Gå til innhold

Dehydrering

girjat

Anbefalte innlegg

Jeg ble innlagt i all hast og visste ikke hva det egentlig var. Ble plutselig svimmel og kvalm fikk heldigvis tak i noen som ringte etter ambulanse. Jeg har normalt lavt blodtrykk 90/50 og den hadde steget til 120/80. Kroppstempr. falt raskt, bor like ved sykehus 5 min. og var bare 34 grader når jeg ble innlagt.Jeg kastet opp og det eneste som kom opp var skum og til slutt kastet jeg opp blod. Jeg ble blå i armer og ben.Havnet på overvåking og fikk intravenøst og noe for å stille kvalmen. Det ble tatt masse blodprøver og kalium var lav, husker ikke de andre prøvene.

Hva ville ha skjedd dersom jeg ikke hadde kommet meg til behandling den kvelden. Bor jo alene. Jeg hadde de siste 5 mndr.inntatt nesten ingen føde og væske, mest kaffe,og gått ned i vekt 10-12 kg.

Vennligst gi meg et ærlig svar på dette. Kunne jeg ha blitt "grønnsak", død???

mvh

girjat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA du kunne ha dødd. Når kalium blir for lav eller for høy oppstår det arytmier i hjertet som kan føre til at det stanser. Lav kalium kan skyldes feilernæring som hos deg.

Du bør nok skaffe deg profesjonell hjelp før det er for sent. For slik kan du ikke fortsette i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vanskelig å si hvordan det ville gått; trolig hadde du blitt gradvis værre. Viktig at du spiser godt for fremtiden; drikk gjerne mye farris. Såpass kraftig vektnedgang og lite væske er skadelig, synes du bør kontakte legen din for veiledning og oppfølging. Særlig om du sliter psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...