Gjest Daisy Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jmf. tråd i går (?): "Hvordan reagerer du..." lurer jeg på hva folk mener kassedamer skal gjøre. Si ingenting, prate litt, prate mye? Verste som fins er sure kassedamer som du ser mistrives i jobben sin. Skal det ikke være lov å være litt sprudlende og pratete? Skjønner at man ikke skal legge ut om barnebarns lærevansker og svigerinnes magetrøbbel, men kan man ikke småprate litt om f.eks "nå skal jeg snart på ferie også, bla bla bla" dersom kunden kjøper solkrem eller noe sånt? *s* 0 Siter
Gjest være vennlig og diskret Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jeg misliker når kassadamer/menn i matvarebutikken kommenterer det jeg kjøper. Selvsagt er det enkelte ting jeg ikke synes det gjør noe om de kommenterer (jfr det du nevnte om solkrem), men jeg antar at alle har forskjellig terskel på hva som blir for privat. Så da kan de heller si noe om fotball (selv om jeg ikke ser på fotball), været eller noe annet nøytralt. Jeg har opplevd kommentarer om at lightbrus ikke er sunt, at et annet vaskemiddel er bedre osv osv, det liker jeg ikke. Kjøper jeg øl, bind og plumbo, har jeg ikke nødvendigvis lyst på en lang samtale om disse tingene.. 0 Siter
flisa Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jo, selvsagt! Man merker fort om folk er hyggelige eller bare vil "fritte en ut". 0 Siter
flisa Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jeg misliker når kassadamer/menn i matvarebutikken kommenterer det jeg kjøper. Selvsagt er det enkelte ting jeg ikke synes det gjør noe om de kommenterer (jfr det du nevnte om solkrem), men jeg antar at alle har forskjellig terskel på hva som blir for privat. Så da kan de heller si noe om fotball (selv om jeg ikke ser på fotball), været eller noe annet nøytralt. Jeg har opplevd kommentarer om at lightbrus ikke er sunt, at et annet vaskemiddel er bedre osv osv, det liker jeg ikke. Kjøper jeg øl, bind og plumbo, har jeg ikke nødvendigvis lyst på en lang samtale om disse tingene.. øl, bind og plumbo forteller nok om en kjedelig helg! Jeg kjøpte på apoteket en gang; Canesten, hormonspiral og graviditetstest. Ikke alt var til meg...føltes litt dumt. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jeg misliker når kassadamer/menn i matvarebutikken kommenterer det jeg kjøper. Selvsagt er det enkelte ting jeg ikke synes det gjør noe om de kommenterer (jfr det du nevnte om solkrem), men jeg antar at alle har forskjellig terskel på hva som blir for privat. Så da kan de heller si noe om fotball (selv om jeg ikke ser på fotball), været eller noe annet nøytralt. Jeg har opplevd kommentarer om at lightbrus ikke er sunt, at et annet vaskemiddel er bedre osv osv, det liker jeg ikke. Kjøper jeg øl, bind og plumbo, har jeg ikke nødvendigvis lyst på en lang samtale om disse tingene.. Nei, det er jeg enig i. Men hvis en kunde f.eks kjøper et nytt brød som har kommet eller noe sånt, er det vel "lov" å kommentere at det er godt? 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Joa det er helt greit. Leste du forresten svaret mitt? Det VERSTE jeg vet er når de på apoteket prater HØYT om mine velsig private medisnier... Særlig siden ejg vet hvordan det skal tas osv. "Denne skal du føre inn i skjeden to genger daglig" "Denne kremen skal smøres rundt anus i tynt lag, gjenta hvis det fortsat klør.." ; ) Hehe.... Når har ikke jeg opplevd akkurat DE kommentarene da, men når ejg f.eks har kjøpt gravidtest og dama skal liksom forklare meg og hele butikken at det er viktig at den tas sånn og sånn.. hadde en mindre gøyal apotek-tur en gang da jeg kjøpt canesten og angrepille. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Joa det er helt greit. Leste du forresten svaret mitt? Det VERSTE jeg vet er når de på apoteket prater HØYT om mine velsig private medisnier... Særlig siden ejg vet hvordan det skal tas osv. "Denne skal du føre inn i skjeden to genger daglig" "Denne kremen skal smøres rundt anus i tynt lag, gjenta hvis det fortsat klør.." ; ) Hehe.... Når har ikke jeg opplevd akkurat DE kommentarene da, men når ejg f.eks har kjøpt gravidtest og dama skal liksom forklare meg og hele butikken at det er viktig at den tas sånn og sånn.. hadde en mindre gøyal apotek-tur en gang da jeg kjøpt canesten og angrepille. Joda, bare lurer litt på hva folk egentlig mener. Hvor går streken, liksom. He, he. Canesten og angrepille høres ut som en blåmandag ;o) Sa hun noe da? 0 Siter
flisa Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Joda, bare lurer litt på hva folk egentlig mener. Hvor går streken, liksom. He, he. Canesten og angrepille høres ut som en blåmandag ;o) Sa hun noe da? Det er derfor de alltid går bak en vegg - - de ler ferdig 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Det går vel an å finne en mellomting. Sure kassadamer er ikke hyggelig, men overdrevent blide er bare slitsomt. En daglig leder av en Narvesen butikk jeg er innom i blandt er slik. Han snakker ekstremt høyt og er overdrevnt høflig. Eksempelvis, en dame skal betale 61 kroner og leverer en hundrelapp. Da hører du lysluggen nærmest skriker bak diskern :" HAR DE EN KRONE I PUNGEN DERES FRUE? SE DER JA, DA BLIR DET TO BLANKE GULLPENGER TILBAKE TIL DEG. JAJAMENNSANN. HA EN FIN DAG OG NYT SOLEN FRUE, SKAL JAMMEN SI DET ER NYDELIG UTE"... Og sånn holder han på hele tiden, gjerne med morsomme kommentarer om myntens verdi osv. Når du har lyst til å betale VG og gå så blir det grusomt slitsomt med påtatte grimaser og fraser før man kan komme seg ut. 0 Siter
