Gå til innhold

Er jeg dum eller?

Anbefalte innlegg

Gjest stoooooopiiiiid
Skrevet

Hva er alt dette LOL, DOL og RL?

Renger med DOL er doktor online og RL er real life, men LOL da??

Gjest javeldå
Skrevet

LOL = laughing out loudly = ler høyt

Gjest takk for opplysningen.
Skrevet

Å ja.......litt treig jeg.....

Gjest bare en
Skrevet

DOL=doktor online

RL=Real life

LOL=laughing out load

Gjest Chez nous, c'est vraiment pas comme ça!
Skrevet

Laughing out loud

Merkelige greier, hvorfor klarer ikke nordmenn aa finne egne uttrykk, paa NORSK, og maa alltid ty til engelsk?!!! Ingen stolthet? Er ikke folk leie av aa bli overkjoert av engelskspraaklig kultur? Undrer.

Gjest bjelke
Skrevet

Merkelige greier, hvorfor klarer ikke nordmenn aa finne egne uttrykk, paa NORSK, og maa alltid ty til engelsk?!!! Ingen stolthet? Er ikke folk leie av aa bli overkjoert av engelskspraaklig kultur? Undrer.

Tja, internett er et globalt kommunikasjonsmiddel, engelsk et verdensspråk, og det er enkelt med koder som alle forstår.

Det er vel ikke viljen det går på. Jeg kan godt sitte her og finne på norske forkortelser, som *VF* men hvem vil forstå? Hvordan skal man kunne lage et eget kodesystem på norsk, og hvorfor - når det fungerer på engelsk?

Og du som ønsker å beholde det norske - hva med et norsk nick? Forstår fransk jeg altså, men ikke alle gjør det.

Skrevet

Tja, internett er et globalt kommunikasjonsmiddel, engelsk et verdensspråk, og det er enkelt med koder som alle forstår.

Det er vel ikke viljen det går på. Jeg kan godt sitte her og finne på norske forkortelser, som *VF* men hvem vil forstå? Hvordan skal man kunne lage et eget kodesystem på norsk, og hvorfor - når det fungerer på engelsk?

Og du som ønsker å beholde det norske - hva med et norsk nick? Forstår fransk jeg altså, men ikke alle gjør det.

Et nick (!) er kun et navn, tenkte mer paa det dagligdagse spraaket; ser her at mange slenger inn engelske uttrykk, akkurat som om det norske spraaket ikke strakk til for aa beskrive alle livets realiteter! Og hvorfor ikke norske forkortelser naar man tross alt skriver paa norsk? Selv om "internett er et globalt kommunikasjonsmiddel" er dette vel en side hvor man kommuniserer paa norsk? Er norsk rett og slett ikke "kult" nok for enkelte nordmenn??

Gjest bjelke
Skrevet

Et nick (!) er kun et navn, tenkte mer paa det dagligdagse spraaket; ser her at mange slenger inn engelske uttrykk, akkurat som om det norske spraaket ikke strakk til for aa beskrive alle livets realiteter! Og hvorfor ikke norske forkortelser naar man tross alt skriver paa norsk? Selv om "internett er et globalt kommunikasjonsmiddel" er dette vel en side hvor man kommuniserer paa norsk? Er norsk rett og slett ikke "kult" nok for enkelte nordmenn??

Språk er i konstant utvikling. Like it or not. ;-)

Skrevet

Språk er i konstant utvikling. Like it or not. ;-)

Tja... Her er det vel heller snakk om at spraaket ikke utvikler seg lenger, siden det er i ferd med aa vike for et annet. Selvfoelgelig er det berikende med fremmedord, men hele setninger? Hmmm...

Gjest Sniff
Skrevet

Hadde du intuitivt skjønt forkortelsene bedre om de hadde være norske? VL (virkelige livet), LH (ler høyt)?

Poenget er vel bare at man må lære seg forkortelsene, uansett hva de står for? Og det er jo kjekt om man chatter på ulike fora og språk at man ikke trenger å kunne alle forkortelsene på hvert språk?

Skrevet

Hadde du intuitivt skjønt forkortelsene bedre om de hadde være norske? VL (virkelige livet), LH (ler høyt)?

Poenget er vel bare at man må lære seg forkortelsene, uansett hva de står for? Og det er jo kjekt om man chatter på ulike fora og språk at man ikke trenger å kunne alle forkortelsene på hvert språk?

Nettopp :)

Hvorfor gjøre det vanskelig når en kan gjøre det lett?

Skrevet

Det er jo ikke forkortelsene som opptar meg mest, som du sikkert skjoenner om du leser mitt svar nr.2, men stadig bruk av engelske setninger paa norsk.

Skrevet

Enkelt? Hele linken begynte jo med at en her,akkurat som meg, ikke skjoente en dritt av "LOL". Kan ikke se at det gjoer ting enklere aa forkorte engelske uttrykk isteden for norske.

Skrevet

Enkelt? Hele linken begynte jo med at en her,akkurat som meg, ikke skjoente en dritt av "LOL". Kan ikke se at det gjoer ting enklere aa forkorte engelske uttrykk isteden for norske.

Gjest bjelke
Skrevet

Det er nok flere her som forstår det enn som _ikke_ forstår det.

Hadde vedkommende skrevet *TDET* ville det nok vært verre. Forøvrig er det min kommentar til deg. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...