Gå til innhold

Forfengelige naboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har blitt godt kjent med et par i nabolaget. De har to barn en jente på 11 og en gutt på 4. Vi har også en gutt på 4 år. Vi er mye sammen på fritiden og også i sommerferier. Problemet er at begge foreldrene er så fiksert på utseende. Både barnas, sitt eget og andres. De må alltid kommentere andres utseende, enten det gjelder andre naboer, jentas venninner etc. Om sommeren så passer de f.eks på at 11 åringen får nok sol på seg så hun kan bli «brun og fin» som de sier, det samme gjelder 4-åringen. Jeg må innrømme at jeg smører inn gutten min med høy faktor, han er like søt i mine øyne selvom han ikker er nøttebrun. Moren er utrolig opptatt av sin egen vekt og kropp og snakker stadig om det. Tenker på 11 åringen og hva slags forhold hun får til kroppen sin med all denne praten. For ikke lenge siden så kom moren med en kommentar om 4-åringene våre, at de var jo slanke og fine begge guttene. Jeg holdt på å ramle av stolen. Det var liksom bare det som manglet – å kommentere kroppene til to fireåringer. Om gutten min hadde vært litt lubben så hadde han vel ikke vært god nok i hennes øyne. Hvordan skal jeg få de til å kutte ut denne vanvittige forfengelighetspraten uten å støte for mye. De er som sagt veldig hyggelige å være sammen med bortsett fra dette.

Gjest javeldå
Skrevet

Jeg hadde bare svart noe sånn som "jeg er ikke så opptatt av sånne ting jeg...." og deretter skiftet samtaleemne.

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg synes du skal si det rett ut. Det er skadelig for små barn å ha slik prat rundt seg!

Skrevet

Jeg hadde bare svart noe sånn som "jeg er ikke så opptatt av sånne ting jeg...." og deretter skiftet samtaleemne.

Skal de være gode venner så må det jo være mulig å si hva du mener om dette. Du vet jo at dette kan skade ditt barn i det lange løp. Si akkurat dette. Så får du stole på at vennskapet holder din ærlighet.

Hiilsen

Gjest anouschka78
Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere orker å være sammen med foreldrene til disse barna en gang, jeg. Synes det hørtes skikkelig ekkelt og perverst ut å "se" på barn på den måten. At de skal være tynne og brune. Nei, takk det finnes vel andre å henge med der dere bor? Man velger vennene sine med omhu.

Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere orker å være sammen med foreldrene til disse barna en gang, jeg. Synes det hørtes skikkelig ekkelt og perverst ut å "se" på barn på den måten. At de skal være tynne og brune. Nei, takk det finnes vel andre å henge med der dere bor? Man velger vennene sine med omhu.

Helt enig med deg! Vi har selv valgt bort venner som var/er på denne måten.. Orker ikke å forholde meg til all kroppsfikseringen deres..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...