Gå til innhold

hva feiler det meg?

Anbefalte innlegg

Gjest pippi strømpe
Skrevet

hei. jeg er blitt syk. jeg er svimmel, har litt feber, vondt i hode og veldig vondt i musklene i hele kroppen. jeg klarer ikke noe som helst. hva kan dette komme av? hva kan jeg gjøre? jeg har akkurat vært syk, altså hatt influensa og vært forkjøt. det er over og det er ikke det jeg har fått tilbake.

Fortsetter under...

Skrevet

Høres ut som en infeksjon igjen. Gå til legen og få tatt en crp-test og se. Ellers kan du jo være "bare" totalt nedkjørt?

Gjest pippi strømpe
Skrevet

Høres ut som en infeksjon igjen. Gå til legen og få tatt en crp-test og se. Ellers kan du jo være "bare" totalt nedkjørt?

hva er crp test?

Skrevet

Kyssesyke?

(crp er sånn blodprøve de tar fra fingertuppen når de måler hvor høyt bakterie-nivået i blodet er. eller er det virus-nivået?)

Skrevet

hva er crp test?

CRP måler kor mykje du har av ein bestemt type protein i blodet. Du skal normalt ikkje ha noko særleg utslag på dette viss du er frisk og ikkje har nokon infeksjon.

Kopi frå lab.håndboka (UNN:)

"Viktigste indikasjoner: Mistanke om bakterielle infeksjonar. Skille mellom bakteriell og viral infeksjon. Følge sykdomsforløp. Påvise postoperative komplikasjoner."

Det å få en bakterieinfeksjon etter å ha gjennomgått en virussjukdom (som influensa jo er) er ikkje så uvanleg, faktisk. Men det kan naturlegvis vere andre ting - og uansett er det best å gå til legen!

:-)

God betring!

Skrevet

hva er crp test?

Crp er en måleenhet for bakterieinnhold i blodet (eller noe sånt) og viser hvorvidt du har en bakterieinfeksjon eller ikke.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...