Gjest Daisy Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Hm... har de begynt å sende pass i posten nå? Er ikke det litt risky? 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Er de det? Hakke jeg hørt om... Jodda, vi fikk våre i posten! mvh 0 Siter
laban Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 De sendes rekommandert, så de ligger ikke løse i postkassa, hvis det er det du tenker på. 0 Siter
Babette Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Det sendes ut bankkort/Visakort i posten også, og kode. Riktignok i hver sin forsendelse og i nøytral konvolutt (og ikke samtidig), men ikke rekommendert. 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 De sendes rekommandert, så de ligger ikke løse i postkassa, hvis det er det du tenker på. Vi fikk våre rett i postkassen! mvh 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Det sendes ut bankkort/Visakort i posten også, og kode. Riktignok i hver sin forsendelse og i nøytral konvolutt (og ikke samtidig), men ikke rekommendert. Ja, men det er som du sier i en nøytral konvolutt. Passet kommer jo i en konvolutt der det står navnet på politistasjonen og du kan se at det inneholder et pass. 0 Siter
laban Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Vi fikk våre rett i postkassen! mvh OK. Kanskje det er annen praksis nå enn da noen hos oss fikk forrige gang. Eller kanskje jeg husker helt feil. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 De sendes rekommandert, så de ligger ikke løse i postkassa, hvis det er det du tenker på. Tanta mi fikk det løst i postkassa... 0 Siter
Babette Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Ja, men det er som du sier i en nøytral konvolutt. Passet kommer jo i en konvolutt der det står navnet på politistasjonen og du kan se at det inneholder et pass. Med andre ord kan man risikere å få sitt pass påskrevet... Stemmer det med konvoluttene. Men etter å ha sett en slik kunne jeg godt kjenne igjen en annen. Pluss at du kan kjenne kortet inni når du klemmer. Så hvis man f. eks. er en utro tjener i postsorteringsbransjen kan man kvarte det. Jeg får helt noia ved tanken på å miste kortet mitt, eller bli utsatt for sånn ...hva heter det når de tar kopi av det? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Helt enig, har lurt på det samme. Pass selges for høye summer på det svarte markedet. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Det sendes ut bankkort/Visakort i posten også, og kode. Riktignok i hver sin forsendelse og i nøytral konvolutt (og ikke samtidig), men ikke rekommendert. Kort kan en sperre. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 De sendes rekommandert, så de ligger ikke løse i postkassa, hvis det er det du tenker på. Det stemmer ikke, de sendes med vanlig post. 0 Siter
nolte Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 "Pass i posten"...vendingen klinger fint, burde vært et låtnavn, refreng, eller regle...;o) 0 Siter
Babette Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Kort kan en sperre. Ja, men innen du kommer så langt kan skaden allerede ha skjedd. La oss si at kortet ditt utgår på dato f. eks. 1. august, og du får automatisk nytt i posten. Men du vet ikke eksakt når det kommer. Så om det ikke er kommet til 25. juli tenker du at da kommer det sikkert i morgen. Men det kan teoretisk sett være snappet. Og det er ikke sikkert man sjekker saldoen så ofte. 0 Siter
tonil Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 De sendes rekommandert, så de ligger ikke løse i postkassa, hvis det er det du tenker på. De sendes _ikke_ rekomandert. Fikk nemlig pass til begge barna i posten i går. Et pass i hver konvolutt. Var ganske lett å se hva det var. For på baksiden av konvolutten var det et gjennomsiktig felt. 0 Siter
laban Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 De sendes _ikke_ rekomandert. Fikk nemlig pass til begge barna i posten i går. Et pass i hver konvolutt. Var ganske lett å se hva det var. For på baksiden av konvolutten var det et gjennomsiktig felt. OK. Kanskje det er annen praksis nå enn da noen hos oss fikk forrige gang. Eller kanskje jeg husker helt feil. 0 Siter
laban Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Det stemmer ikke, de sendes med vanlig post. OK. Kanskje det er annen praksis nå enn da noen hos oss fikk forrige gang. Eller kanskje jeg husker helt feil. 0 Siter
laban Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Tanta mi fikk det løst i postkassa... OK. Kanskje det er annen praksis nå enn da noen hos oss fikk forrige gang. Eller kanskje jeg husker helt feil. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Ja, men innen du kommer så langt kan skaden allerede ha skjedd. La oss si at kortet ditt utgår på dato f. eks. 1. august, og du får automatisk nytt i posten. Men du vet ikke eksakt når det kommer. Så om det ikke er kommet til 25. juli tenker du at da kommer det sikkert i morgen. Men det kan teoretisk sett være snappet. Og det er ikke sikkert man sjekker saldoen så ofte. Det har du rett i. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.