Gå til innhold

Pass i posten

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Hm... har de begynt å sende pass i posten nå? Er ikke det litt risky?

Skrevet

Er de det?

Hakke jeg hørt om...

Jodda, vi fikk våre i posten!

mvh

Skrevet

De sendes rekommandert, så de ligger ikke løse i postkassa, hvis det er det du tenker på.

Skrevet

Det sendes ut bankkort/Visakort i posten også, og kode. Riktignok i hver sin forsendelse og i nøytral konvolutt (og ikke samtidig), men ikke rekommendert.

Skrevet

De sendes rekommandert, så de ligger ikke løse i postkassa, hvis det er det du tenker på.

Vi fikk våre rett i postkassen!

mvh

Gjest Daisy
Skrevet

Det sendes ut bankkort/Visakort i posten også, og kode. Riktignok i hver sin forsendelse og i nøytral konvolutt (og ikke samtidig), men ikke rekommendert.

Ja, men det er som du sier i en nøytral konvolutt. Passet kommer jo i en konvolutt der det står navnet på politistasjonen og du kan se at det inneholder et pass.

Skrevet

Vi fikk våre rett i postkassen!

mvh

OK. Kanskje det er annen praksis nå enn da noen hos oss fikk forrige gang. Eller kanskje jeg husker helt feil.

Gjest Daisy
Skrevet

Tanta mi fikk det løst i postkassa...

Skrevet

Ja, men det er som du sier i en nøytral konvolutt. Passet kommer jo i en konvolutt der det står navnet på politistasjonen og du kan se at det inneholder et pass.

Med andre ord kan man risikere å få sitt pass påskrevet...

Stemmer det med konvoluttene. Men etter å ha sett en slik kunne jeg godt kjenne igjen en annen. Pluss at du kan kjenne kortet inni når du klemmer. Så hvis man f. eks. er en utro tjener i postsorteringsbransjen kan man kvarte det.

Jeg får helt noia ved tanken på å miste kortet mitt, eller bli utsatt for sånn ...hva heter det når de tar kopi av det?

Gjest Elextra
Skrevet

Helt enig, har lurt på det samme. Pass selges for høye summer på det svarte markedet.

Gjest Elextra
Skrevet

Kort kan en sperre.

Gjest Elextra
Skrevet

Det stemmer ikke, de sendes med vanlig post.

Skrevet

"Pass i posten"...vendingen klinger fint, burde vært et låtnavn, refreng, eller regle...;o)

Skrevet

Kort kan en sperre.

Ja, men innen du kommer så langt kan skaden allerede ha skjedd. La oss si at kortet ditt utgår på dato f. eks. 1. august, og du får automatisk nytt i posten. Men du vet ikke eksakt når det kommer. Så om det ikke er kommet til 25. juli tenker du at da kommer det sikkert i morgen. Men det kan teoretisk sett være snappet. Og det er ikke sikkert man sjekker saldoen så ofte.

Skrevet

De sendes _ikke_ rekomandert.

Fikk nemlig pass til begge barna i posten i går.

Et pass i hver konvolutt. Var ganske lett å se hva det var. For på baksiden av konvolutten var det et gjennomsiktig felt.

Skrevet

De sendes _ikke_ rekomandert.

Fikk nemlig pass til begge barna i posten i går.

Et pass i hver konvolutt. Var ganske lett å se hva det var. For på baksiden av konvolutten var det et gjennomsiktig felt.

OK. Kanskje det er annen praksis nå enn da noen hos oss fikk forrige gang. Eller kanskje jeg husker helt feil.

Skrevet

Det stemmer ikke, de sendes med vanlig post.

Skrevet

Tanta mi fikk det løst i postkassa...

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, men innen du kommer så langt kan skaden allerede ha skjedd. La oss si at kortet ditt utgår på dato f. eks. 1. august, og du får automatisk nytt i posten. Men du vet ikke eksakt når det kommer. Så om det ikke er kommet til 25. juli tenker du at da kommer det sikkert i morgen. Men det kan teoretisk sett være snappet. Og det er ikke sikkert man sjekker saldoen så ofte.

Det har du rett i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...