Gå til innhold

Passat stasjonsvogn - plass i baksetet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes endel biler har liten plass i baksetet - ikke så mye i bredden, men i lengden - dvs. når vi legger ned barna til sovestilling må de bøye bena mot forsetene.

Nå lurer vi på å kjøpe Passat stasjonsvogn - har den bra plass? Hører gjerne både positive og negative ting om denne!!

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

De fleste bilene fra VAG. har god innvendig plass. Men ingen slår japsene på driftsikkerhet;-)

Gjest Passat er en fin bil;)
Skrevet

Du kan jo alltids dra til en Passat-butikk, og ta med barna, og prøve det ut :) Ikke vanskeligere enn det.

Bente831365380491
Skrevet

Passat har sinnsykt god plass! Til og med når forsetene er helt bak. Ikke sånn som i vår bmw...der er det så trangt, at jeg lurer på hvordan det skal bli når vi skal ha et barnesete inn der.....

Skrevet

Passat har sinnsykt god plass! Til og med når forsetene er helt bak. Ikke sånn som i vår bmw...der er det så trangt, at jeg lurer på hvordan det skal bli når vi skal ha et barnesete inn der.....

Gammal 3-serie eller? Det er hvertfall et hav av plass i 5-serien.

Bente831365380491
Skrevet

Vi har en 3-serie ja. 97-modell...Hvis vi får en god pris for den, så går den! Trenger absolutt en større bil! Vi har nemlig hund også...må vel i verste fall kjøpe takboks...

Skrevet

Vi har en 3-serie ja. 97-modell...Hvis vi får en god pris for den, så går den! Trenger absolutt en større bil! Vi har nemlig hund også...må vel i verste fall kjøpe takboks...

Biler i 5-serien er det skikkelig god plass i. Få dere en slik, da er det plass til både barneseter, hunder, babyer, stellebager og barnevogner.

Bente831365380491
Skrevet

Biler i 5-serien er det skikkelig god plass i. Få dere en slik, da er det plass til både barneseter, hunder, babyer, stellebager og barnevogner.

Ja, har tenkt litt på det. Men vi er nødt til å få en god pris for den vi har først...Var visstnok en som var interessert i å betale 210' for den, men har ikke hørt mer om det. Vil han ha den, så får han den for det! Det vil ikke lønne seg å bytte inn bilen. Vi har gjort for mye med fronten til det. Bygd om hele greia.

Skrevet

De fleste bilene fra VAG. har god innvendig plass. Men ingen slår japsene på driftsikkerhet;-)

Japsene har faktisk godplass også. Nissan Primera stv som vi prøvde var større en passaten. Vi er ikke fornøyd med drifsikkerheten på vår 2 år gamle passat stv....

Så vi vurderer å bytte ut til en japse.

Bente831365380491
Skrevet

Japsene har faktisk godplass også. Nissan Primera stv som vi prøvde var større en passaten. Vi er ikke fornøyd med drifsikkerheten på vår 2 år gamle passat stv....

Så vi vurderer å bytte ut til en japse.

Akkurat hva er det dere ikke er fornøyd med??

Skrevet

Akkurat hva er det dere ikke er fornøyd med??

Bremser jeg hard, kommer varsellysene for ABS og ESP'n på og disse funksjonene virker ikke legner. Bare hysterisk kvinnfolk fikk jeg beskjed om, men sist gang tok vi bilde av dette, og da sendte jeg gubben på verkstedet, da fikk pipen en annen lyd.

Førersetet der gikk bare fjæren under i stykker og jeg satt og sklei frem og tilbake under kjøring. Plutselig lyser varselmelding i dashborder "alvorlig motorfeil". Da var det opptil flere varsellamper og tempindikatorer som var gåen. Vanvittig mye feil på det elektriske.

Registerreima var slitt på 30000 km (fikk den på garantien). På siste servicen fikk vi beksjed at rattstammen var skeiv, forstillingen var skjeiv. Vi kjører mye og trenger en stabil bil, vi kjører ikke noe hardt i det hele tatt.

Jeg har sittet så mye på Møller E18 at de kjenner meg på fornavn da jeg kommer.

Har aldri opplevd så mye feil på en ny bil før.

Jeg er skikkelig skuffet.

Bente831365380491
Skrevet

Bremser jeg hard, kommer varsellysene for ABS og ESP'n på og disse funksjonene virker ikke legner. Bare hysterisk kvinnfolk fikk jeg beskjed om, men sist gang tok vi bilde av dette, og da sendte jeg gubben på verkstedet, da fikk pipen en annen lyd.

Førersetet der gikk bare fjæren under i stykker og jeg satt og sklei frem og tilbake under kjøring. Plutselig lyser varselmelding i dashborder "alvorlig motorfeil". Da var det opptil flere varsellamper og tempindikatorer som var gåen. Vanvittig mye feil på det elektriske.

Registerreima var slitt på 30000 km (fikk den på garantien). På siste servicen fikk vi beksjed at rattstammen var skeiv, forstillingen var skjeiv. Vi kjører mye og trenger en stabil bil, vi kjører ikke noe hardt i det hele tatt.

Jeg har sittet så mye på Møller E18 at de kjenner meg på fornavn da jeg kommer.

Har aldri opplevd så mye feil på en ny bil før.

Jeg er skikkelig skuffet.

Mener å ha hørt noe om at det har vært masse feil på passat. Er kommet seg hvertfall fra 2003 modellen (mulig litt tidligere). Har bilgal samboer (men bruker ikke alltid høre etter) :)

Skrevet

Mener å ha hørt noe om at det har vært masse feil på passat. Er kommet seg hvertfall fra 2003 modellen (mulig litt tidligere). Har bilgal samboer (men bruker ikke alltid høre etter) :)

Det var en del feil på 97/98 modellene, mens på de senere modellene skal være bra vist nok.

Har hatt en del ting med vår 98 modell, men det aller meste har vi fått på garanti/reklamasjon, slik at det ikke har vært de store utgiftene for oss uten om service. God plass og nydelige kjøreegenskaper. så alt i alt er jeg fornnøyd med bilen.

Gjest Persille
Skrevet

Passat har helt ok plass i baksetet, større enn gjennomsnittet. Men den hittil største stv jeg har sett er Citroën C5... Der snakker vi plass =)

Skrevet

For ikke å snakke om X5'en, der snakker du virkelig plass i baksetet!!

Skrevet

For ikke å snakke om X5'en, der snakker du virkelig plass i baksetet!!

Skulle gjerne hatt en X5 jeg. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...