hun skal ringe informasjon rett før hun er ferdig så sier hun "hei det er XXX, kan XXX få gå å telle?" Hun snakker altså om seg selv i tredje person. Vi har det veldig morsomt på hennes bekostning når hun ikke er der (jeg vet at det er slemt). Men hun sier og gjør så mye rart, og hun ser så rar ut....også har hun epilepsi (ikke at det gjør noe da), men hun snakker om det hele tiden, og på et møte en gang fant hun ut at hun skulle fortelle om denne epilepsien. Så i pausen av møtet forteller hun nesten alle akkurat det samme som hun skulle si på møtet, og hun forteller at hun, når hun får anfall, lager sånne lyder som man lager i senga....Så kommer vi tilbake på møtet. Den eneste som ikke hadde hørt det hun sa, var sjefen, og nå ble hun plutselig såå flau når hun skulle si at hun lagde sånne lyder som man lager i senga. Og hvorfor måtte hun si det på akkurat den måten?? Snorka hun kanskje?? Kunne hun ikke bare si at hun stønna når hun fikk anfall, noe som faktisk ikke stemmer, for jeg har vært der når hun får disse anfallene, og hun lager ingen lyder....

Dessuten har hun operert inn en sånn greie i brystet, som hun går rundt og viser hele tiden.

Et merkelig vesen!! Jeg vet at jeg er slem nå, men hun er altså helt håpløs!!

Gjest Hva mener du?
Skrevet

Synes hun høres en smule snål ut.. Tror jeg nok ville rynka litt på nesa, smilt og svart - pakka posene så fort som mulig og tatt en annen kasse neste gang.

men når jeg er i klesbutikker synes jeg det er ålreit at de som jobber der kommer bort å prater, men ikke om personlige ting, men om klærne og størrelser.. En hyggelig setning som ikke omhandler klær er koselig, men ellers synes jeg personlige samtaler bør spares til folk jeg faktisk kjenner og ser igjen.

Takk! Akkurat det mener jeg og! I klesbutikker blir det liksom noe helt annet! Hadde tatt seg ut hvis vi alle som arbeider på denne butikken skulle begynne å prate slik til kundene som hun gjør. Og hun gjør det HELE tiden. Til absolutt alle! Hun sa til en unge som hadde fått is en gang "har du fått is, så heldig. Selv så foretrekker jeg nå med jordbær" Altså, hallo??!!! Hvor teit går det an å bli?? Jeg bare spør?!

Men jeg er helt enig i at det blir noe annet i en klesbutikk!

Gjest Hva mener du?
Skrevet

Eg syns småprat er koseleg :-)

Men for mange formeiningar om det eg har kjøpt - og kvifor eg har kjøpt det, det vil eg ha meg frabedt. Det er ikkje ekspeditøren sin business, eller andre eg ikkje kjenner for den saks skuld. Men det er jo snakk om å ha normale sosiale antenner også, da.

;-)

Det er greit å si ting som passer seg! Men hun her, kommer med kommentarer som egentlig ikke passer seg i det hele tatt! Jeg tror egentlig hun prøver å være litt morsom, men det funker aldri....men det er vel bare å jatte med. Tror hun har skjønt at jeg ikke synes noe særlig om henne, for hvis jeg handler i hennes kasse, så holder hun kjeft (stort sett, ikke alltid hun klarer det).

petter smart
Skrevet

Tenk hvor kjedelig livet ville vært uten slike folk.

Skrevet

Koselig med folk som småprater, men hun der ble litt for personlig etter min smak. :o)

Jobber over skranke selv og småpludrer om alt mulig med mine kunder, men ikke om private ting.

Skrevet

Møter noen slike av og til. Ofte er de veldig nysgjerrige og prøver å "fiske" nyheter og detaljer, og jeg prøver bare å glise meg gjennom episodene uten å si noe.

Men noen mennesker er bare sånn, de har litt slakkere grenser for både oppførsel og hva som regnes som sosialt akseptert adferd. Noen ganger kan det være underholdende, mens andre ganger føler jeg at slike burde vært beskyttet mot seg selv.

Uansett, verden er mangfoldig, og tenk så kjedelig det hadde vært om alle skulle gå i takt hele tiden...

Skrevet

Enig - vi har også en sånn,- hun lurer på om vi har hest i hagen når jeg kjøper sukkerbiter *himler*.

Gjest ex-rimi (nå ica) i theresesgate
Skrevet

Hva med kassamannen som høylytt kommenterer at det er tidlig på dagen når en handler pils om formiddagen...?

Skrevet

Jobber selv på McDonalds ved siden av studiene og mener jeg oppfører meg rimelig akseptabelt. Jeg reagerer imidlertid ofte på kunder som spør og graver, maser, kjefter og viser lite tegn til oppdragelse. For meg er det disse som er problemet. Folk tror de kan si hva som helst til folk som jobber i kassene rundt omkring i landet bare fordi de tilsynelatende har lavere utdannelse eller sosial status. Det skjer ikke sjelden at folk prøver å lære meg å regne, eller gir meg en leksjon i hvordan man beregner mva. Får av og til lyst til å smekke vitnemålet mitt opp i ansiktet deres og vise at jeg ikke er dum, har 6 i både matte og økonomi, for å få dem til å holde kjeft. Dette ble en aldri så liten avsporing, må innrømme det. Men når det er sagt, kan jeg også opplyse om at det å sitte i en kasse og ekspedere kunder en hel dag er toppen av kjedsomhet og jeg forstår godt at enkelte finner en liten hygge i å snakke med kundene. Kanskje det er noe i det utlendendinger ofte sier om nordmenn: vi har innesluttede og har liten aksept for sosiale avvik...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...