Gå til innhold

Hodepine på høyre side


koverli

Anbefalte innlegg

I romjula 1995-1996 fikk jeg

hodepine på Høyre side av hodet. Den er vanligvis rett i tinningen. En av legene sa at dette skyldtes en bakterieinfeksjon (lungebetennelse), jeg fikk antibiotika(Vibramycin, 10 dgr.), og ble bra.

I oktober 1997 fikk jeg diagnosen MS, jeg fortalte om hodepinen jeg hadde hatt, men legene mente denne ikke hadde sammenheng med MS'en.

I april i år begynte jeg å få den samme hodepinen tilbake, den forsvant nesten helt i juni, men er nå tilbake verre enn noen gang. Den kommer ofte utover dagen, når jeg er på jobb, og på ettermiddagen/kvelden. Når den er på Normalt nivå, gjør det kun vondt i tinningen/bak øyet. Når det er på det verste, går det helt fra nederste delen av nakken(Høyre side), og frem til høyre side av nesen/kinnet, med senter i tinningen.

Noen forslag til hva dette kan være? Kan dette skyldes skade på en av hjernenervene?

Hvorfor ble jeg bra av Vibramycin første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære koverli

Lokalisasjonen av smerten kan tyde på at dette er en såkalt cervicogen hodepine, dvs som skyldes irritasjon av strukturer i nakken. Vibramycin hjelper jo ikke på det, så muligens var det en bakteriell infeksjon du hadde den første gangen (hvis det ikke var tilfeldig sammenfall i tid mellom bedringen og inntaket av Vibramycin).

MS kan også gi smerter, men vanligvis ikke av denne type som du beskriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære koverli

Lokalisasjonen av smerten kan tyde på at dette er en såkalt cervicogen hodepine, dvs som skyldes irritasjon av strukturer i nakken. Vibramycin hjelper jo ikke på det, så muligens var det en bakteriell infeksjon du hadde den første gangen (hvis det ikke var tilfeldig sammenfall i tid mellom bedringen og inntaket av Vibramycin).

MS kan også gi smerter, men vanligvis ikke av denne type som du beskriver her.

Er det noe jeg kan gjøre med dette? Har arbeidsstillingen noe å si?

Jeg har også en sviende varmefølelse i venstre arm/fot. Dette er særdeles plagsomt om kvelden/natten, er det noe å gjøre med dette? Vil Interferon hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...