Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Island i sommer og på hjemtur mellomlander vi i Køben. Trenger jeg pass da? Passet mitt er nått gått ut på dato, det er 20 år gammelt.

Skrevet

Vet ikke om du trenger pass på Island, men det er vel uansett alltid greit å ha pass i utlandet, just in case.

Husk i alle fall at det tar minimum 2 uker fra du søker om nytt pass til det dumper ned i postkassa di! Vær ute i god tid!

Skrevet

Vet ikke om du trenger pass på Island, men det er vel uansett alltid greit å ha pass i utlandet, just in case.

Husk i alle fall at det tar minimum 2 uker fra du søker om nytt pass til det dumper ned i postkassa di! Vær ute i god tid!

Søke? Postkassa? Før i verden tok man bare med seg et bilde på politihuset og fikk passet med en gang....

Skrevet

Søke? Postkassa? Før i verden tok man bare med seg et bilde på politihuset og fikk passet med en gang....

I går kostet pass 740 kr - i dag koster det 990......sånn bare for å trøste....

Man leverer ID og bilder på sitt lokale politikontor/lensmann - så får man det i posten 12 arbeidsdager etter.

Jeg fant ut dette i går - så svigermor slang seg i bilen og fikk kjøpt mens det enda var "billig" :)

Gjest ekorn
Skrevet

Og prisene på pass økte med en tredjedel fra i DAG av! Heldigvis bestillte vi i forrige uke.

Skrevet

I går kostet pass 740 kr - i dag koster det 990......sånn bare for å trøste....

Man leverer ID og bilder på sitt lokale politikontor/lensmann - så får man det i posten 12 arbeidsdager etter.

Jeg fant ut dette i går - så svigermor slang seg i bilen og fikk kjøpt mens det enda var "billig" :)

Det kunne ikke falle deg inn å fortelle meg det da? Hæ? ;o)

Jaja, blir det sydentur i vinterferien så må jeg jo ha uansett.

Skrevet

Det kunne ikke falle deg inn å fortelle meg det da? Hæ? ;o)

Jaja, blir det sydentur i vinterferien så må jeg jo ha uansett.

Jeg fortalte det jo nettopp! .)

Skrevet

Ja, men du vet, hvorfor gjøre det enkelt når de nå har funnet en mye vanskeligere (og dyrere) måte å gjøre det på?

;)

Gjest ingen ferie i år..
Skrevet

Har en venninne som bor på Island! Så der skal jeg også reise en dag. Husk legimitasjon (visa-kort f.eks.). Da jeg skulle til Danmark og skulle vise legimitasjon/pass var det gammelt.. og navnet i passet hadde etternavnet jeg hadde før jeg giftet meg... Trodde man måtte ha pass, jeg. Barna måtte også det.

Skrevet

Har en venninne som bor på Island! Så der skal jeg også reise en dag. Husk legimitasjon (visa-kort f.eks.). Da jeg skulle til Danmark og skulle vise legimitasjon/pass var det gammelt.. og navnet i passet hadde etternavnet jeg hadde før jeg giftet meg... Trodde man måtte ha pass, jeg. Barna måtte også det.

Nytt visakort med riktig navn har jeg! :o)

Gjest ingen ferie i år..
Skrevet

Nytt visakort med riktig navn har jeg! :o)

Jeg skulle ombord i flyet med gammelt pass... Kos dere på Island! Det ser helt fantastisk ut der:)

Gjest om passet
Skrevet

Du kan det også, men det kan ta noen timer i kø..

Skrevet

Strengt tatt trenger du vel ikke pass i det hele tatt når du reiser innenfor Schengen-landene, MEN det du MÅ ha med deg er gyldig legitimasjon. Ettersom pass er den eneste, internasjonalt gyldige legitimasjonen, MÅ du ha det med deg når du reiser til utlandet..

Skrevet

SIER du legiMITasjon også? :)

det heter legiTIMasjon....

hilsen gamla :)

Skrevet

Trodde du mente "pass" i formen voksenpass, barnepass, hundepass osv.

*lol*

Skrevet

Trodde du mente "pass" i formen voksenpass, barnepass, hundepass osv.

*lol*

Det trodde jeg også - først! hehe

Gjest Sniff
Skrevet

Det trodde jeg også - først! hehe

Jeg også...

Gjest ingen ferie i år..
Skrevet

SIER du legiMITasjon også? :)

det heter legiTIMasjon....

hilsen gamla :)

Ja, jeg sier det...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...