Gå til innhold

Farvel til velferdsstaten!

Gjest langtidssykemeldt med smerter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Nå er det vel annonsekampanjen det er noe galt med - ikke selve lovendringen. (Å insinuere at man er hjemme fordi man ikke gidder prøve jobbe, er jo ikke akkurat postivt...)

Jeg ser i alle fall at denne lovendringen vil gjøre det lettere for meg å komme tilbake i jobb.

Annonsekampanjen skyter litt bom, ja.

:o)

Skrevet

Ordningen tar sikte på å påvirke arbeidsgiver til å legge forholdende til rette for at de sykemeldte kan delta i ting de klarer å utføre, ut fra sine forutsetninger.

Det er heller ikke alle som klarer å utføre noe som helst arbeid. Disse er ikke målgruppe for ordningen. Men la os si at halvparten av de sykemeldte, kan møte på jobb når de føler for det, så er jeg overbevist om at disse vender fortere tilbake i full jobb, friskmeldte.

Skrevet

Det er sikkert både fordeler og ulemper med denne loven også. Det blir iallfall ekstraarbeid for leger og personalavdelinger.

Hadde jeg skadet meg f.eks. i en fot, slik at jeg ikke kunne gå. ville jeg heller ha taxi til jobben, fremfor å sitte hjemme og sture. Men jeg måtte jo også hatt noen til å hente papirer til meg, ta kopier o.l., så det kreves jo "assistenter".

Rn mann jeg kjente skadet foten da han var ung. Foten ble stiv. Da dette var en arbeidsulykke, ble mannen ble uføretrygdet for resten av livet. Mannen kunne både gå og sykle, så jeg regner med at han kunne hatt mange jobber!

Gjest begynneråblifedupavarbeidsfetisjistene
Skrevet

Det er sikkert både fordeler og ulemper med denne loven også. Det blir iallfall ekstraarbeid for leger og personalavdelinger.

Hadde jeg skadet meg f.eks. i en fot, slik at jeg ikke kunne gå. ville jeg heller ha taxi til jobben, fremfor å sitte hjemme og sture. Men jeg måtte jo også hatt noen til å hente papirer til meg, ta kopier o.l., så det kreves jo "assistenter".

Rn mann jeg kjente skadet foten da han var ung. Foten ble stiv. Da dette var en arbeidsulykke, ble mannen ble uføretrygdet for resten av livet. Mannen kunne både gå og sykle, så jeg regner med at han kunne hatt mange jobber!

Ja,slik kan vi alle sitte å "regne med" både det ene og andre når det gjelder andre menneskers liv.

Det vi har en tendens til å glemme er at det ene ikke nødvendigvis ikke utelukker det andre.

Det at man skader en fot forhindrer ikke at man også har andre helseproblem.Mange av disse problemene kan være såpass ekle å snakke om at en vond fot vil være en grei unnskyldning når nysgjerrige vil vite hvorfor en ikke jobber.

Om det er slik at du har full oversikt over denne mannens journal,samt har sett hans saksmappe hos trygdekontoret,får du ha meg unnskyldt.Da er du selvfølgelig berettiget til å uttale deg.

Annonse

Skrevet

Ja,slik kan vi alle sitte å "regne med" både det ene og andre når det gjelder andre menneskers liv.

Det vi har en tendens til å glemme er at det ene ikke nødvendigvis ikke utelukker det andre.

Det at man skader en fot forhindrer ikke at man også har andre helseproblem.Mange av disse problemene kan være såpass ekle å snakke om at en vond fot vil være en grei unnskyldning når nysgjerrige vil vite hvorfor en ikke jobber.

Om det er slik at du har full oversikt over denne mannens journal,samt har sett hans saksmappe hos trygdekontoret,får du ha meg unnskyldt.Da er du selvfølgelig berettiget til å uttale deg.

Det er jeg enig med deg i ;)

Ikke alle er som meg.....da de spurte meg hvorfor jeg ble operert tidligere her i mai; "i ræva" sa jeg, som sant var :) utrolig hva folk gidder å spørre om, Jeg hadde aldri spurt om en person bare hadde sagt at han/hun skulle inn til en mindre operasjon....:)

jeg er helt frisk nå og det er en nydelse og en glede å gå på do ;:)

Skrevet

Nei, jeg har ikke full oversikt over hans journal. Jeg så han nesten daglig da jeg bodde i nærheten, og han var av og til på besøk hos mine foreldre. Han var minst like aktiv som folk flest, men han var nok ikke av de glupeste, så han kunne vel ikke ha en kontorjobb f.eks.

Gjest fortsattfedupavarbeidsfetisjistene
Skrevet

Nei, jeg har ikke full oversikt over hans journal. Jeg så han nesten daglig da jeg bodde i nærheten, og han var av og til på besøk hos mine foreldre. Han var minst like aktiv som folk flest, men han var nok ikke av de glupeste, så han kunne vel ikke ha en kontorjobb f.eks.

Neivel,du aner altså ikke hva som feilte ham,bortsett fra at han hadde et dårlig bein.Litt tynt grunnlag for deg å avgjøre hvorvidt han var i stand til å jobbe eller ei,spør du meg.

Hva i svarte mener du med at han ikke var av de glupeste så han kanskje ikke kunne ha en kontorjobb?

En "kontorjobb" favner ganske bredt,kanskje man ikke trenger å være glupest i verden for å fungere i de fleste av dem.

På dette forumet ferdes mennesker som har hatt mye trøbbel,dine holdneinger hjelper ikke akkurat.Du har ihvertfall demonstrert at du ikke har peiling på hva som kan gjøre at folk havner utenfor yrkeslivet ,frivillig eller ei.

Hva jobbet dine foreldre med forresten,bortsett fra å være daglig vertskap for denne mannen?

Skrevet

Neivel,du aner altså ikke hva som feilte ham,bortsett fra at han hadde et dårlig bein.Litt tynt grunnlag for deg å avgjøre hvorvidt han var i stand til å jobbe eller ei,spør du meg.

Hva i svarte mener du med at han ikke var av de glupeste så han kanskje ikke kunne ha en kontorjobb?

En "kontorjobb" favner ganske bredt,kanskje man ikke trenger å være glupest i verden for å fungere i de fleste av dem.

På dette forumet ferdes mennesker som har hatt mye trøbbel,dine holdneinger hjelper ikke akkurat.Du har ihvertfall demonstrert at du ikke har peiling på hva som kan gjøre at folk havner utenfor yrkeslivet ,frivillig eller ei.

Hva jobbet dine foreldre med forresten,bortsett fra å være daglig vertskap for denne mannen?

Ditt siste spørsmål velger jeg å ikke svare på, da mine foreldre ikke var "daglig vertskap" for denne mannen. Med av og til mener jeg et søndagsbesøk i ny og ne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...