Gå til innhold

Din mest effektive rumpeøvelse?

Anbefalte innlegg

Gjest gomle
Skrevet

Jeg trenger å trene baken min, og lurer på om noen har en kjempeeffektiv øvelse å anbefale. En man kan ta uten dyrt utstyr, og som man slipper å ta 200 av før det begynner å svi?

Skrevet

Knip og klem sammen. Gjør det så ofte du kommer på det, det kan gjøres når du ser på tv, sitter med pc'en, i bilen...

Det funker også på magemuskler, hvis du trekker dem inn og holder. Etterhvert greier du å holde lenger, og du ser resultater. :)

Enklelt, greit, effektivt og uten å betale et øre. :)

fuji1365380447
Skrevet

Knip og klem sammen. Gjør det så ofte du kommer på det, det kan gjøres når du ser på tv, sitter med pc'en, i bilen...

Det funker også på magemuskler, hvis du trekker dem inn og holder. Etterhvert greier du å holde lenger, og du ser resultater. :)

... det er omtrent like smart som å si at man kan trene lårene eller armmusklene ved å sitte å stramme lårene på jobb eller på trikken....

Man bygger hverken muskelmasse eller øker utholdenhet ved å sitte å stramme! Ønsker man å stamme opp for alvor, må det kraftigere lut til!

fuji1365380447
Skrevet

... det er omtrent like smart som å si at man kan trene lårene eller armmusklene ved å sitte å stramme lårene på jobb eller på trikken....

Man bygger hverken muskelmasse eller øker utholdenhet ved å sitte å stramme! Ønsker man å stamme opp for alvor, må det kraftigere lut til!

Gjest Daisy
Skrevet

*strammer inn magen*

Skrevet

*strammer inn magen*

;)

Fikk tipset av vin jeg, for lenge siden.

Det med å holde inn magen så den blir flatere, altså.

Skrevet

Utfall. Du trår frem med det ene benet. Bøyer det bakerste kneet ned mot gulvet og det forreste benet i 90 graders vinkel. Mener det tar både på bak og lår.

Gjest Daisy
Skrevet

;)

Fikk tipset av vin jeg, for lenge siden.

Det med å holde inn magen så den blir flatere, altså.

*strammer igjen* Hadde glemt det til nå, måtte stramme igjen når jeg så nicket ditt.

serendipity
Skrevet

Jeg ligger på ryggen med med bena bøy, og så heiser jeg opp baken, og kniper sammen og senker igjen. Ser unektelig noe snålt ut, men...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvorfor "trenger du" å trene baken din?

Er den for stor? For feit?

Setemuskelen er en stor muskel som enkelt lar seg trene. Dette medfører at du raskt bygger muskler der. Mer muskler betyr større rumpe.

Det er veldig mange jenter som ikke forstår dette. De tror faktisk at rumpa blir mindre av å trene diverse rumpeøvelser på diverse helsestudioer.

Det er selvsagt feil.

Jeg ville ikke anbefalt deg å trene rumpa særskilt i det hele tatt. Tren jogging, sykling, stepping, eller lignende utholdenhetsøvelser.

Det gjør susen.

Dette med å sitte å stramme rumpa når man ser på tv er selvsagt en absurd måte å trene rumpa på. Som fuji helt korrekt påpeker under her.

Gjest gomle
Skrevet

Hvorfor "trenger du" å trene baken din?

Er den for stor? For feit?

Setemuskelen er en stor muskel som enkelt lar seg trene. Dette medfører at du raskt bygger muskler der. Mer muskler betyr større rumpe.

Det er veldig mange jenter som ikke forstår dette. De tror faktisk at rumpa blir mindre av å trene diverse rumpeøvelser på diverse helsestudioer.

Det er selvsagt feil.

Jeg ville ikke anbefalt deg å trene rumpa særskilt i det hele tatt. Tren jogging, sykling, stepping, eller lignende utholdenhetsøvelser.

Det gjør susen.

Dette med å sitte å stramme rumpa når man ser på tv er selvsagt en absurd måte å trene rumpa på. Som fuji helt korrekt påpeker under her.

Jeg trenger det fordi jeg er så flat over baken. Har alltid vært der, er slank resten av meg også. Men jeg skulle gjerne vært litt flink og blitt litt rundere over baken.. :-) Jeg trener fast to ganger i uka, men det er ikke så mye som "biter" på en naturlig flat rumpe..

Skrevet

Det hjelper for holdningen :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg trenger det fordi jeg er så flat over baken. Har alltid vært der, er slank resten av meg også. Men jeg skulle gjerne vært litt flink og blitt litt rundere over baken.. :-) Jeg trener fast to ganger i uka, men det er ikke så mye som "biter" på en naturlig flat rumpe..

Men da faller ting seg plutselig ganske annerledes.

Rumpa bør trenes som de andre musklene du vil skal vokse. Altså må du trene hardt. Tungt.

Øvelsen jeg vil anbefale er rett og slett dype knebøy! En ekstremt bra rumpeøvelse.

I tillegg kan du trene en eller annen øvelse som isolerer rumpemusklaturen. F.eks. en av disse "spark-bakover-maskinene".

Tren også her forholdsvis tungt. Det nytter ikke å kline til med 20 repetisjoner og lite vekter. Kjør heller 8 repetisjoner og svært tunge vekter.

Frontutfall er også en god øvelse, men tunge knebøy burde gjøre susen.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...