Gå til innhold

Bytte fastlege - ikke lett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bytte fastlege og jeg vet hvem jeg vil ha. Problemet er bare at han pr. nå ikke har ledig kapasitet og fastlegekontoret (?) har ikke lov til å operere med ventelister så jeg må pent nødt til å ringe, ringe og ringe dem og pålegge meg selv utgifter og bruke av både deres og min tid til jeg evt. er så heldig å snappe ham foran noen annen!

For et idiotisk system! Dvs. jeg synes det er helt greit med fastlege, men det burde da gå an å ha ventelister?

Skrevet

Jeg er så enig! Venteliste måtte da være det beste og mest rettferdige! Men de ønsker vel at vi skal velge leger som har ledig kapasitet, slik at disse også får noen pasienter, stakkars..

Men denne siden kan spare deg for noe ringing:

http://fastlege.trygdeetaten.no/FastlegeWeb/fastlege/

Jeg tror de oppdaterer listen ved månedsskifte, og du må allikevel ringe når du ser det er en ledig plass..

Skrevet

Jeg er så enig! Venteliste måtte da være det beste og mest rettferdige! Men de ønsker vel at vi skal velge leger som har ledig kapasitet, slik at disse også får noen pasienter, stakkars..

Jeg tror de oppdaterer listen ved månedsskifte, og du må allikevel ringe når du ser det er en ledig plass..

Problemet er jo at de når som helst kan ha ledig plass og skal man vente til den lista er oppdatert så kan jo plasen værte borte forlengst.

Legen jeg vil ha måtte ha 5 avganger for å kunne ta inn nye, men jeg ble bedt om å ringe om en uke eller to, så det kan gå fort tydeligvis.

Skrevet

Problemet er jo at de når som helst kan ha ledig plass og skal man vente til den lista er oppdatert så kan jo plasen værte borte forlengst.

Legen jeg vil ha måtte ha 5 avganger for å kunne ta inn nye, men jeg ble bedt om å ringe om en uke eller to, så det kan gå fort tydeligvis.

Kan du ikke bare servere litt forgiftet kaffe på venteværelset hans, da?

- Plutselig hadde han ti ledige plasser..

Skrevet

Kan du ikke bare servere litt forgiftet kaffe på venteværelset hans, da?

- Plutselig hadde han ti ledige plasser..

*hihi* Han deler venteværelse med minst 4 andre leger - som jeg ikke er interessert i å gå til.

Gjest Sniff
Skrevet

*hihi* Han deler venteværelse med minst 4 andre leger - som jeg ikke er interessert i å gå til.

Vel, man kan ikke lage omelett uten å knuse noen egg...

Skrevet

Vel, man kan ikke lage omelett uten å knuse noen egg...

Så sant, så sant.

Men hvorfor kan de ikke ha ventelister da? Er det så inni hampen hemmelig hvem man har som fastlege og hvem man ønsker???

Skrevet

Det var litt morsomt å sjekke listen til legene her. De er bare to og han ene hadde jeg hørt mye rart om da jeg flyttet hit så jeg valgte han andre. Han jeg hadde hørt så mye rart om har flere hundre ledige plasser på lista si :)

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Enig, jeg har samme problemet selv. De burde hatt ventelister.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...