Gå til innhold

Hvordan reagerer du.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er ikke noe særlig.

MEN, samboeren til min eks-mann sitter også i kassa "hjemme", og da kjøper jeg på "jørs" sånt som han ikke liker - hehehe, DYRE ting^*s*

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• laguna1365380434

5

• Zarine

3

• Babette

2

Skrevet

Uups...jobber i butikk (ikke matbutikk)selv, og må si at jeg stadig vekk småsnakker med kundene mine. Og - jeg har trodd (og tror) at det er helt ok.

Kommer en kjent kunde inn med nyfødt baby så er det da en selvfølge at en gratuelerer! Blir nesten litt sjokkert over at noen kan mene at dette er å være "ufin"!

Selger jeg et produkt jeg liker godt selv, sier jeg ofte noe om nettopp det. Jeg snakker ikke med de for å bli kjent med de, eller for å innlede vennskap (eller hva du skrev lengre nede her), men bare sånn - tja - for å være hyggelig liksom.

Jeg ser jo an kundene litt, da...Er folk superstressa osv så kjapper jeg ikke i veg.

Slik du beskriver kollegaen din, så "skjønner" nok kundene at hun kanskje ikke er den skarpeste kniven i skuffen sånn EQ-messig. Dermed vil vel de fleste trekke på skuldrene, småsmile og småsvare, og ikke tenke så mye over det. Så lenge hun ikke er direkte uhøflig, så kan da ikke dette være noe å henge seg opp i! De som ikke holder ut sånne folk, tar sikkert en annen kasse neste gang...uten å la det ødlegge dagen!

Vil mye heller møte en snål ekspeditrise som _prøver_ å være hyggelig, enn et surt tryne som ser på deg med hat i blikket og spør om jeg skal ha pose!

Enig med du. Opplevde at det ble satt pris på da jeg jobbet i butikk, også.

Man ser selvfølgelig kundene an, det er ikke alle man småprater med.

Og det er jo forskjell på koselig småprat, og helt sær utlevering som det virker til at hun i hovedinnlegget mener, da.

:)

laguna1365380434
Skrevet

Eg syns småprat er koseleg :-)

Men for mange formeiningar om det eg har kjøpt - og kvifor eg har kjøpt det, det vil eg ha meg frabedt. Det er ikkje ekspeditøren sin business, eller andre eg ikkje kjenner for den saks skuld. Men det er jo snakk om å ha normale sosiale antenner også, da.

;-)

Jeg kommenterer varene ganske hemningsløst..:-o

Men vi selger ikke fotluktkrem,gravitester o.l heller da..;)

Mere sånn at "Jasså, du satser på at godværet forblir fraværende?" og slikt, når folk handler gigabunker med filmer e.l

Så sier jeg gjerne at jeg også elsket denne boka/filmen o.l, og har du lest/sett den forrige og sånn..

Derimot prøver jeg jo å ikke la det synes i ansiktet mitt hva jeg kunne ha lyst tilå si når folk handler seg bunker med trønderrock og Whitesnake(eller reggae!) og sånt. Jeg innser jo at om jeg skal synse om folks innkjøp bør jeg synse hyggelig..!;-)

laguna1365380434
Skrevet

Men altså, når du jobber på en matbutikk....det er litt annerledes å arbeide i en annen forretning, der man ikke bare er i kassen. Her sitter man i kassen og kjører varer gjennom! Du hadde nok fått deg en god latter du også hadde du hørt alt hun sier på en dag! det er helt utrolig!

Og hvis hun skal ringe informasjon rett før hun er ferdig så sier hun "hei det er XXX, kan XXX få gå å telle?" Hun snakker altså om seg selv i tredje person. Vi har det veldig morsomt på hennes bekostning når hun ikke er der (jeg vet at det er slemt). Men hun sier og gjør så mye rart, og hun ser så rar ut....også har hun epilepsi (ikke at det gjør noe da), men hun snakker om det hele tiden, og på et møte en gang fant hun ut at hun skulle fortelle om denne epilepsien. Så i pausen av møtet forteller hun nesten alle akkurat det samme som hun skulle si på møtet, og hun forteller at hun, når hun får anfall, lager sånne lyder som man lager i senga....Så kommer vi tilbake på møtet. Den eneste som ikke hadde hørt det hun sa, var sjefen, og nå ble hun plutselig såå flau når hun skulle si at hun lagde sånne lyder som man lager i senga. Og hvorfor måtte hun si det på akkurat den måten?? Snorka hun kanskje?? Kunne hun ikke bare si at hun stønna når hun fikk anfall, noe som faktisk ikke stemmer, for jeg har vært der når hun får disse anfallene, og hun lager ingen lyder....

