Gå til innhold

Ryggsmerter

Ryggsliter

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 32 år som har vært plaget med vond rygg mer eller mindre regelmessig siden jeg var 22 år. Dette har stort sett vært muskulære plager og ingenting syntes på CT tatt for noen år siden.

Etter at jeg fødte datteren min for 2 år siden har plagene derimot endret seg. Til tross for at jeg ikke hadde noen bekkenplager under svangerskapet, låser/henger bekkenet seg opp til stadighet, noe som er svært smertefullt, uvelkomment og ikke minst dyrt. Jeg har vært hos kiropraktor, osteopat og til sist naprapat, og jeg har gått mye i skog og mark for å bevege meg. Nå har jeg i midlertid fått ryggsmerter for femte gang etter fødselen, og naprapaten mistenker etter to behandlinger at det ikke bare er bekkenet som er låst denne gangen, men at jeg også kan ha fått en liten prolaps, evt at jeg er i ferd med å få en. Smertene jeg har nå er helt annerledes enn tidligere, og mye, mye sterkere med stråling ned i høyre ben, helt ned til hælen (baksiden). Smertene er så sterke at jeg tar Paralgin Forte så sjelden jeg orker - som ikke hjelper noe særlig. Jeg går i skogen en gang om dagen da jeg har fått beskjed av naprapaten om at jeg MÅ gjøre dette, men det er så smertefullt at jeg har mest lyst til å gi det opp. Kan dette da være det rette å gjøre? Det eneste som ikke er smertefullt nå er å ligge, noe jeg ikke har muligheter til på dagtid da jeg for tiden er hjemme med en aktiv 2-åring...

Er veldig lei meg og oppgitt over rygg og ryggsmerter som aldri ser ut til å ende, til tross for time til MR om noen dager...

Tips tas imot med takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-Ryggsliter.

Godt at en MR-undersøkelse nå er gjort. Hva man skal gjøre videre av undersøkelse og evt. behandling, er på mange måter avhengig av det resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...