Gå til innhold

Hvordan reagerer du.....

Anbefalte innlegg

Gjest står det "tøm deg" i pannen  min?
Skrevet

Det der minnet meg om dama i resepsjonen på sykehotellet jeg nylig bodde på, i forbindelse med en undersøkelse på sykehus.

Helt uten forvarsel, begynte hun å legge ut om hvordan mannen nettopp hadde gått fra henne, og hvor fælt hun hadde det osv.

Og så spør hun meg om det noengang kom til å bli bedre..?

Denne dama var også den som løp rundt til de syke pasientene på hotellet når de trengte hjelp om nettene.

Snakk om rett kvinne til rett jobb, da!

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• laguna1365380434

5

• Zarine

3

• Babette

2

Skrevet

Hva med kassamannen som høylytt kommenterer at det er tidlig på dagen når en handler pils om formiddagen...?

Huff.

Gjest Ja, ja, ikke rart de blir krig
Skrevet

Takk! Akkurat det mener jeg og! I klesbutikker blir det liksom noe helt annet! Hadde tatt seg ut hvis vi alle som arbeider på denne butikken skulle begynne å prate slik til kundene som hun gjør. Og hun gjør det HELE tiden. Til absolutt alle! Hun sa til en unge som hadde fått is en gang "har du fått is, så heldig. Selv så foretrekker jeg nå med jordbær" Altså, hallo??!!! Hvor teit går det an å bli?? Jeg bare spør?!

Men jeg er helt enig i at det blir noe annet i en klesbutikk!

det er det verste jeg har hørt; tenk at hun kommenterte hvor heldig et barn var som hadde fått is

:-)

Gjest malun
Skrevet

Hmf.. Føler meg litt truffet..;)

Jeg jobber i butikk, og har jeg en blid og sprudlende dag,pludrer jeg gjerne litt med kundene jeg altså..:-o

Jeg bretter ikke ut privatlivet mitt akkurat,men jeg mener gjerne at det og det var et godt valg, og sånne ting.. Anbefaler mer av samme artist osv, osv..Eller sånne generelle ting somom at det var da faen til vær,eller hvorfor er det så mye folk i gata akkurat nå? skjer det noe?

Jeg går heller ikke av veien for å komplimentere en kul genser eller sveis, eller en søt, fersk unge..Er det så galt da?

De fleste ser ut til å like en liten snakk om løst og fast, og vind og vær..

Men jeg ser det jo selvsagt litt an..Enkelte er mere buisnessminded og rett på sak enn andre igjen..Men sånn som hovedsak prøver jeg nå å være søt og blid mot kundene,og det innebærer jo, synes jeg,ørlitt prat..

Jeg elsker sånne butikkmedarbeidere som deg!

Svevde resten av dagen etter at ei dame på Vinmonopolet ga meg komplimenter for den nye veska mi. ;o)

Skrevet

det er det verste jeg har hørt; tenk at hun kommenterte hvor heldig et barn var som hadde fått is

*lol*

Skrevet

Svevde resten av dagen etter at ei dame på Vinmonopolet ga meg komplimenter for den nye veska mi. ;o)

Ho var nok drita full

Gjest Hva mener du?
Skrevet

Det var ikke det som var rart. Det var kommentaren hun kom med etterpå, om at hun foretrakk med jordbær. Det brydde neppe ungen seg om (eller noen andre for den saks skyld)

Skrevet

Uups...jobber i butikk (ikke matbutikk)selv, og må si at jeg stadig vekk småsnakker med kundene mine. Og - jeg har trodd (og tror) at det er helt ok.

Kommer en kjent kunde inn med nyfødt baby så er det da en selvfølge at en gratuelerer! Blir nesten litt sjokkert over at noen kan mene at dette er å være "ufin"!

Selger jeg et produkt jeg liker godt selv, sier jeg ofte noe om nettopp det. Jeg snakker ikke med de for å bli kjent med de, eller for å innlede vennskap (eller hva du skrev lengre nede her), men bare sånn - tja - for å være hyggelig liksom.

Jeg ser jo an kundene litt, da...Er folk superstressa osv så kjapper jeg ikke i veg.