Dessuten har hun operert inn en sånn greie i brystet, som hun går rundt og viser hele tiden.

Et merkelig vesen!! Jeg vet at jeg er slem nå, men hun er altså helt håpløs!!

;-)

Kanskje stakkaren er utplassert fra sosialkontor eller har vernet arbeidsplass eller noe?

Skjønner jo at det kan være litt pussig å snakke med sånne på dagelig(?) basis, men gi nå stakkaren en sjanse..Det er sikkert noe i veien med henne mentalt, og så gjør hun sitt beste.

Jeg tror jeg bare hadde jattet med, men pøvd å gjøre det litt kort, uten å være kjip.

Skrevet

Jeg kommenterer varene ganske hemningsløst..:-o

Men vi selger ikke fotluktkrem,gravitester o.l heller da..;)

Mere sånn at "Jasså, du satser på at godværet forblir fraværende?" og slikt, når folk handler gigabunker med filmer e.l

Så sier jeg gjerne at jeg også elsket denne boka/filmen o.l, og har du lest/sett den forrige og sånn..

Derimot prøver jeg jo å ikke la det synes i ansiktet mitt hva jeg kunne ha lyst tilå si når folk handler seg bunker med trønderrock og Whitesnake(eller reggae!) og sånt. Jeg innser jo at om jeg skal synse om folks innkjøp bør jeg synse hyggelig..!;-)

På hjemstedet mitt hadde vi ei kassadame som pleide å si "å jasså, er det den tida igjen" når vi kjøpte bind eller tamponger. Tenk deg en rødmende og konstant flau 16-åring som ønsker at den berømmelige lemmen måtte åpne seg...

laguna1365380434
Skrevet

Jeg elsker sånne butikkmedarbeidere som deg!

Svevde resten av dagen etter at ei dame på Vinmonopolet ga meg komplimenter for den nye veska mi. ;o)

Takk! :-)

Hvorfor ikke være hyggelig når man kan?

Jeg står jo og handler med folk hele dagen, da koster det jo så lite å være grei, og å komplimentere ting som komplienteres bør.

laguna1365380434
Skrevet

På hjemstedet mitt hadde vi ei kassadame som pleide å si "å jasså, er det den tida igjen" når vi kjøpte bind eller tamponger. Tenk deg en rødmende og konstant flau 16-åring som ønsker at den berømmelige lemmen måtte åpne seg...

*lol* :-) Den er litt voldsom!

Jeg er heller ikke så overbegeistret for den ene kassamannen på joker, som innimellom mener "Skal du ha øl IGJEN?!" "Og røyk?" "Dere norske jenter,tenker dere bare på drikke&feste?" ;-)

Da knurrer jeg litt, altså..;-)

Dessuten handler jeg ikke SÅ mye øl på joker, heller;-)

Skrevet

*lol* :-) Den er litt voldsom!

Jeg er heller ikke så overbegeistret for den ene kassamannen på joker, som innimellom mener "Skal du ha øl IGJEN?!" "Og røyk?" "Dere norske jenter,tenker dere bare på drikke&feste?" ;-)

Da knurrer jeg litt, altså..;-)

Dessuten handler jeg ikke SÅ mye øl på joker, heller;-)

Ja, hun var spesiell.

Jeg synes det er kjempeartig med kassadamer som prater tull og babler i øst og vest, men ikke om varene jeg kjøper. Kan heller ikke fordra at kjente gransker innholdet i vognen og kommenterer når vi står i kø sammen. Det blir som å spørre sidemannen på legens venteværelse hva som feiler dem. Uhøflig og upassende.

Og her kommer en tilståelse: Jeg er dødsflau når jeg legger opp en pakke Fjordland ferdigmiddag på samlebåndet og skynder meg å putte den i posen. I vogna passer jeg på å legge den under dasspapiret eller noe.

Gjest Hva mener du?
Skrevet

;-)

Kanskje stakkaren er utplassert fra sosialkontor eller har vernet arbeidsplass eller noe?

Skjønner jo at det kan være litt pussig å snakke med sånne på dagelig(?) basis, men gi nå stakkaren en sjanse..Det er sikkert noe i veien med henne mentalt, og så gjør hun sitt beste.

Jeg tror jeg bare hadde jattet med, men pøvd å gjøre det litt kort, uten å være kjip.

Er ikke noe i veien med henne, annet enn at hun mangler sosial intelligens, og har epilepsi, men jeg kjenner mange andre med epilepsi, og de er ikke så teite som henne.....Hun er ikke utplassert fra sosialkontoret eller noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...