Gå til innhold

Transparent bilde med Paint Shop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et bilde jeg ønsker som bakgrunn og det skal være nærmest gjennomsiktig. Bare såvidt ane bildet, om du skjønner :-) Skal ha tekst oppå som skal være tydelig å lese.

Hvordan får jeg det til med Paint Shop?

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer litt an på hva slags bakgrunn du mener her - men ofte vil dette enkle trikset gjøre nytten:

1)Du har bildet ditt

2)Legg til et nytt layer over bildet ditt.

3)Flood fill dette layeret med hvitt. Bildet ser nå helt hvitt ut.

4)I layer palette Trekk ned Opacity på det nye layeret ditt. Da dukker bildet ditt gradvis fram.

4) Hvis du trenger ytterligere instruksjoner på hvordan du gjør dette - gå i hjelp-fila i PSP (Trykk F1) o9g les det som står om Layers, Opacity Blend Mode osv.

mvh

Skrevet

Det kommer litt an på hva slags bakgrunn du mener her - men ofte vil dette enkle trikset gjøre nytten:

1)Du har bildet ditt

2)Legg til et nytt layer over bildet ditt.

3)Flood fill dette layeret med hvitt. Bildet ser nå helt hvitt ut.

4)I layer palette Trekk ned Opacity på det nye layeret ditt. Da dukker bildet ditt gradvis fram.

4) Hvis du trenger ytterligere instruksjoner på hvordan du gjør dette - gå i hjelp-fila i PSP (Trykk F1) o9g les det som står om Layers, Opacity Blend Mode osv.

mvh

Tusen, tusen takk!! Det ble akkurat slik jeg ønsket :-D

Skrevet

Tusen, tusen takk!! Det ble akkurat slik jeg ønsket :-D

Værsågod :o)

Og så vil jeg bare si - det er så deilig at noen tar seg tid til å gi tilbakemelding på om rådet man har gitt funka :o)

Ha en fin sommer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...