Slik du beskriver kollegaen din, så "skjønner" nok kundene at hun kanskje ikke er den skarpeste kniven i skuffen sånn EQ-messig. Dermed vil vel de fleste trekke på skuldrene, småsmile og småsvare, og ikke tenke så mye over det. Så lenge hun ikke er direkte uhøflig, så kan da ikke dette være noe å henge seg opp i! De som ikke holder ut sånne folk, tar sikkert en annen kasse neste gang...uten å la det ødlegge dagen!

Vil mye heller møte en snål ekspeditrise som _prøver_ å være hyggelig, enn et surt tryne som ser på deg med hat i blikket og spør om jeg skal ha pose!

Gjest Daisy
Skrevet

Synes det er koselig at kassadama småprater litt, jeg. Mange gamle mennesker som ikke treffer andre enn butikkpersonale i hverdagen som sikkert setter pris på det også.

Gjest Daisy
Skrevet

Uups...jobber i butikk (ikke matbutikk)selv, og må si at jeg stadig vekk småsnakker med kundene mine. Og - jeg har trodd (og tror) at det er helt ok.

Kommer en kjent kunde inn med nyfødt baby så er det da en selvfølge at en gratuelerer! Blir nesten litt sjokkert over at noen kan mene at dette er å være "ufin"!

Selger jeg et produkt jeg liker godt selv, sier jeg ofte noe om nettopp det. Jeg snakker ikke med de for å bli kjent med de, eller for å innlede vennskap (eller hva du skrev lengre nede her), men bare sånn - tja - for å være hyggelig liksom.

Jeg ser jo an kundene litt, da...Er folk superstressa osv så kjapper jeg ikke i veg.

Slik du beskriver kollegaen din, så "skjønner" nok kundene at hun kanskje ikke er den skarpeste kniven i skuffen sånn EQ-messig. Dermed vil vel de fleste trekke på skuldrene, småsmile og småsvare, og ikke tenke så mye over det. Så lenge hun ikke er direkte uhøflig, så kan da ikke dette være noe å henge seg opp i! De som ikke holder ut sånne folk, tar sikkert en annen kasse neste gang...uten å la det ødlegge dagen!

Vil mye heller møte en snål ekspeditrise som _prøver_ å være hyggelig, enn et surt tryne som ser på deg med hat i blikket og spør om jeg skal ha pose!

Helt enig med deg - mye verre med sure butikkdamer.

Gjest Daisy
Skrevet

Hva med kassamannen som høylytt kommenterer at det er tidlig på dagen når en handler pils om formiddagen...?

Det må du ta som humor, med mindre du er alkoholiker og kan ta det som kritikk.

Gjest Daisy
Skrevet

Enig - vi har også en sånn,- hun lurer på om vi har hest i hagen når jeg kjøper sukkerbiter *himler*.

Er ikke det bare koselig med litt shitchat da?

Skrevet

Er ikke det bare koselig med litt shitchat da?

Nei - ikke med henne, for hun VIL VITE.

Hun kan si: "gubben din har også kjøpt is til datra deres i dag" - om jeg blir sjarmert av Plutten til å kjøpe en is til henne....

Ekkelt

Gjest Daisy
Skrevet

Helt enig med deg. Det verste som fins er sure, tverre medarbeidere som ser ut som om de heltst vil være alle andre steder.

Gjest Daisy
Skrevet

Nei - ikke med henne, for hun VIL VITE.

Hun kan si: "gubben din har også kjøpt is til datra deres i dag" - om jeg blir sjarmert av Plutten til å kjøpe en is til henne....

Ekkelt

Ja, det blir kanskje litt sladrekjerring-aktig..

Gjest Daisy
Skrevet

Det blir jo litt flaut da hvis noen f.eks. kjøper både graviditetstest og flere pakker med kondomer....tenk de kommentarene hun kunne komme med da.....

Jeg kommenterte en som kjøpte blomster og kondomer. Men jeg kjenner han da ;o)

Skrevet

Ja, det blir kanskje litt sladrekjerring-aktig..

Ja, for hun kunne jo funnet på å si til mora mi at jeg hadde kjøpt inn kaker, så det blir vel noe til kaffen, skal hun ha besøk, tro? hehe

Gjest Daisy
Skrevet

Ja, for hun kunne jo funnet på å si til mora mi at jeg hadde kjøpt inn kaker, så det blir vel noe til kaffen, skal hun ha besøk, tro? hehe

Nei, det er ikke noe særlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...