Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør for en venn av meg: Hvis man er sjef for et lite firma og en av de ansatte mister faren sin, bør da sjefen gå i begravelsen? (Faren var 75-80 år).

Hva er vanlig?

Fortsetter under...

Gjest gamla66
Skrevet

Tror ikke det er vanlig.

Selv mistet jeg moren min for en liten stund siden, sjefen min (jobber i et lite firma) var ikke i den begravelsen.

Synes heller det hadde vært "rart" hvis han hadde vært der jeg. For meg var det naturlig at at vedk. ikke deltok.

Skrevet

Jeg synes ikke det er nødvendig når det gjelder tilårskomne foreldre.

Hadde det vært et katastrofedødsfall av typen ektefelle / samboer eller sønn / datter, hadde det blitt noe annet.

Skrevet

Kan ikke huske å sett at sjefen til sønn/datter av avdøde har vært i begravelse, med mindre de kjente hverandre.

Da en av mine kolleger mistet en ung datter, var sjefen og alle kollegene på avdelingen i begravelse. Vi fikk endatil lønn (normalt får vi det bare når nære slektninger eller ansatte på vår avdeling er begravd). I det tilfelle var påde jeg og sjefen godt kjent med avdødes familie, så vi hadde gått i begravelsen om vi ikke var kolleger med faren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...