flisa Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Det går vel an å finne en mellomting. Sure kassadamer er ikke hyggelig, men overdrevent blide er bare slitsomt. En daglig leder av en Narvesen butikk jeg er innom i blandt er slik. Han snakker ekstremt høyt og er overdrevnt høflig. Eksempelvis, en dame skal betale 61 kroner og leverer en hundrelapp. Da hører du lysluggen nærmest skriker bak diskern :" HAR DE EN KRONE I PUNGEN DERES FRUE? SE DER JA, DA BLIR DET TO BLANKE GULLPENGER TILBAKE TIL DEG. JAJAMENNSANN. HA EN FIN DAG OG NYT SOLEN FRUE, SKAL JAMMEN SI DET ER NYDELIG UTE"... Og sånn holder han på hele tiden, gjerne med morsomme kommentarer om myntens verdi osv. Når du har lyst til å betale VG og gå så blir det grusomt slitsomt med påtatte grimaser og fraser før man kan komme seg ut. *tisser på meg* 0 Siter
Gjest TeenaLady Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 *tisser på meg* Da blir det enda mer pinlig neste gang på apoteket, når du sammen med alt det andre du kjøper må ha en pakke Teena Lady.. 0 Siter
flisa Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Da blir det enda mer pinlig neste gang på apoteket, når du sammen med alt det andre du kjøper må ha en pakke Teena Lady.. Ja, canesten, hemoroidesalve, Thyroxin, katarrsalve, plaster for sprukne hæler og Tena Lady..."da veit du hvor mye klokka er!" 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Det er derfor de alltid går bak en vegg - - de ler ferdig Ja, he he. Tenk hvor mye rart de opplever i løpet av en dag ) 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Det går vel an å finne en mellomting. Sure kassadamer er ikke hyggelig, men overdrevent blide er bare slitsomt. En daglig leder av en Narvesen butikk jeg er innom i blandt er slik. Han snakker ekstremt høyt og er overdrevnt høflig. Eksempelvis, en dame skal betale 61 kroner og leverer en hundrelapp. Da hører du lysluggen nærmest skriker bak diskern :" HAR DE EN KRONE I PUNGEN DERES FRUE? SE DER JA, DA BLIR DET TO BLANKE GULLPENGER TILBAKE TIL DEG. JAJAMENNSANN. HA EN FIN DAG OG NYT SOLEN FRUE, SKAL JAMMEN SI DET ER NYDELIG UTE"... Og sånn holder han på hele tiden, gjerne med morsomme kommentarer om myntens verdi osv. Når du har lyst til å betale VG og gå så blir det grusomt slitsomt med påtatte grimaser og fraser før man kan komme seg ut. Ja, jo det kan jo bli for mye av det gode. 0 Siter
Lucretia Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jeg jobber selv i butikk (skomakerverksted).. Jeg sier ikke så mye med mindre kunden legger opp til det. Er det en pratesyk gammel dame, så kan jeg godt prate tilbake 0 Siter
amber sun Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jeg fikk bare positiv tilbakemelding på småprat osv da jeg jobbet i butikk. En ser såklart kundene litt an, og også om de har det travelt osv. Men hyggelig småprat er da bare koselig, som regel la de opp til det selv, også. De som ikke sa noe, begynte jeg heller ikke å prate med. Og å anbefale noe som er godt, eller at dette er nytt og mange har skrytt av det o.l. Gjør vel ikke noe det, vel? Jeg syns også at sure kassadamer er ille, og at de heller bør jobbe et annet sted hvis de mistrives sånn. Det å være hyggelig, og se kundene an litt osv, det er en del av jobben. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Ja, canesten, hemoroidesalve, Thyroxin, katarrsalve, plaster for sprukne hæler og Tena Lady..."da veit du hvor mye klokka er!" Nå lo jeg faktisk høyt her jeg sitter. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 øl, bind og plumbo forteller nok om en kjedelig helg! Jeg kjøpte på apoteket en gang; Canesten, hormonspiral og graviditetstest. Ikke alt var til meg...føltes litt dumt. Jeg sendte gubben for å hente ut hormonspiralen jeg. Han ble temmelig blek da han så den diiiigre eska den kom i! ) 0 Siter
flisa Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jeg sendte gubben for å hente ut hormonspiralen jeg. Han ble temmelig blek da han så den diiiigre eska den kom i! ) Hos oss kan man velge å få medisiner med bussen til nærbutikken -og DET ville jeg ikke akkurat når det gjaldt den homonspiralen - for, ja - den pakka er svær. Så jeg resite til byen og henta den ut på apoteket. Etter et par uker sier de til meg på butikken, du har ikke hentet pakka di fra apoteket........................Å? Ja, så hadde apoteket sendt en til butikken også...kan tro kjerringene hadde prata da - svær, lang pakke som koster 1100,-......:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Hos oss kan man velge å få medisiner med bussen til nærbutikken -og DET ville jeg ikke akkurat når det gjaldt den homonspiralen - for, ja - den pakka er svær. Så jeg resite til byen og henta den ut på apoteket. Etter et par uker sier de til meg på butikken, du har ikke hentet pakka di fra apoteket........................Å? Ja, så hadde apoteket sendt en til butikken også...kan tro kjerringene hadde prata da - svær, lang pakke som koster 1100,-......:-) "Nå har Flisa kjøpt seg en skikkelig dildo!" :oD Skjønt pakken var litt flat til det da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.